Współcześnie wirtualna przestrzeń zdaje się stwarzać centrom i sieciom handlowym niemal nieograniczone możliwości, dlatego coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie działalności właśnie w tej sferze. W Singapurze dużą popularnością wśród klientów cieszy się supermarket spożywczy on-line – RedMart, który oferuje niemal 10 tys. produktów w konkurencyjnych cenach. Dostawa jest realizowana 7 dni w tygodniu. O tym jakie są perspektywy rozwoju branży handlowej w regionie Azji i Pacyfiku, a z jakimi wyzwaniami trzeba się będzie mierzyć opowiada Todd Kurie, vice president marketing RedMart, mający ponad 20 lat doświadczenia w szeroko rozumianym marketingu. Przez ostatnie 10 lat koncentrował się na marketingu konsumenckim w zakresie usług e-commerce.
Jak może Pan zdefiniować obecną dynamikę rozwoju handlu detalicznego w Azji?
Myślę, że ogólnie rzecz ujmując, jest dosyć korzystna. Chociaż trzeba się oczywiście mierzyć z pewnymi wyzwaniami, to jednak najważniejsze jest to, że generalnie dochody na przestrzeni całego regionu rosną, a nowoczesne formaty handlowe cieszą się zainteresowaniem i popularnością.
Które obszary wydają się być najbardziej perspektywiczne i atrakcyjne dla branży retail?
Rozważając to pod względem geograficznym to niemal wszystkie części regionu są ciekawe, zwłaszcza Wietnam, Indonezja i Filipiny, oraz inne duże rynki wschodzące.
A jeśli chodzi o obszary jako dziedziny działalności?
Jeśli mówimy o formatach handlowych to sądzę, że na znaczeniu zyskiwać będzie przede wszystkim mobile commerce, nawet jeśli teraz jest jeszcze w powijakach, w fazie rozwoju bardzo początkowej. Moim zdaniem w perspektywie 5-10 lat stanie się on sposobem na robienie zakupów dla bardzo dużej grupy konsumentów.
O jakiego rodzaju wyzwaniach wspomniał Pan wcześniej?
Na pewno problemem jest wciąż sposób dokonywania płatności, bo nadal liczba osób posiadających kartę kredytową w niektórych regionach jest stosunkowo niska. Wyzwaniem jest także nadal dobra łączność internetowa. Ale te problemy są stopniowo rozwiązywane. I znów myślę, że na przestrzeni najbliższych 5-10 lat zobaczymy ogromne zmiany w kierunku nowoczesnego handlu generalnie, a w szczególności rozwiązań e-commerce/m-commmerce.
Todd Kurie był jednym z prelegentów tegorocznej edycji Retail Congress Asia Pacific. Wydarzenie zostało objęte patronatem medialnym
Magazynu Galerie Handlowe.
Tagi: