Nasza sieć funkcjonuje na rynku od 2006 roku. To wtedy powstał pierwszy lokal, w podwórzu przy ul. Piotrkowskiej 69. Popularność restauracji, serwującej kompletnie nieznaną wówczas kuchnię, okazała się wśród Łodzian tak duża, że wkrótce zdecydowaliśmy się na otwarcie kolejnych lokali, także w innych miastach. Od tamtego czasu dorobiliśmy się już ośmiu restauracji, z czego trzy z nich znajdują się w Łodzi, kolejne trzy w Warszawie, jedna w Płocku i jedna – otwarta niewiele ponad miesiąc temu – w Krakowie.
Zainteresowanie kuchnią indyjską, a przez to także naszą siecią, jest w Polsce ogromne. Po osiemnastu latach spędzonych w tym kraju mogę powiedzieć, że upodobania kulinarne Polaków ewoluują, a ich kulinarna świadomość i ciekawość kuchni z różnych stron świata cały czas wzrasta. Dlatego też bez względu na to, czy otwieramy nowe lokale w największych miastach, jak Kraków czy Warszawa, czy też w mniejszych (np. Płock), to wszędzie radzą sobie one bardzo dobrze, a klientów wciąż przybywa.
W przypadku centrów handlowych klientela bywa zazwyczaj bardziej przypadkowa, a obiad stanowi raczej dodatek do zakupów, niż cel sam w sobie. Choć to również nie jest regułą. Przykładowo nasz lokal na warszawskim Ursynowie, mimo że mieści się w galerii handlowej (Galeria Metro), może poszczycić się wiernym gronem stałej klienteli, która przychodzi tu specjalnie na obiad w Ganeshu. To dla nas ogromna nobilitacja.
W drodze jest już nasz dziewiąty lokal, który planujemy otworzyć do końca kwietnia w C.H. Kowale w Gdańsku. Prawdopodobnie na tym zakończymy rozwój sieci jeśli chodzi o lokale własnościowe, natomiast w dalszej części roku planujemy wejść we franczyzę. Mamy więc nadzieję, że w niedługim czasie oryginalna indyjska kuchnia pod szyldem Ganesh podbije podniebienia Gości i zyska popularność w całej Polsce.
W chwili obecnej skupiamy się przede wszystkim na intensywnej promocji naszych najnowszych restauracji. Mówiąc o najnowszych, mam tutaj na myśli te lokale, które otworzyliśmy na przestrzeni roku oraz restaurację w Gdańsku, którą otwieramy niebawem. Oprócz tego, że nieustannie prowadzimy różnego typu akcje promocyjne dla sieci Ganesh jako całości (atrakcyjne menu lunchowe, zniżki dla studentów itd.), staramy się też bowiem prowadzić działania dla każdej restauracji z osobna. Tym samym z okazji nadchodzących I urodzin restauracji w łódzkiej Manufakturze przygotowaliśmy mnóstwo atrakcji (od 04.04 do 07.04), od indyjskiego DJ-a, poprzez stanowisko z henną, a na pokazie tańców bollywoodzkich skończywszy. W Krakowie, z racji specyfiki lokalizacji, prowadzimy intensywne działania kierowane do studentów (promocje na piwo, kupony rabatowe itd.) oraz do turystów (obecność w różnego typu wydawnictwach kierowanych do przyjezdnych). We wszystkich miastach na bieżąco współpracujemy także z lokalnymi mediami, informując o tym, co się u nas dzieje. Oczywiście jesteśmy również na Facebooku, gdzie praktycznie każdego dnia piszemy o tym, co się u nas dzieje – docierając zarówno do naszych klientów, jak i do osób, które jak dotąd o Ganeshu nie słyszały.
Mamy świadomość tego, że w dzisiejszych czasach doskonały produkt to nie wszystko. Bez intensywnych, prowadzonych w przemyślany sposób działań marketingowych, reklamowych i promocyjnych, można zostać przez klienta niezauważonym. Oferując Gościom doskonałą kuchnię i niepowtarzalną atmosferę, nie zapominamy również o tym, żeby głośno o tym wszystkim mówić.
Najistotniejsza jest przede wszystkim atmosfera, która poza jakością serwowanych potraw, jest jednym z najważniejszych czynników, mających wpływ na samopoczucie Gości w naszych lokalach. Klienci z pewnością doceniają również to, że na tle innych indyjskich restauracji, staramy się dawać większe porcje, w konkurencyjnych cenach, a w lepszej jakości. Gość, o którego kubki smakowe zadbano należycie, i który do tego został odpowiednio obsłużony – z kulturą, ale swobodnie – powróci do nas. Staramy się również nieustannie poprawiać jakość oferowanych usług i z każdym kolejnym lokalem, który otwieramy, podnosić sobie samym poprzeczkę. Tak pokrótce można scharakteryzować filozofię, jaką kierujemy się w Ganeshu.
Tagi: