Tomasz Jagiełło, Helios: Kino to dziś serce galerii, przyciągające do niej klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-06-26 | 08:00
Multipleksy coraz częściej pojawiają się w centrach i galeriach handlowych. Może to przynosić korzyści obu stronom, które starają się pozyskać nowych klientów. Sieć Kin Helios posiada 31 kin z czego 25 znajduje się właśnie w centrach handlowych i planuje kolejne otwarcia właśnie w galeriach. O zaletach takich lokalizacji oraz planach rozwoju opowiedział Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios.

Czy kinomani stanowią liczną grupę potencjalnych klientów centrów handlowych?

Tylko w ubiegłym roku sprzedano w Polsce blisko 38,5 mln biletów do kina. Kinomani to liczna grupa potencjalnych klientów dla całego kompleksu handlowego, bo w galeriach znajduje się obecnie już ok. 75 proc. multipleksów tzw. wielkiej trójki polskiego rynku kinowego.

Czy centra handlowe zyskują na posiadaniu kina w swojej ofercie?

Kino to dziś serce galerii, przyciągające do niej klientów. Co istotne, to serce bije dla wszystkich bo kino to rozrywka dla każdego. Zarówno w 2011, jak i 2012 r. roczna frekwencja przekroczyła 38 mln widzów. To oznacza, że statystycznie każdy Polak co najmniej raz w roku odwiedza kino, a jeśli jest ono w galerii – potencjalnie odwiedza także inne, znajdujące się w niej lokale. Rozbudowując obiekt o multipleks, starsze centra znacznie zwiększają swoją szansę w walce o nowoczesnego klienta. Jeśli przyjdzie on do kina, prawdopodobnie skorzysta także z oferty handlowej.

Czy sieć multipleksów Helios jest zainteresowana otwieraniem kin w galeriach?

Kinomani to potencjalni klienci innych lokali w galerii. Współczesne kina żyją wraz z centrami handlowymi w symbiozie. 25 spośród 31 naszych obiektów znajduje się w galeriach. Wszystkie siedem kin  Heliosa otwartych w 2012 roku zostało ulokowanych w centrach handlowych. Podobnie ma być w przypadku kolejnych planowanych przez nas multipleksów.

W Bydgoszczy zostało otwarte nowoczesne, siedmiosalowe kino Helios. Czy otwieranie kin w już istniejących, ale zmodernizowanych galeriach może być skuteczne?

W bydgoskim obiekcie znajdują się miejsca dla ponad 1130 widzów. Budowa kina stanowiła dla właścicieli galerii jeden z kluczowych czynników, które mają im pomóc w rywalizacji z największym lokalnym rywalem, czyli powstałym w 2008 r. Focus Mall. Wierzymy, że klimatyzowany i wyposażony w wygodne fotele obiekt Heliosa, w którym oprócz standardowych projekcji mają miejsce  cykliczne spotkania w ramach Kina Konesera czy Kina Kobiet oraz Nocne Maratony Filmowe, pozwoli im osiągnąć ten cel.

Jak mogą podsumować Państwo działalność multipleksów Helios w pierwszych miesiącach 2013 r.? 

I kw. 2013 r. stanowił dla kin trudny czas, przynosząc 8,5 proc. spadek frekwencji całego rynku kinowego w stosunku do I kw. 2012 r. Najbardziej stabilną pozycję zachował w tej sytuacji Helios, który zanotował tylko 1,9 proc. niższą frekwencję niż przed rokiem. Sieć zwiększa systematycznie liczbę swoich obiektów i poszerza zakres prowadzonych projektów.
Jak na tym tle wypadła konkurencja?
Cinema City – największy gracz kinowy w Polsce – publikując wyniki I kw. 2013 r. podał 8,6 proc. spadku frekwencji. Wynika z tego, iż dużo większe spadki, niż u Heliosa wystąpiły u pozostałych graczy. Wyniki pierwszego kwartału dla całego rynku pokazują, że konkurenci Heliosa rozwijają się dużo wolniej niż ogłaszali to jeszcze pół roku temu. Helios jest obecnie najlepiej rozwijającą się siecią multipleksów w Polsce.
Co mogło być przyczyną takich wyników?
Wpływ na spadki rynku miała m.in. przedłużająca się zima i brak dużych hitów, zwłaszcza na przełomie I i II kw. Jednocześnie jednak nie można mówić o spadku koniunktury. W ostatnich latach polskie kina skupiają rocznie widownię na poziomie ok. 38 mln widzów. Powstają kolejne kina w galeriach. W 2013 r. multipleks pojawi się w co drugim nowo wybudowanym centrum handlowym. Dzieje się tak, bo operatorzy galerii wiedzą, że kino to obecnie najlepszy magnes na przyciągnięcie bardzo szerokiej grupy klientów – zarówno tych młodszych, jak i starszych.   

Ile kin w Polsce liczy aktualnie Państwa sieć?

Helios dysponuje obecnie 31 obiektami kinowymi, posiadającymi łącznie 166 ekranów i blisko 36 tys. foteli. Jesteśmy obecnie, obok Cinema City, największym obecnym w Polsce operatorem kin z największą liczbą obiektów. Spółka skupia swoją działalność głównie w miastach małej i średniej wielkości. Kina Helios są obecne również w największych aglomeracjach Polski, m.in. w Warszawie, Łodzi, Gdańsku i Wrocławiu.
Kiedy możemy spodziewać się otwarcia Państwa kolejnych kin?
Jeśli chodzi o nowe obiekty, to jeszcze w tym roku otwarte zostaną nowe multipleksy w Nowym Sączu i w Gdyni. Po ich otwwarciu zostaniemy najprawdopodobniej samodzielnym liderem rynku, jeśli chodzi o liczbę posiadanych w Polsce obiektów. W budowie są także kolejne galerie handlowe, w których mają pojawić się multipleksy sieci Helios, m.in. w Kaliszu, Jeleniej Górze, Siedlcach i Łodzi. 

Czy tegoroczne plany ekspansji przewidują rozpoczęcie działalności poza granicami Polski?

W odróżnieniu do Cinema City i Multikina, przejętego niedawno przez brytyjskiego giganta, nie rozwijamy Heliosa w oparciu o międzynarodową sieć obiektów. Jesteśmy inicjatywą, której kolejne sukcesy są oparte wyłącznie na wcześniejszych udanych inicjatywach w Polsce. Koncentrujemy się na rodzimym rynku, bo wciąż jest tu bardzo dużo miejsca na nowe ekrany kinowe. Zwłaszcza w małych i średnich miastach, w których powstają nowe galerie handlowe, a w których często brak w pełni scyfryzowanych, nowoczesnych multipleksów. 
Tagi:
Oceń artykuł:

Tomasz Jagiełło, Helios: Kino to dziś serce galerii, przyciągające do niej klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.