Vasanth Kumar, Max Fashions: Azjatyccy klienci stykają się z coraz większą ilością globalnych trendów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-27 | 08:00
Rosnąca liczba konsumentów, nowe i zaawansowane technologie oraz rozwój urbanizacyjny to tylko część powodów, dzięki którym azjatycki rynek dla branży retail jest dziś tak atrakcyjny. Na dynamiczny rozwój w tym regionie stawia wiele światowych i znanych marek, w tym m.in. Max Fashions. Firma założona w 2004 roku dziś obecna jest w 18 krajach, w których ma ponad 250 sklepów. O jej planach rozwoju i opinii na temat rynku w Azji opowiada Vasanth Kumar, Executive Director Max Fashions, Landmark Group India, który na swoim koncie ma 25 lat doświadczenia w marketingu, sprzedaży i retail management, a od 10 związany jest z Landmark Gulf Group.

Jak może Pan określić obecną dynamikę rozwoju branży handlowej w Azji?
Branża retail rośnie obecnie w zdrowym tempie 20% CAGR rocznie (Średnia roczna stopa wzrostu określająca stopę zwrotu z inwestycji – przyp. red.). W tej dekadzie nadal rozwija się dzięki graczom e-commerce i inicjatywom wielokanałowym tradycyjnych marek, które obecne są na rynku, a do tej pory nie działały w internecie.
Czy takie działania to odpowiedź sieci handlowych na nowe, rosnące wymagania klientów?
Zgadza się. Azjatyccy klienci stykają się z coraz większą ilością globalnych trendów, m.in. poprzez coraz powszechniejsze podróże zagraniczne i komunikację internetową. To sprawia, że rosną ich aspiracje w zakresie konsumpcji dóbr i usług. Najbardziej w handlu detalicznym na tych zjawiskach zyskać mogą sektory elektroniki użytkowej, agd i mody.
To spora szansa dla firm działających w tych dziedzinach.
To prawda, ale to również spore wyzwanie, bo oczekiwania klientów rosną znacząco, więc firmy muszą zmierzyć się z odpowiednim dopasowaniem nowych rozwiązań i zaadresowaniem ich do właściwej grupy klientów. Rosnące oczekiwania klientów dotyczą tak poziomu oferowanych usług, jak i jakości danych produktów.
A inne wyzwania?
Wraz z rosnącymi potrzebami klientów, rośnie także konkurencja w branży. Na rynku pojawiają się nowi gracze, ale swoją działalność o kolejne sektory poszerzają także firmy już istniejące. To doprowadza do podziału rynku, fragmentaryzacji na mniejsze kawałki i zmniejszania udziału poszczególnych firm. W konsekwencji wywiera to presję na rentowność, która musi być przecież na odpowiednim poziomie przez cały czas.
Widzą Państwo dalsze możliwości rozwoju na terenie Azji?
Nasza firma działa w branży fashion i widzimy znaczące szanse rozwoju na przestrzeni całego regionu. Nasze plany ekspansji przygotowujemy zarówno w zakresie uruchamiania nowych sklepów tradycyjnych w miastach, w których do tej pory nie byliśmy obecni, jak i w miejscach o nowych zasięgach oddziaływania. Jednocześnie uwzględniamy również wykorzystywanie kanału e-commerce. Myślę, że ciekawe szanse rozwoju tworzy również branża produktów ekskluzywnych, luksusowych, pochodzących z rynków międzynarodowych, za które współcześni azjatyccy klienci są w stanie zapłacić więcej.
Vasanth Kumar będzie jednym z prelegentów podczas Retail Congress Asia Pacific 2015, który odbędzie się już w przyszłym miesiącu, w dniach 17-18 marca. Jednym z patronów medialnych tego wydarzenia jest Magazyn Galerie Handlowe.
 
Tagi:
Oceń artykuł:

Vasanth Kumar, Max Fashions: Azjatyccy klienci stykają się z coraz większą ilością globalnych trendów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.