Tajemnice kreowania przestrzeni handlowej

2023-09-27 | 08:00

KMW-INVEST to jeden z liderów polskich producentów mebli sklepowych. Korzenie firmy sięgają roku 1990, kiedy powstała firma handlowa, która poprzez rozwój sklepów odzieżowych dla dzieci, a następnie franchising znanych marek odzieżowych, zdobyła nieocenione doświadczenie, pozwalające doskonale poznać tę branżę oraz potrzeby marek sklepowych. Dziś produkty KMW-INVEST znajdują się w największych galeriach handlowych w Polsce, Europie i Azji. Dotychczas firma zrealizowała ponad 4500 projektów, dostarczając meble dla znanych marek takich jak: 4F, Sinsay, Medicine, Ryłko, House, Diverse, Moodo, Outhorn, Cropp.


Jest Pan nie tylko właścicielem firmy KMW-INVEST produkującej meble komercyjne, ale również posiada trzydziestoletnie doświadczenie w prowadzeniu sklepów dla różnych grup docelowych. Jakie są najważniejsze elementy przestrzeni handlowej, które wpływają na pierwsze wrażenie klienta i dlaczego są one tak istotne dla sukcesu marki odzieżowej?

Dla klientów, pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Kiedy w pobliżu znajduje się wiele firm i konkurencji, te, które się wyróżniają, mają większe szanse na przyciągnięcie i utrzymanie klientów. Na dynamicznym rynku handlowym, stworzenie zachęcającej i funkcjonalnej atmosfery ma istotne znaczenie dla sukcesu. Niezależnie od tego, czy jest to sklep, kawiarnia czy hotel, ważne jest, aby zapewnić optymalne wykorzystanie dostępnej powierzchni i aby każdy jej aspekt skutecznie służył swojemu celowi. Meble wysokiej jakości dostosowane do rodzaju towarów i konkretnych potrzeb przestrzeni, pełnią kluczową funkcję. Wzbogacają one całościowy wystrój i zapewniają przyjemne doświadczenie zarówno klientom, jak i pracownikom, przy czym komfort jest absolutnym priorytetem. Również strategiczne wykorzystanie oświetlenia pozwala na eksponowanie produktów i stworzenie unikalnej atmosfery. Warto podkreślić, że paleta kolorów sklepu powinna uzupełniać tożsamość marki i tworzyć pożądaną atmosferę tak, aby każdy klient po wejściu do przestrzeni poczuł się komfortowo.

Dlaczego kreowanie unikalnej atmosfery jest tak istotne dla sukcesu marki w dzisiejszym środowisku handlowym?

Przestrzenie komercyjne są budowane z myślą o realizacji celów biznesowych. Kreowanie unikalnej atmosfery jest istotne dla sukcesu marki, bo pozwala jej wyróżnić się na konkurencyjnym rynku i sprawia, że zapadnie ona w pamięć konsumentów. Odgrywa ona także strategiczną rolę w budowaniu lojalności klientów. Przestrzeń, która jest jednocześnie przyjazna i wygodna nie tylko zaprasza klientów, ale sprawia, że chcą pozostać, jeszcze bardziej wzmacniając ich więź z marką. To zwiększa prawdopodobieństwo, że klienci powrócą. Dzięki odpowiedniemu wnętrzu wpływamy na kształtowanie emocji wywołując pozytywne uczucia, co również wpływa na zachowanie klientów i ich decyzje zakupowe. Unikalny wystrój wnętrz ma dodatkowo ogromny wpływ na personel sklepu. Przestrzeń, która oddaje wartości firmy, może zaszczepić wśród pracowników poczucie dumy, ułatwiając głębsze zrozumienie istoty marki i wzmacniając ducha zespołowego. To z kolei prowadzi do zwiększonej produktywności i bardziej spójnej kultury firmy. Podsumowując, branding wnętrz może być kluczem do udanych interakcji z klientami i zwiększonych zysków.

Jakie strategie projektowe można zastosować, aby stworzyć przestrzeń handlową, która oddaje tożsamość i wartości marki?

Warto zadbać o to, aby kolory, użyte materiały i styl mebli były spójne ze strategią brandingową firmy. Z pewnością skupiłbym się tutaj na równowadze między formą a funkcją mebli. Wnętrze może być pięknie zaprojektowane, ale jeśli nie spełnia swojej funkcji, nie będzie skuteczne. Warto wziąć pod uwagę przepływ ruchu i sposób, w jaki klienci będą poruszać się po przestrzeni, a także lokalizację ekspozycji produktów, oznakowania i kasy. Układ powinien zapewniać bezproblemowe i intuicyjne zakupy. Podstawowym aspektem projektowania jest tworzenie stref, które umożliwią klientom odkrywanie i interakcję z produktami. Dzięki naszemu doświadczeniu w planowaniu przestrzeni komercyjnych w ponad 4500 projektach dla różnych marek, potrafimy doradzić klientom najlepsze rozwiązania. Projektując przestrzeń handlową, warto również myśleć przyszłościowo. Elastyczność projektu pozwala na dostosowanie przestrzeni do zmieniających się potrzeb i trendów rynkowych. Podsumowując, projektowanie przestrzeni handlowej, która oddaje tożsamość i wartości marki, to proces kompleksowy, który wymaga uwzględnienia wielu czynników. Warto inwestować czas i środki w profesjonalne podejście do projektu, aby osiągnąć pożądane efekty i zbudować pozytywny wizerunek marki w oczach klientów.

W jaki sposób Państwa firma odpowiada na współczesne potrzeby właścicieli sklepów detalicznych w zakresie aranżacji wnętrz?

Jako były właściciel kilku sklepów znanych marek odzieżowych, doskonale rozumiem, jak istotne są potrzeby właścicieli sklepów detalicznych. Moje własne doświadczenia na tym polu skłoniły mnie do kierowania firmy w taki sposób, aby skupić się na dostarczaniu rozwiązań, które efektywnie wspierają cele biznesowe zarówno małych i dużych przedsiębiorstw. Doświadczony zespół ponad 100 specjalistów i rozbudowane możliwości produkcyjne zapewniają naszym Klientom kompleksową obsługę, począwszy od projektowania aż po montaż mebli sklepowych. Wyróżniamy się elastycznością, produkujemy meble dostosowane do aktualnych trendów i jesteśmy w stanie zrealizować niemal każdy projekt. Dostarczamy różnego rodzaju meble komercyjne dostosowane do konkretnych branż, co pozwala na zaspokojenie różnorodnych potrzeb właścicieli sklepów. Jesteśmy także świadomi rosnącego zapotrzebowania na rozwiązania zrównoważone, dlatego oferujemy ekologiczne materiały i stosujemy podejście do produkcji mebli, które minimalizuje wpływ na środowisko.

Jakie trendy w projektowaniu i kreowaniu przestrzeni handlowej obecnie dominują na rynku? Na co zwracacie Państwo uwagę?

Obecnie trendy obejmują zrównoważony rozwój, wykorzystanie technologii, minimalistyczny design i personalizację. Szczególną rolę odgrywa handel immersyjny, czyli tworzenie tzw. doświadczeń immersyjnych, które mają na celu przyciągnąć i zaangażować klientów, a ostatecznie zwiększyć sprzedaż. Doświadczenie zakupowe zaprojektowane jest tak, aby w pełni zaangażować klientów poprzez zanurzenie ich w historii, przesłaniu lub atmosferze marki. Poprzez zastosowanie pokazów wizualnych lub instalacji, marki tworzą własną narrację i motyw dopasowany do grupy docelowej. Klienci coraz bardziej oczekują interakcji z produktem lub marką, dlatego częściej stawiamy na tworzenie interaktywnych doświadczeń za pomocą kiosków cyfrowych lub interaktywnych wyświetlaczy. Ważnym aspektem są elementy sensoryczne, takie jak dobrej jakości materiały mebli i elementów przyjemnych w dotyku, które w połączeniu z odpowiednim oświetleniem, muzyką i zapachem tworzą unikalną atmosferę. Jako firma, stale monitorujemy bieżące trendy i dostarczamy meble, które stają się ich częścią. W zasadzie, nie tylko je monitorujemy, ale także sami kreujemy. Prowadzimy prace badawczo-rozwojowe nad nowymi materiałami i powłokami.

Jakie technologie i nowoczesne rozwiązania stosowane są przez Państwa firmę? Czym zwracacie uwagę potencjalnych klientów?

KMW-INVEST może być atrakcyjne dla potencjalnych odbiorców, którzy cenią sobie wysoką jakość i nowoczesne podejście do projektowania i produkcji mebli sklepowych. Istotnym elementem sukcesu naszych produktów jest wykorzystanie nowoczesnych technologii, które już na wstępie projektu odgrywają kluczową rolę. Wykorzystujemy zaawansowane systemy projektowania CAD/CAM oraz korzystamy z technologii precyzyjnej obróbki materiałów CNC. Automatyzujemy procesy produkcyjne, co pozwala na redukcję kosztów, a systemy zarządzania produkcją wpływają na terminowe realizacje. Warto dodać, że nasi klienci bardzo wysoko oceniają przygotowane przez naszych specjalistów wizualizacje 3D, które pozwalają im lepiej zrozumieć, jak będą prezentować się meble w rzeczywistym otoczeniu i jak doskonale wpasowują się w projektowane wnętrza.

W jaki sposób można aktualnie dostosować przestrzeń handlową do różnych grup docelowych i preferencji konsumenckich, które są tak różne i tak dynamicznie się zmieniają?

Dostosowanie przestrzeni handlowej do różnych grup docelowych i zmieniających się preferencji konsumenckich wymaga elastyczności i bieżącego monitorowania rynku. Wdrażamy strategie projektowe, które pozwalają na łatwą adaptację przestrzeni, m.in. poprzez segmentację, czyli podział na strefy dla konkretnych odbiorców. Dostosowanie układu przestrzennego jest również kluczowe, na przykład w przypadku osób z dziećmi, które potrzebują więcej przestrzeni. Dodatkowo chętnie wykorzystywane są m.in. ścianki działowe, ażury, gra świateł, odpowiednio dobrana muzyka, dźwięk oraz zapach.
 
Jakie wyzwania i tendencje w kreowaniu przestrzeni handlowej mogą się pojawić w najbliższej przyszłości? Jak w Pana ocenie powinien wyglądać sklep przyszłości?

Myślę, że największym wyzwaniem w kreowaniu przestrzeni handlowej w przyszłości będzie utrzymanie kreatywności i innowacyjności w środowisku, które stale się zmienia. Sklep przyszłości będzie musiał być bardziej zrównoważony ekologicznie, wykorzystywać nowoczesne technologie do interakcji z klientami, zapewniać spersonalizowane doświadczenia zakupowe i być elastyczny w dostosowywaniu się do zmieniających się potrzeb konsumentów. Sklep przyszłości będzie prawdopodobnie bardziej wielofunkcyjny, łącząc zakupy ze społecznymi i rozrywkowymi elementami, aby przyciągnąć klientów i zachęcić ich do spędzania więcej czasu w sklepie. Patrząc w przyszłość, możemy przewidzieć, że technologia i zrównoważony rozwój będą nadal działać jako siły napędowe w branży. Firmy, które przyjmą tę ewolucję, będą tymi, które będą wyznaczać tempo, umacniając obecność swojej marki na coraz bardziej wymagającym i świadomym ekologicznie rynku.

Centra i sieci handlowe coraz większą rolę przywiązują do zrównoważonej działalności. Aktywności o proekologicznym charakterze, dobór odpowiedniej jakości materiałów i oferujących w tym zakresie wsparcie kontrahentów to dziś standard. Jak Państwa firma odpowiada na tę kwestię?

Proekologiczne podejście stanowi ważny element zarówno dla nas, jak i naszych klientów. Stawiamy na materiały o niskim wpływie na środowisko, takie jak materiały ekologiczne, recyklingowane i odnawialne, we współpracy z dostawcami, którzy podzielają nasze wartości. Dążymy do efektywnego zarządzania energią i optymalizacji oświetlenia, co pomaga w redukcji zużycia energii i emisji CO2. Dbamy o segregację odpadów w naszych obiektach, minimalizując ilość odpadów i maksymalizując recykling. Staramy się stale dostosowywać naszą politykę zrównoważonej działalności, aby sprostać najnowszym standardom i oczekiwaniom związanym z ochroną środowiska. Dążymy do tego, aby nasze projekty korzystnie wpływały na jakość życia i były zgodne z wartościami zrównoważonego rozwoju.

Jakie są cele Państwa firmy na najbliższy czas? Co w zamierzeniach przyniesie 2024 rok i kolejne lata?

Nasze możliwości produkcyjne oraz elastyczność, które zdobyliśmy w trudnych czasach pandemii, pozwoliły nam dostarczać rozwiązania meblarskie nie tylko dla sklepów odzieżowych, ale także dla restauracji, hoteli, FMCG i innych branż. Naszym celem na nadchodzące lata jest dalsze poszerzanie oferty w różnych sektorach komercyjnych, pozostając elastycznymi i dostosowując się do bieżących potrzeb rynkowych. Aktywnie pracujemy nad ciągłym rozwojem naszego parku maszynowego, aby w najbliższych latach wykorzystać całe jego możliwości, co pozwoli nam realizować najbardziej wymagające projekty naszych klientów. Jesteśmy gotowi towarzyszyć naszym klientom w ich rozwoju i odpowiadać na pojawiające się potrzeby. KMW-INVEST to partner na lata - niech to stanie się naszą dewizą i niech nasi klienci tak o nas mówią. [śmiech]

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.



 

Tagi: aranżacja wnętrz KMW-INVEST Wojciech Kędziora meble sklepowe
Oceń artykuł:

Fot: KMW-INVEST Źródło: KMW-INVEST

Tajemnice kreowania przestrzeni handlowej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.