Działania Social Media sprowadzające się do prowadzenia firmowego profilu na Facebooku to już standard. Marki coraz częściej szukają nietypowych rozwiązań i próbują zaskakiwać swoich fanów. Do tego grona należy także firma Abra, która z końcem pierwszej połowy roku rozpoczęła działalność w mediach społecznościowych i wprowadziła do swojej strategii komunikacji trzypokoleniową rodzinę Domatorów. O szczegółach opowiada Tomasz Żytkowicz, Interactive Project Manager, Heads Advertising.
Pod koniec pierwszej połowy roku firma Abra podjęła decyzję o wprowadzeniu marki w świat mediów społecznościowych. Przygotowane koncepcji i strategii działania zostało zlecone naszej agencji. Ze względu na zasięg oraz możliwości angażowania użytkowników jako główny kanał komunikacji wybrano serwis Facebook.
Chcieliśmy odróżnić markę od konkurencji i w przeciwieństwie do innych producentów mebli, nie opierać profilu na bezosobowej prezentacji oferty. Aby uczynić markę bliższą odbiorcom i uatrakcyjnić przekaz postanowiliśmy wprowadzić do komunikacji brand heroes – trzypokoleniową rodzinę Domatorów, której każdy członek posiada swój indywidualny charakter.
Całość działań związanych z kreacją i strategią obecności marki Abra na Facebooku realizowana jest w ramach struktur agencji Heads Advertising. Całość procesu kreatywnego i implementacyjnego zamknęła się w 2 miesiącach.
Komunikacja oparta na brand heroes jest powszechnym i sprawdzonym sposobem na pozyskiwanie sympatyków marki. Pozwala także wyróżnić się wśród konkurencji, zwłaszcza na Facebooku mocno zdominowanym przez markowe profile.
Jednocześnie Abra Domatorzy są na tyle zanurzeni w świecie samej marki, że nie ma ryzyka niewłaściwej percepcji i interpretacji przekazu. W warstwie wizualnej i komunikacyjnej cały czas funkcjonują nawiązania do firmy i oferowanych przez nią produktów.
Postaci prezentowane w ramach profilu Abra Domatorzy są fikcyjne. Jakiekolwiek, mogące się pojawić podobieństwo do osób realnych jest przypadkowe i niezamierzone.
Wkrótce ruszamy z kolejnym konkursem dla fanów, zostanie on także wsparty kampanią reklamową w serwisie Facebook. Oprócz tego Domatorzy są już obecni w sklepach Abry, gazetkach promocyjnych i innych mediach wykorzystywanych przez markę.
Długofalową komunikację planujemy oprzeć o autorską i niepowtarzalną zawartość profilu, konkursy oraz aplikacje dostarczające facebookowiczom dodatkowych korzyści (przykład istniejącego już Kalendarza Promocji).
Tak jak wspomniałem, Abra dopiero wkracza do świata mediów społecznościowych, jednak robi to z pełną świadomością roli i wagi tego typu działań we współczesnej komunikacji marketingowej. Nie zależy nam na budowaniu pozycji społecznościowego lidera. Celem działań jest dotarcie do przedstawicieli grupy docelowej Abry z ciekawym i angażującym przekazem, a przez to zbudowanie społeczności lojalnych sympatyków marki.
Na tym etapie dywersyfikacja działań w ramach portali społecznościowych byłaby nieopłacalna. Zdecydowaliśmy się skupić cały wysiłek na Facebooku, przez wzgląd na jego ogromny potencjał. Na tę chwilę nie planujemy działań w innych portalach społecznościowych.
Tagi: