Azjatyckie tygrysy – to określenie charakteryzujące państwa regionu Azji i Pacyfiku dla zobrazowania ich dynamicznego rozwoju w latach 80-tych i 90-tych. I choć pod koniec XX wieku większość gospodarek tych państw dotknęło silne spowolnienie, to jednak obecnie znów weszły na ścieżkę szybkiego rozwoju. O szansach na rozwój w branży retail w regionie Azji i Pacyfiku, wyzwaniach z którymi muszą się zmierzyć firmy oraz prognozach na przyszłość dla branży opowiada Terry O’Connor, Ceo, Courts Asia Limited.
Co stwarza według Pana najciekawsze szanse na rozwój branży retail w regionie Azji i Pacyfiku w obecnej chwili?
Dosłownie rzecz ujmując, sam wzrost Azji. Rządy inwestują teraz więcej w infrastrukturę i ludzi, wspierają handel krajowy i zagraniczny oraz udoskonalają łączność i dostępność. Ten region tętni życiem, buzuje i jest dojrzały do nowych możliwości, a wzrastająca trajektoria aktywności gospodarczej ma pozytywny wpływ na wzrost dochodów i powiększanie się klasy średniej. Zapotrzebowanie konsumenckie gospodarstw domowych staje się bardziej złożone, co skutkuje wzrostem popytu oraz jakości produktów i usług.
Z jakimi wyzwaniami będzie się musiał w takim razie zmierzyć sektor detaliczny w nadchodzącym roku?
Detaliści będą musieli zmierzyć się ze wzrostem konkurencji, rosnącymi kosztami prowadzenia działalności i dostępnością atrakcyjnych lokalizacji nieruchomości. Wszystko to w nieco wyciszonej gospodarce światowej.
A jakie trendy będą obowiązywać w nadchodzącym czasie?
Szybka proliferacja korzystania z Internetu i smartfonów doprowadzi do jeszcze bardziej innowacyjnych, wielokanałowych doświadczeń sprzedażowych, co pozwoli nam ułatwić dostęp do klienta i reagować na jego potrzeby sprawniej i skuteczniej.
Czy któryś kraj tego regionu będzie teraz zasługiwał na szczególne wyróżnienie?
Bacznie obserwujemy wzrastający potencjał i szybką urbanizację Indonezji – w 2014 roku we wschodniej Dżakarcie będzie miało otwarcie naszego pierwszego Big-Box Megastore, a mamy plany aby otworzyć ich jeszcze więcej w nadchodzących latach.
Jest Pan jednym z prelegentów tegorocznego World Retail Congress Asia Pacyfik. Dlaczego według Pana to wydarzenie jest tak istotne dla regionu?
World Retail Congress Asia Pacyfik jest platformą do inteligentnej dyskusji i współpracy pomiędzy najważniejszymi przedstawicielami kadry kierowniczej branży retail w regionie, praktykami z branży i równorzędnymi osobami. To bardzo istotne, aby być częścią grupy tworzącej trendy i aby śledzić kierunki ewolucji krajobrazu detalicznego Azji oraz aby wykorzystywać zebrane w trakcie kongresu spostrzeżenia do polepszenia relacji z klientami i wzmacniania ich doświadczeń zakupowych.
Patronem medialnym World Retail Congress Asia Pacific 2014 jest magazyn Galerie Handlowe.
Tagi: