Jak będzie wyglądała sytuacja gospodarcza naszego kraju w 2016 roku? Czy polscy przedsiębiorcy odczują konsekwencje obietnic jakie złożyli politycy podczas październikowych wyborów? W jaki sposób wszechobecne nowe technologie będą miały wpływ na działania komunikacyjne? Czy w końcu zostanie dostrzeżony ich potencjał oraz jeszcze niewykorzystane możliwości? Na nasze pytania szukaliśmy odpowiedzi u Andrzeja Arendarskiego, prezesa Krajowej Izby Gospodarczej.
Jak Pana zdaniem będzie wyglądała sytuacja gospodarcza w 2016 roku?
Na sytuację w branży w 2016 roku decydujący wpływ będzie miało otoczenie makroekonomiczne.
Skąd takie przypuszczenia?
Utrzymująca się deflacja stanowi problem dla wielu przedsiębiorców branży detalicznej, wymuszając działania zmierzające do zwiększania efektywności i ograniczania kosztów.
A nowe technologie? Czy ich potencjał w końcu zostanie dostrzeżony i pełni wykorzystany przez przedsiębiorców?
W nowym roku internet i media społecznościowe, pomimo tego, że już obecnie stanowią jeden z najważniejszych kanałów komunikacji z klientem, nadal będą intensywnie się rozwijać bo mają ogromny potencjał. Dodatkowo, badania potwierdzają, że w wielu przypadkach nowoczesne kanały komunikacji wykorzystywane są przez polskie firmy w sposób nieefektywny, stąd ważna rola działań edukacyjnych i promujących wykorzystywanie nowych mediów w biznesie.
Co zatem będzie największym wyzwaniem dla polskich przedsiębiorców?
Najważniejszym jednak wydarzeniem, które będzie miało duży wpływ na działalność handlu detalicznego w nowym roku, były październikowe wybory i zmiany na scenie politycznej. Jeśli przedwyborcze zapowiedzi zostaną zrealizowane branża będzie musiała się dostosować do nowych regulacji.