Jak co roku redakcja portalu Galeriehandlowe.pl oraz magazynu Galerie Handlowe przygotowała raport podsumowujący wydarzenia ubiegłego roku, tj. 2013. W czołówce centrów o największej ilości wydarzeń ekologicznych uplasowała się gdańska Galeria Przymorze. Dlaczego nacisk został położony na tego typu wydarzenia? Skąd organizatorzy czerpią pomysły? Jakie plany mają przedstawiciele centrum na ten rok? i na wiele innych pytań opowiedział Tomasz Grochowski, marketing manager Galerii Przymorze.
Według raportu eventowego przygotowanego przez redakcję Galeriehandlowe.pl, w Galerii Przymorze przeważały wydarzenia o charakterze ekologicznym. Dlaczego nacisk został położony na tego typu wydarzenia?
W perspektywie całego roku, dążymy do tego aby oferta wydarzeń które kreujemy była zróżnicowana. Temat ekologiczny faktycznie przeważał, aczkolwiek miało to swoje uzasadnienie. Z racji tego iż jesteśmy obiektem handlowym położonym w centrum największej dzielnicy Gdańska, staramy się utożsamiać z jej Mieszkańcami oraz dostarczać im pewną wartość. Wartością którą promowaliśmy była ekologia oraz temat ochrony i dbania o środowisko.
Jaka jest Państwa recepta na sukces?
Receptą na sukces w tym przypadku zdaje się być dopasowanie wydarzenia do konkretnych odbiorców, oraz doprowadzenie do sytuacji w której nasi klienci są częścią budowania danej wartości. Przykładem jest akcja „Drzewko za makulaturę” podczas której każdemu kto przyniesie określoną ilość makulatury, wręczamy sadzonkę drzewa bądź krzewu.
Jakie z wykorzystanych nośników reklamowych przy promocji wydarzeń odniosły największy sukces?
Pomimo tego iż Internet oraz Social media są nośnikami które odnotowują największe wzrosty, to w naszym przypadku wciąż bardziej skuteczne okazują się tradycyjne metody. Trend ten stopniowo się zmienia, jednakże, z racji tego iż spora część naszych klientów pochodzi z segmentu 60+, tradycyjne instrumenty przyczyniają się do uzyskania lepszych efektów.
Najlepsze wyniki uzyskaliśmy stosując kombinację nośników tradycyjnych takich jak: billboard, radio i prasa, w połączeniu z kanałami typu: Internet i social media. Należy zauważyć iż w większości przypadków nie wykorzystujemy wszystkich naraz. W zależności od danego wydarzenia i określonej grupy odbiorców, dostosowujemy odpowiedni mix instrumentów, który pomaga nam w osiągnięciu sukcesu.
Jak na przełomie ostatnich 5 lat oceniają Państwo marketing polskich centrów handlowych?
W przeciągu ostatnich lat, działania marketingowe polskich obiektów handlowych uległy zmianie.
Dlaczego?
Przyczyną jest reakcja klientów na cykliczne wydarzenia, oraz potrzeba wprowadzenia zmian – czegoś świeżego. To co jeszcze parę lat temu było nowością, jak np. noce wyprzedaży, pokazy mody, czy animacje dla zakochanych w walentynki – obecnie spotyka się już mniejszą popularnością.Klienci oczekują zmian oraz tego że dane wydarzenia zaspokoi ich potrzebę spędzenia czasu w ciekawy sposób bądź spełni ich marzenie. Tak się dzieje w przypadku loterii, konkursów czy urodzin danego obiektu gdzie główną nagrodą jest samochód lub inna równie wartościowa gratyfikacja. Takie eventy wciąż funkcjonują bardzo dobrze, a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie że ich popularność rośnie.
W jakim kierunku podąża marketing polskich centrów handlowych?
Kierunek wydarzeń również nakreślają trendy jakie w danym czasie promują stacje telewizyjne. To właśnie popularność programów kulinarnych przyczyniła się do organizacji jarmarków z żywnością regionalną, eventów w stylu livecooking, czy spotkań ze znanymi Kucharzami, bądź Gwiazdami programów telewizyjnych.
Na jakich działaniach skupiali Państwo uwagę w 2013 roku?
Bieżący rok, w kontekście wydarzeń kreowanych przez Galerię Przymorze oceniamy wyjątkowo dobrze. W skali całego roku udało nam się zrealizować około trzydziestu wydarzeń. Oczywiście eventy te były zarówno dużymi komercyjnymi wydarzeniami jak i mniejszymi animacjami, natomiast skala oraz wachlarz który był zróżnicowany przyczynił się do tego iż w Gdańsku mogliśmy się wyróżnić w tej sferze.
Które wydarzenie Państwa zdaniem było największym sukcesem?
Najlepiej oceniamy „Wystawę makiet i modeli kolejowych” która zrealizowaliśmy w marcu bieżącego roku. Podczas tego wydarzenia udało nam się zbudować ponad 100 metrową makietę, która rozciągała się po długości Galerii Przymorze. Zainteresowanie było tak duże iż w skali soboty i niedzieli do obiektu weszło ponad 50 000 osób.
Jakie plany ma Galeria Przymorze na 2014 roku?
Zaczynając szlagierem, powiedziałbym iż w nowym roku postaramy się pozytywnie zaskoczyć naszych klientów, aczkolwiek faktycznie tak będzie. Od jakiegoś czasu dążymy do tego aby złamać pewną rutynę jaka panuje w sferze wydarzeń związanych z galeriami handlowymi. Kierunkiem przez nas obranym jest realizacja inicjatyw które promują i dostarczają pewną wartość Klientom. W obecnym roku udało nam się usportowić galerię, między innymi poprzez realizację turniejów koszykówki ulicznej na parkingu, oraz współpracując przy Triathlonie Gdańsk – którego trasa przebiegała środkiem Galerii Przymorze. Czynnikiem który wpływa na szukanie nowych możliwości jest polityka wewnętrzna Galerii Przymorze. Staramy się, aby nasze wydarzenia były niestandardowe, i jednocześnie atrakcyjne dla klientów.
Tagi: