Salony Atlantic stopniowo zmieniają swoje wnętrza. Firma planuje poddać remodelingowi wszystkie punkty sprzedaży swojej sieci, jednocześnie otwierając kolejne jeszcze w tym roku. Atlantic to jednak nie tylko sklepy stacjonarne, ale także sprzedaż internetowa. O znaczeniu każdego z kanałów dystrybucji mówi Tomasz Pawluk, dyrektor generalny firmy Atlantic.
W kwietniu uruchomili Państwo nową odsłonę sklepu w Factory Outlet w Ursusie. Czy to zapowiedź większych zmian?
Marka Atlantic w marcu tego roku rozpoczęła proces zmiany wizerunku swoich salonów. Pierwszy remodelingowi został poddany nasz salon w łódzkiej Manufakturze, który jest teraz naszym flagowym koncept storem. Salon w Manufakturze to sklep o powierzchni powyżej 85 mkw. Salon w Factory Outlet to pierwszy odnowiony salon outletowy. Chcielibyśmy, aby wszystkie nasze salony zostały poddane remodelingowi w przyszłości.
Czym odróżniają się sklepy zaprojektowane według nowego konceptu?
Nowe salony wyróżnia jasny, lekki design. W wystroju dominuje biel oraz elementy lustrzane, które dają bardzo nowoczesny efekt i podkreślają modowy charakter marki Atlantic. Jasne wnętrze jest świetnym tłem do ekspozycji towaru, dzięki czemu to produkt jest na pierwszym miejscu. Klienci na pewno zauważą też wyraźny podział salonów na dwie strefy – męską i damską. Zostały one zaprojektowane tak, aby klient intuicyjnie kierował się do odpowiedniej części salonu.
Czy są Państwo zadowoleni z wyników sprzedaży salonów outletowych?
Obecnie mamy 8 salonów outletowych. W outletach dominują transakcje z większą ilością sztuk na paragonie. Klienci poszukują produktów w dobrej jakości i niższej cenie, niekoniecznie zwracając uwagę na trendy w modzie dotyczące kolorystyki danego sezonu czy nowości w krojach. Kupują raczej sprawdzone produkty.
A jakim źródłem przychodów jest dla Państwa e-sklep?
Sklep internetowy jest dla nas niezwykle ważnym kanałem sprzedaży, ponieważ pozwala nam dotrzeć do tych klientów, którzy nie mogą dokonać zakupów w salonach stacjonarnych. W sklepie internetowych osiągamy sprzedaż wyższą od salonów w najlepszych lokalizacjach w dużych miastach, a więc jest to ważna składowa naszych wyników sprzedaży. Sklep internetowy pozwala również na zapoznanie się z kolekcją dostępną w salonach. Jest również źródłem wiedzy o lokalizacjach salonów w kraju oraz o organizowanych w sieci promocjach.
Sprzedaż produktów Atlantic odbywa się także za pomocą sklepu na fan page’u Państwa marki.
Sklep prowadzony na fan page’u Atlantic na Facebooku odgrywa inną rolę, jest dla naszych fanów źródłem wiedzy o produktach i często uzupełnieniem informacji publikowanych w postach. Nie stanowi on zatem dla nas szczególnie ważnego kanału sprzedaży, ale dostarcza regularne przychody.
Jakie są Państwa plany rozwoju na 2013 rok?
W 2013 roku planujemy dalszy rozwój naszej sieci sprzedaży, zarówno w kraju jak i na pozostałych rynkach. W Polsce otworzymy łącznie 12 salonów, w Rosji nasza sieć sprzedaży zwiększy się aż o 20 salonów, a na Ukrainie o 8. Najbliższe otwarcie w Polsce mamy zaplanowane na 31 lipca tego roku, będzie to salon outletowy w okolicach Łodzi.
Jakie lokalizacje są dla Państwa priorytetowe?
Nasze salony otwieramy w różnych lokalizacjach – zarówno w dużych miastach, jak i tych mniejszych. Rzeczywiście najbardziej wartościowe z biznesowego punktu widzenia są lokalizacje w dużych centrach handlowych, ale nie ograniczamy się tylko do takich miejsc. Otwieramy nasze salony również w atrakcyjnych lokalach przy często uczęszczanych, a więc atrakcyjnych handlowo ulicach zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach.
Tagi: