Komputronik SA kolejny rok z rzędu awansował - tym razem o 18 pozycji - na Liście 500 największych polskich firm według dziennika "Rzeczpospolita". W 2010 roku kalendarzowym Komputronik SA zanotował zysk netto na poziomie 8,1 mln zł, zaś przychody za ten okres wyniosły 850,5 mln zł. Spółka notuje także dobre wyniki od początku 2011 roku. W styczniu wzrost przychodów w porównaniu do ub.r. wyniósł 27,6% (do kwoty 65,8 mln zł), zaś w lutym sprzedaż wzrosła o 28% (68,6 mln zł). O planach na 2011 rok informuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA.
W 2011 roku planujemy dalszy rozwój oferty usługowej w salonach Komputronik. Już teraz obejmuje ona kilkanaście różnych dziedzin związanych między innymi z mobilnym Internetem, ochroną danych, naprawami, konfiguracją sprzętu i oprogramowania oraz finansowaniem zakupów. Duży nacisk kładziemy także na rozwój działań e-commerce, dzięki czemu spodziewamy się w tym roku realizacji 2-milionowego zamówienia w internetowym sklepie Komputronik.pl. Podobnie, jak w roku 2010, będziemy kontynuować działania zmierzające do dalszego obniżania kosztów działalności.
Ponadto niektóre z salonów zostaną przeniesione do nowych, lepszych lokalizacji. W tym czasie planujemy również otwarcie około 10 nowych punktów sprzedaży prowadzonych przez franczyzobiorców. W tym czasie spółka zakończyła konsolidację sklepów w ramach Grupy Komputronik. W jej efekcie dotychczasowe salony Karen zmieniły nazwę na Komputronik, dzięki czemu znacząco zwiększyły przychody.
Przyjęta strategia już teraz zaowocowała w 2010 roku blisko 250-procentowym wzrostem przychodów ze sprzedaży usług pozafinansowych w porównaniu do poprzedniego roku. Z kolei w przypadku e-commerce naszą mocną stroną ma być m.in. szybkie wprowadzanie nowości produktowych do oferty oraz poszerzanie kanałów zbytu w ramach nowych projektów internetowych. W ostatnich miesiącach oferta Komputronik.pl zwiększyła się do ponad 35 000 produktów. Najszybciej rośnie liczba dostępnych smartfonów, tabletów i komputerów przenośnych, jak również sprzętu RTV i AGD.
Najszybszy wzrost sprzedaży spółka notuje w segmencie usług oraz przetargów publicznych. Z liczbą salonów wynoszącą około 250 punktów na terenie całego kraju, pozostaje liderem wśród detalicznych dostawców komputerów i elektroniki użytkowej w Polsce. Plany rozwoju na ten rok związane się przede wszystkim z usługami IT.
Tagi: