Tomasz Pitak, Eurokiosk Sp. z o.o.: Miniony rok nie był łatwy dla franczyzy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-01-03 | 08:12
Choć 2012 rok okazał się trudny dla wielu polskich franczyzodawców, nie brakuje wśród nich przedsiębiorstw, które z optymizmem patrzą w przyszłość. Podsumowanie ostatnich miesięcy w branży i prognozy na nowy rok przygotował Tomasz Pitak, dyrektor operacyjny spółki Eurokiosk zarządzającej ponad 150 punktami sprzedaży detalicznej w Polsce.

Miniony rok nie był łatwy dla franczyzy. Zaobserwować w nim można było przede wszystkim ograniczenie dynamiki powstawania nowych formatów gastronomicznych. Na rynku przeważały więc przejęcia i rewitalizacje marek, a także rezygnacje z rozwoju sieci. Wzrosła jednak popularność małych formatów, zwłaszcza w dziedzinie beauty i spa. W wielu przypadkach kryzys gospodarczy miał więc pozytywne znaczenie dla podejmowania decyzji o własnej działalności w oparciu o franczyzę, zwłaszcza dla osób tracących dotychczasowe źródło utrzymania.
Podobne tendencje utrzymają się na polskim rynku w 2013 roku. Oferta systemów franczyzowych będzie zmniejszać się, szczególnie w obszarze gastronomii i handlu. Dodatkowo, w branży gastronomicznej pojawią się konsolidacje istniejących podmiotów.
Ciekawym wydarzeniem branżowym w tym roku było Forum Franczyzy w Poznaniu. Stanowi ono nową, obiecującą szansę wystawienniczą na rynku franczyzy. Dla wielu podmiotów gospodarczych może być dobrą formą promocji i pozyskiwania nowych franczyzobiorców, a także wymiany doświadczeń i poglądów.
Dla spółki Eurokiosk miniony rok stanowił okres stabilizacji. Przejawem tego było otwarcie 20 nowych punktów sprzedaży, pojawienie się w kolejnych sieciach handlowych, dywersyfikacja geograficzna w skali zachodniej Polski oraz podpisanie długookresowych umów z kluczowymi dostawcami sieci. W 2013 roku zakładamy dalszy rozwój spółki na terenie całego kraju, przede wszystkim w oparciu markę Euro-Salon prasowy, a także powstanie nowych punktów gastronomicznych Eurocafe oraz Euro-Snack.
Tagi:
Oceń artykuł:

Tomasz Pitak, Eurokiosk Sp. z o.o.: Miniony rok nie był łatwy dla franczyzy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.