Szymon Dąbrowski, Tchibo: Sklepy Tchibo zapewniają niepowtarzalne doświadczenie zakupowe

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-04-22 | 08:00
Tchibo reprezentuje unikalny model biznesowy, łączący profesjonalną wiedzę o kawie ze sprzedażą produktów, oferowanych w tygodniowych kolekcjach w sklepach oraz w sklepie internetowym. O rozwoju marki opowiedział Szymon Dąbrowski, dyrektor sklepów, Tchibo Warszawa.

Nieustannie się rozwijamy, co miało odzwierciedlenie w ubiegłorocznych wzrostach sprzedaży. Konsekwentnie podążaliśmy drogą zapewnienia klientom unikalnego doświadczenia zakupowego. Zmienialiśmy się dla naszych konsumentów, remodelując istniejące sklepy. Zmieniliśmy wystrój naszego flagowego sklepu w Galerii Mokotów, dopasowując go jeszcze lepiej do potrzeb klientów oraz najnowszych trendów i wyników badań dotyczących zwyczajów zakupowych konsumentów. Konsekwentnie rozwijaliśmy sieć sprzedaży. Otworzyliśmy sklep w Galerii Rzeszów oraz zmieniliśmy lokalizację sklepu w CH Dąbrówka. Po raz pierwszy reklamowaliśmy w telewizji produkty użytkowe Tchibo, które można kupić w dwóch kanałach sprzedaży – sklepach stacjonarnych i e-sklepie Tchibo, co zaowocowało między innymi znacznym wzrostem świadomości naszego konceptu biznesowego. Skupiliśmy się na budowaniu synergii dwóch kanałów sprzedaży – stacjonarnych sklepów i e-sklepu. Nasz rozwój i konsekwencja zostały docenione przez branżę, czego wyrazem jest tytuł Multichannel Retailer of the Year 2013 dla naszej firmy, a także przez konsumentów, od których otrzymaliśmy Gwiazdę Jakości Obsługi 2013 w swojej kategorii.
Naszym celem jest rozważna ekspansja sieci sklepów Tchibo. Wybieramy tylko najlepsze lokalizacje, które spełniają przyjęte przez nas kryteria. W tym roku planujemy poszerzenie portfolio o kilka sklepów w miastach, w których widzimy duży potencjał wynikający z siły nabywczej i relatywnie niskiej reprezentacji naszych sklepów. Planujemy otworzyć je w centrach handlowych, które charakteryzują się stałą, wysoką odwiedzalnością. Nieustannie się rozwijamy i będziemy doskonalić, również w obszarze visual merchandisingu oraz wystroju sklepów. Będziemy inwestować w funkcjonujące sklepy.
Sklepy Tchibo zapewniają niepowtarzalne doświadczenie zakupowe, ponieważ nasz koncept biznesowy łączy doskonałej jakości kawę ze sprzedażą oryginalnych produktów w tematycznych, cotygodniowych kolekcjach. Wszystkie produkty Tchibo charakteryzują się wysoką jakością i przystępną ceną. Poza unikalnym konceptem biznesowym wyróżnia nas także charakterystyczne dla Tchibo doświadczenie zakupowe, które nieustannie doskonalimy. Wysoki standard obsługi potwierdzają klienci. W tym roku, po raz szósty z rzędu, otrzymaliśmy Gwiazdę Jakości Obsługi w swojej kategorii. Naszym kolejnym wyróżnikiem jest wielokanałowość. Poza sklepami stacjonarnymi klienci mogą robić zakupy w sklepie internetowym Tchibo. W tym roku planujemy kolejne działania, które będą integrować oba kanały sprzedaży dla wygody klientów.
Doskonalimy naszą ofertę produktów Tchibo, które znane są z wysokiej jakości i przystępnej ceny, a także obszar obsługi klienta. Sklepy Tchibo cieszą się dużym zaufaniem klientów i jesteśmy z tego faktu bardzo dumni. Nie spoczywamy na laurach i oprócz wewnętrznego doskonalenia standardów, poddajemy się również zewnętrznej, niezależnej weryfikacji naszych procesów. Przykładowo, na początku roku sklepy Tchibo jako pierwsze w Polsce otrzymały Certyfikat Zielony Sklep. Jest to niezależne potwierdzenie, że placówki te działają w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego i uwzględniają zasady społecznej odpowiedzialności. Stale doskonalimy ofertę w odpowiedzi na potrzeby klientów. Przykładowo, konsekwentnie zwiększamy udział tzw. zrównoważonych produktów. Od 2012 roku 7 z 10 wariantów kaw ziarnistych sprzedawanych w sklepach Tchibo oraz podstawowy asortyment kapsułek Cafissimo (12 wariantów) pochodzą z certyfikowanych zrównoważonych źródeł. Również na poziomie komunikacji dbamy o naszą wiarygodność. W reklamach telewizyjnych Tchibo występuje Weronika, doradczyni klienta ze sklepu Tchibo w CH Pestka w Poznaniu, która zwyciężyła w castingu wśród chętnych pracowników Tchibo.
Chcemy nadal oferować naszym konsumentom unikalne doświadczenie zakupowe. Dlatego będziemy inwestować w rozwój dwóch kanałów sprzedaży, sklepów stacjonarnych i sklepu internetowego. Będziemy uatrakcyjniać naszą ofertę produktową, zarówno w obszarze kawy i systemu Cafissimo, baru kawowego w sklepach, jak i produktów użytkowych Tchibo. Planujemy innowacyjne produkty, np. Cafissimo, które doskonale wpisują się w trend wygody przygotowania wysokiej jakości kawy 100% Arabika za przystępną cenę. Inwestujemy i będziemy inwestować w działania marketingowe, np. kontynuując reklamę telewizyjną produktów użytkowych dostępnych w dwóch naszych kanałach sprzedaży. Będziemy ulepszać i optymalizować procesy oraz kontynuować synergię kanałów sprzedaży: sklepów stacjonarnych i sklepu internetowego Tchibo.pl. Wszystko po to, aby jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów i doskonalić unikalne doświadczenie zakupów w Tchibo.
Tagi:
Oceń artykuł:

Szymon Dąbrowski, Tchibo: Sklepy Tchibo zapewniają niepowtarzalne doświadczenie zakupowe

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.