Dla miłośników okazji, promocji i niskich cen centra outletowe to raj na ziemi. Kuszą asortymentem najlepszych marek w cenach obniżonych nawet o 70%. W Europie obiekty tego typu cieszą się coraz większą popularnością. O tym z jakimi wyzwaniami będą się musiały zmierzyć, a z jakich możliwości będą mogły skorzystać, rozmawiamy z Caroline Lamy, CEO Magdus.
Na początku roku zazwyczaj przygotowujemy plany i założenia na najbliższe miesiące. Jakie wyzwania powinni w nich uwzględnić właściciele i zarządcy obiektów typu outlet?
Na niezwykle konkurencyjnym międzynarodowym rynku retail, centra outletowe muszą pozostawać atrakcyjne i oferować konsumentom ekscytujące, globalne marki z asortymentem w okazyjnych cenach, jak również wspaniałe doświadczenia zakupowe.
Co może stwarzać ciekawe możliwości dla branży retail w nadchodzących miesiącach?
W 2016 roku branża outletowa na całym świecie będzie korzystać z nowych schematów. Rekordowa liczba istniejących obiektów będzie rozbudowywana. W niektórych krajach takich jak Francja, nowe przepisy pozwolą na to, aby sklepy i centra handlowe były otwarte także w niedzielę. To może być szansa na to, aby zwiększyć atrakcyjność outletów, w szczególności tych zlokalizowanych w regionach turystycznych.
A co Pani zdaniem można uznać za jedno z najważniejszych i najciekawszych wydarzeń 2015 roku dla branży outletowej?
Takich wydarzeń było sporo. Jednym z tych najważniejszych było otwarcie przez McArthurGlen, lidera europejskiej branży outletowej, jego pierwszego outlet village w Kanadzie, w pobliżu lotniska Vancouver. Otwarcie miało miejsce latem.