Galeria Pomorska to centrum handlowe, które działa od kilku lat, ma swoich lojalnych klientów i silną pozycję w mieście, która nie jest zagrożona przez konkurencję. Dlaczego zatem zdecydowano się na rozbudowę obiektu? Czy w dobie rosnącej konkurencji była to konieczność? Na te pytania odpowiada Stuart Lang, dyrektor Balmain Asset Management.
Każda nieruchomość komercyjna co kilka lat wymaga remontu i teraz nadeszła kolej na Galerię Pomorską. Głównym celem rozbudowy jest sprostanie nieustannie zmieniającym się wymaganiom klientów i najemców. Odświeżenie Galerii Pomorskiej zagwarantuje, że centrum pozostanie atrakcyjnym miejscem zarówno dla osób je odwiedzających, jak i dla właścicieli sklepów. Należy zwrócić uwagę na to, że oczekiwania konsumenckie zmieniły się od czasu otwarcia Galerii Pomorskiej w 2003 roku. Jest to całkowicie normalne zjawisko, które da się zaobserwować na całym świecie, ale w Polsce jest ono szczególnie widoczne, ponieważ w trakcie ostatniej dekady polscy konsumenci stali się bardziej zamożni i jednocześnie bardziej wymagający.
Inwestycja związana z rozbudową Galerii Pomorskiej, dzięki której powierzchnia centrum zostanie powiększona o około 50%, pochłonie ok. 30 mln euro. Na początku zwrot z inwestycji będzie miał bardziej nienamacalny charakter, który polegać będzie na tym, że odnowione centrum stanie się bardziej atrakcyjnym miejscem dla klientów i tym samym dla nowych najemców zainteresowanych wynajęciem powierzchni handlowej.
Po rozbudowie Galeria Pomorska powiększy się o około 50% a liczba sklepów wzrośnie o 50, co da w sumie liczbę 150 punktów handlowych, dzięki czemu przebudowane centrum wzmocni swoją czołową pozycję w Bydgoszczy. Powiększenie powierzchni najmu jest oczywiście bardzo istotnym elementem rozbudowy Galerii Pomorskiej, ale nie jedynym. Nowa Galeria Pomorska cechować się będzie przejrzystym układem, który ułatwi klientom poruszanie się po galerii, oraz odwiedzenie wszystkich jej części podczas jednej wizyty. Dzięki subtelnym łukom i szklanemu dachowi – głównemu akcentowi konstrukcyjnemu – nowa Galeria Pomorska będzie jedną z najbardziej imponujących budowli w Bydgoszczy. Stanie się punktem powitalnym dla wszystkich podróżnych wjeżdżających do miasta od strony wschodniej. Rozbudowana Galeria Pomorska będzie oferowała dodatkowe miejsca parkingowe na wielopoziomowym parkingu, połączonym z centrum handlowym szybkimi windami oraz ruchomymi chodnikami. Profil działalności Galerii Pomorskiej pozostanie bez zmian, oferta detaliczna natomiast stanie się bardziej zróżnicowana i atrakcyjna.
Każde centrum handlowe będące w przebudowie powinno pozostać otwarte przez 7 dni w tygodniu w pełnym wymiarze swojego funkcjonowania. Staraliśmy się zaplanować przebieg prac związanych z rozbudową Galerii Pomorskiej w taki sposób, aby w trakcie ich trwania centrum handlowe pozostało przyjazne i łatwo dostępne dla klientów. Aby to zapewnić, projekt modernizacji został podzielony na fazy, w sumie obejmujące okres 24 miesięcy. Dzięki temu przez cały ten czas będziemy utrzymywać dużą liczbę miejsc parkingowych, a wszystkie sklepy
i restauracje pozostaną otwarte, więc oferta handlowa Galerii nie ucierpi. Kluczowym aspektem podczas rozbudowy centrum handlowego jest także dobra komunikacja z najemcami, zarówno tymi aktualnymi, jak i potencjalnymi, oraz z klientami.
Nowa Galeria Pomorska została zaprojektowana zgodnie z wymogami zrównoważonego rozwoju. Jednym z przykładów może być zastosowanie rozległego, przeszklonego dachu, który zapewni dopływ naturalnego światła do środka Galerii. Dzięki temu zmniejszone zostanie zużycie energii elektrycznej. Zastosowanie grubej warstwy izolacyjnej zwiększy natomiast wydajność energetyczną i ograniczy emisję dwutlenku węgla z budynku.
Mamy jeszcze prawie dwa lata, żeby zaplanować event otwarcia nowej części Galerii Pomorskiej, więc trudno jest teraz mówić o szczegółach. Z pewnością, z myślą o naszych klientach, wydarzenie specjalne zostanie zorganizowane. Każdego roku kalendarz marketingowy Galerii Pomorskiej jest bardzo napięty. Wszystkie wydarzenia specjalne są ustalane i planowane wspólnie z naszymi najemcami mając na uwadze maksymalizowanie liczby odwiedzić we wszystkich częściach Galerii. Dzień otwarcia będzie bez wątpienia wielkim wydarzeniem zarówno dla klientów jak i najemców, tych nowych, i tych aktualnych.
Tagi: