Obywające się cyklicznie akcje ekologiczne cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony klientów. Centra handlowe jednak nie ograniczają się jedynie do eventów. Coraz częściej starają się o certyfikaty ekologiczne lub zmieniają swoją architekturą na bardziej przyjazną środowisku. Wszystkie te działania spotykają się z aprobatą ze strony klientów, którzy coraz częściej są po prostu lub chcą być "eko". Czy to jedynie chwilowy trend, czy może jednak wiedza i świadomość o środowisku, która jest coraz większa w nas - ludziach? O działaniach ekologicznych i klientach "eko" opowiedział Tomasz Grochowski, marketing manager Galerii Przymorze.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na organizację akcji proekologicznych?
W perspektywie całego roku, dążymy do tego aby oferta wydarzeń które kreujemy była zróżnicowana. Temat ekologiczny faktycznie przeważał, aczkolwiek miało to swoje uzasadnienie. Z racji tego iż jesteśmy obiektem handlowym położonym w centrum największej dzielnicy Gdańska, staramy się utożsamiać z jej mieszkańcami oraz dostarczać im pewną wartość. Wartością którą promowaliśmy była ekologia oraz temat ochrony i dbania o środowisko.
Gdzie tkwił sukces tych wydarzeń?
Receptą na sukces w tym przypadku zdaje się być dopasowanie wydarzenia do konkretnych odbiorców, oraz doprowadzenie do sytuacji w której nasi klienci są częścią budowania danej wartości. Przykładem jest akcja „Drzewko za makulaturę” podczas której każdemu kto przyniesie określoną ilość makulatury, wręczamy sadzonkę drzewa bądź krzewu.
Zorganizowali Państwo akcję „Drzewko za makulaturę”. Ilu klientów wzięło udział w tym wydarzeniu?
W samym wydarzeniu wzięło udział około czterech tysięcy osób. Podczas całej akcji wydaliśmy ponad dwa tysiące sadzonek drzew i krzewów. W sobotę 27.04 – kiedy akcja miała swój finał, Galerię przymorze odwiedziło 20 992 osoby.
Ile makulatury udało się zebrać podczas wyżej wymienionej akcji ekologicznej?
Podczas zeszłorocznej edycji udało się zebrać 24 tony makulatury. Należy wspomnieć iż z roku na rok poprawiamy wynik. Cieszy nas to bardzo, ponieważ świadczy to o wzroście świadomości i zaangażowaniu naszych klientów.
Jakie akcje promujące zachowania ekologiczne planują Państwo organizować w przyszłości? Na czym chcą Państwo skupić największą uwagę? (np. zbieranie surowców wtórnych, wymienienie elektroodpadów na upominki, promocja zdrowej żywności, inne?)
Obecnie nasze działania skupiają się wokół przygotowanie kolejnej edycji Drzewka za Makulaturę. Jest to wydarzenie które zapoczątkowaliśmy jakiś czas temu i zależy nam żeby być konsekwentnym w realizacji tej ekologicznej „misji”. W ciągu roku poszerzymy temat ekologii o wydarzenia związane z promocją zdrowej żywności oraz zwiększaniu świadomości w tym obszarze.
Jak promują Państwo ekologię na co dzień? Czy stosują Państwo proekologiczne rozwiązania w swoim centrum?
W ramach proekologicznych rozwiązań stosujemy: energooszczędne źródła światła (LED i kompaktowe), obrotowe wymienniki ciepła w centralach wentylacyjno-klimatyzacyjnych, odzysk ciepła z maszynowni chłodniczej (ogrzewanie wody użytkowej dla Hipermarketu), segregację odpadów (karton, folia, mokre, akumulatory, baterie i pozostałe). Warto wspomnieć iż naszym sztandarowym rozwiązaniem jest jedyna w swoim rodzaju Zielona Ściana, która tworzy naturalne płuca obiektu w Galerii Przymorze.
Czy pracownicy Galerii Przymorze także włączają się w różnego rodzaju akcje ekologiczne? Czy dyrekcja centrum dba o to, by promować zachowania proekologicznych pracowników?
Każdorazowo przy danym wydarzeniu, Pracownicy jak i Najemcy obiektu otrzymują newsletter z informacją o evencie oraz zaproszeniem do włączenia się w omawiane wydarzenie. Dbamy oto żeby zaangażować jak najwięcej osób w działanie, ponieważ to właśnie ich udział świadczy o jakości i wiarygodności danego projektu.
Co roku odbywa się Światowy Dzień Ziemi, w którego obchody włączają się także centra handlowe. W jaki sposób obchodzony jest ten dzień w Galerii Przymorze?
Każdorazowo z okazji dni ziemi organizujemy Drzewko za Makulaturę.
Tagi: