Tomasz Grochowski, Galeria Przymorze: Kierunek wydarzeń nakreślają trendy panujące w telewizji

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-02-14 | 08:29
Jak co roku redakcja portalu Galeriehandlowe.pl oraz magazynu Galerie Handlowe przygotowała raport podsumowujący wydarzenia ubiegłego roku, tj. 2013. W czołówce centrów o największej ilości wydarzeń ekologicznych uplasowała się gdańska Galeria Przymorze. Dlaczego nacisk został położony na tego typu wydarzenia? Skąd organizatorzy czerpią pomysły? Jakie plany mają przedstawiciele centrum na ten rok? i na wiele innych pytań opowiedział Tomasz Grochowski, marketing manager Galerii Przymorze.


Według raportu eventowego przygotowanego przez redakcję Galeriehandlowe.pl, w Galerii Przymorze przeważały wydarzenia o charakterze ekologicznym. Dlaczego nacisk został położony na tego typu wydarzenia?
W perspektywie całego roku, dążymy do tego aby oferta wydarzeń które kreujemy była zróżnicowana. Temat ekologiczny faktycznie przeważał, aczkolwiek miało to swoje uzasadnienie. Z racji tego iż jesteśmy obiektem handlowym położonym w centrum największej dzielnicy Gdańska, staramy się utożsamiać z jej Mieszkańcami oraz dostarczać im pewną wartość. Wartością którą promowaliśmy była ekologia oraz temat ochrony i dbania o środowisko.
Jaka jest Państwa recepta na sukces?
Receptą na sukces w tym przypadku zdaje się być dopasowanie wydarzenia do konkretnych odbiorców, oraz doprowadzenie do sytuacji w której nasi klienci są częścią budowania danej wartości. Przykładem jest akcja „Drzewko za makulaturę” podczas której każdemu kto przyniesie określoną ilość makulatury, wręczamy sadzonkę drzewa bądź krzewu.
Jakie z wykorzystanych nośników reklamowych przy promocji wydarzeń odniosły największy sukces?
Pomimo tego iż Internet oraz Social media są nośnikami które odnotowują największe wzrosty, to w naszym przypadku wciąż bardziej skuteczne okazują się tradycyjne metody. Trend ten stopniowo się zmienia, jednakże, z racji tego iż spora część naszych klientów pochodzi z segmentu 60+, tradycyjne instrumenty przyczyniają się do uzyskania lepszych efektów. Najlepsze wyniki uzyskaliśmy stosując kombinację nośników tradycyjnych takich jak: billboard, radio i prasa, w połączeniu z kanałami typu: Internet i social media. Należy zauważyć iż w większości przypadków nie wykorzystujemy wszystkich naraz. W zależności od danego wydarzenia i określonej grupy odbiorców, dostosowujemy odpowiedni mix instrumentów, który pomaga nam w osiągnięciu sukcesu.
Jak na przełomie ostatnich 5 lat oceniają Państwo marketing polskich centrów handlowych?
W przeciągu ostatnich lat, działania marketingowe polskich obiektów handlowych uległy zmianie.
Dlaczego?
Przyczyną jest reakcja klientów na cykliczne wydarzenia, oraz potrzeba wprowadzenia zmian – czegoś świeżego. To co jeszcze parę lat temu było nowością, jak np. noce wyprzedaży, pokazy mody, czy animacje dla zakochanych w walentynki – obecnie spotyka się już mniejszą popularnością.Klienci oczekują zmian oraz tego że dane wydarzenia zaspokoi ich potrzebę spędzenia czasu w ciekawy sposób bądź spełni ich marzenie. Tak się dzieje w przypadku loterii, konkursów czy urodzin danego obiektu gdzie główną nagrodą jest samochód lub inna równie wartościowa gratyfikacja. Takie eventy wciąż funkcjonują bardzo dobrze, a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie że ich popularność rośnie.
W jakim kierunku podąża marketing polskich centrów handlowych?
Kierunek wydarzeń również nakreślają trendy jakie w danym czasie promują stacje telewizyjne. To właśnie popularność programów kulinarnych przyczyniła się do organizacji jarmarków z żywnością regionalną, eventów w stylu livecooking, czy spotkań ze znanymi Kucharzami, bądź Gwiazdami programów telewizyjnych.
Na jakich działaniach skupiali Państwo uwagę w 2013 roku?
Bieżący rok, w kontekście wydarzeń kreowanych przez Galerię Przymorze oceniamy wyjątkowo dobrze. W skali całego roku udało nam się zrealizować około trzydziestu wydarzeń. Oczywiście eventy te były zarówno dużymi komercyjnymi wydarzeniami jak i mniejszymi animacjami, natomiast skala oraz wachlarz który był zróżnicowany przyczynił się do tego iż w Gdańsku mogliśmy się wyróżnić w tej sferze.
Które wydarzenie Państwa zdaniem było największym sukcesem?
Najlepiej oceniamy „Wystawę makiet i modeli kolejowych” która zrealizowaliśmy w marcu bieżącego roku. Podczas tego wydarzenia udało nam się zbudować ponad 100 metrową makietę, która rozciągała się po długości Galerii Przymorze. Zainteresowanie było tak duże iż w skali soboty i niedzieli do obiektu weszło ponad 50 000 osób.
Jakie plany ma Galeria Przymorze na 2014 roku?
Zaczynając szlagierem, powiedziałbym iż w nowym roku postaramy się pozytywnie zaskoczyć naszych klientów, aczkolwiek faktycznie tak będzie. Od jakiegoś czasu dążymy do tego aby złamać pewną rutynę jaka panuje w sferze wydarzeń związanych z galeriami handlowymi. Kierunkiem przez nas obranym jest realizacja inicjatyw które promują i dostarczają pewną wartość Klientom. W obecnym roku udało nam się usportowić galerię, między innymi poprzez realizację turniejów koszykówki ulicznej na parkingu, oraz współpracując przy Triathlonie Gdańsk – którego trasa przebiegała środkiem Galerii Przymorze. Czynnikiem który wpływa na szukanie nowych możliwości jest polityka wewnętrzna Galerii Przymorze. Staramy się, aby nasze wydarzenia były niestandardowe, i jednocześnie atrakcyjne dla klientów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Tomasz Grochowski, Galeria Przymorze: Kierunek wydarzeń nakreślają trendy panujące w telewizji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.