Już za kilka miesięcy, we wrześniu 2016, Trójmiasto wzbogaci się o nowe, wyjątkowe miejsce. Galeria Metropolia stanie się przestrzenią zakupów, usług, rozrywki i spędzania czasu wolnego. Nowe centrum handlowe to jednak jedynie część większego, wieloetapowego przedsięwzięcia prowadzonego przez Przedsiębiorstwo Budowlane Górski. Dzięki tym inwestycjom dzielnica Wrzeszcz w Gdańsku zyska zupełnie nowe oblicze. O strategii doboru najemców, atrakcyjnej lokalizacji, ofercie rozrywkowej i komunikacji z mieszkańcami miasta opowiada Bogdan Górski, prezes PB Górski, inwestor projektu.
Do otwarcia Galerii Metropolia pozostało już niewiele czasu – pierwsi klienci zakupy w nowym obiekcie będą mogli zrobić już we wrześniu 2016 roku. Na jakim poziomie znajduje się obecnie wskaźnik komercjalizacji inwestycji? Jakie marki dołączyły do grona najemców Galerii?
Ostatni okres, mimo że świąteczny i urlopowy, obfitował w nawiązanie współpracy z kolejnymi najemcami. Podpisaliśmy przeszło 10 umów o łącznej powierzchni przekraczającej 2400 m kw. Do marek, które pojawią się w Galerii Metropolia dołączył m.in. sklep sportowy PUMA, restauracja Pizza Hut, sklep z biżuterią APART oraz sklepy z odzieżą damską Lara Fabio i JM. Dodatkowo wśród najemców pojawi się sklep z obuwiem TopFashion i sklep z wyposażeniem wnętrz Resto. Warto również wspomnieć, że w naszej galerii pojawi się kolejny już w trójmieście salon Ka Sport z ofertą takich marek jak: Regatta, Alpine Pro, Brubeck, The North Face, Jack Wolfskin, Brenda, Arctica, Envy. Podsumowując obecny wskaźnik komercjalizacji inwestycji to 75%.
Tenant-mix obiektu prezentuje się imponująco – zdaje się być odpowiedzią na zapotrzebowanie mieszkańców.
To prawda. Stawiamy na nowe marki, niepowtarzalność oraz świeży powiew designu w trójmiejskiej modzie. Myślę, że spora liczba Klientów oczekuje od naszej Galerii wyjątkowej oferty, nowych marek, innych niż te do których jest przyzwyczajona. Wierzę, że nasi Klienci docenią cały tenant-mix, jednak na pewno ucieszą się z 7-salowego kina Helios, którego brakuje w sąsiedztwie oraz delikatesów ALMA, które posiadają dotychczas tylko jeden sklep w Gdańsku. Ponadto ofertę modową wzbogacą m.in. debiutujące na gdańskim rynku takie marki jak Piazza Di Moda i Tom&Paul. Mocną stroną w ofercie Galerii Metropolia będzie również strefa Interior&Design, gdzie wśród najemców znajdują się m.in. VOX, Vinotti, Abra, VERSO, FAMA Design i Witeks.
Do wynajęcia pozostały ostatnie wolne lokale. Jakie sieci handlowe bądź branże chcieliby Państwo jeszcze zachęcić do otwarcia nowych salonów na terenie swojej Galerii?
Na pewno zależy nam na rozszerzeniu oferty dziecięcej i na to kładziemy teraz duży nacisk.
Czym na mapie Trójmiasta będzie się wyróżniać Galeria Metropolia wśród innych obiektów handlowych? Co postrzegają Państwo za największy atut swojego projektu?
Na uwagę zasługuje cała idea tego miejsca. Trzeba wspomnieć, że Galeria Metropolia to część wieloetapowej inwestycji prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Budowlane Górski, która w znaczący sposób zmienia oblicze dzielnicy Wrzeszcz w Gdańsku, przy okazji tworząc zupełnie nową tkankę miasta. W skład całego przedsięwzięcia wchodzi m.in. budynek Galerii Metropolia oraz hotel ze 126 pokojami wraz z centrum konferencyjnym. Dodatkowo w sąsiedztwie Galerii w ramach inwestycji osiedla Browar Gdański powstaje ponad 800 mieszkań, a także 20 tys. m kw. powierzchni usługowo-rozrywkowej prowadzonej w ramach projektu Browar Kulturalny, uzupełnionego o strefę SPA z basenami i światem saun. Uzupełnieniem unikatowej oferty handlowo-rozrywkowej będą również wyjątkowe wnętrza, które zostały zaprojektowane według najnowszych trendów. W przestrzeniach Galerii Metropolia będzie obecna woda, fontanny, duże otwarcia między poziomami, najnowsze ekologiczne techniki oświetleniowe, atrakcje organizowane w wyznaczonych do tego miejscach, interesujące food courty z wieloma restauracjami, no i najlepsze w rejonie kina.
Atutem powstającego obiektu jest niewątpliwie także sama lokalizacja – w bezpośrednim sąsiedztwie Galerii Metropolia znajduje się m.in. SKM Trójmiasto.
Nie będzie przesadą, jeżeli powiem, że Galeria Metropolia będzie najlepiej skomunikowanym centrum handlowym na Pomorzu. Nasza Galeria powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie ważnego węzła komunikacyjnego łączącego Gdańsk z całym Pomorzem. Według obliczeń na stacji Gdańsk Wrzeszcz rocznie przewija się blisko 5 mln pasażerów, którzy będą naszymi potencjalnymi Klientami. Dodatkowo we współpracy z SKM powstanie nowa platforma peronu, dzięki której podróżni wysiądą na wprost drzwi Galerii - będzie to jedyne miejsce na trasie trójmiejskiej SKM, gdzie drzwi wagonów będą otwierały się na dwie strony. Dodatkowo przedsięwzięcie zyskuje kosmopolityczny charakter, dzięki bezpośredniemu połączeniu z gdańskim lotniskiem przez niedawno otwartą Pomorską Kolej Metropolitalną. Elementem uzupełniającym budowę centrum handlowego była poprawa i zmiana układu drogowego w sąsiedztwie, gdzie miasto zmodernizowało ulice Kilińskiego i Nad Stawem, dzięki czemu Klienci podróżujący samochodem również dotrą do naszej Galerii bez problemu.
Dzisiejsze galerie to coś więcej niż tylko atrakcyjna oferta handlowa. Jak mogliby Państwo scharakteryzować ofertę rozrywkową Galerii Metropolia?
Jeżeli chodzi o rozrywkę niewątpliwym atutem naszej galerii będzie kino Helios, do którego dostęp będzie możliwy m.in. przez specjalną kładkę łączącą peron SKM z galerią oraz coś dla najmłodszych, czyli Kinder Park Honolulu o powierzchni 1000 m kw. Będzie to największy Kinder Park w galerii handlowej w Trójmieście. Dodatkowo nie zabraknie imprez i wydarzeń tematycznych, których szczegóły będziemy mogli zdradzić bliżej otwarcia.
Podróżni na pewno chętnie skorzystają z oferty restauracyjnej centrum. Jakie firmy znajdą się wśród najemców tej części Galerii?
W strefie food court na klientów czekać będą m.in. takie znane marki jak Burger King, Subway, Smak na Tak, czy Grand Kebab. Naszym nowym najemcą jest również restauracja Pizza Hut oraz popularna w Trójmieście pizzeria Mąka i Kawa.
Na jakim etapie są prace przy budowie centrum? Co teraz dzieje się na terenie inwestycji?
Obecnie na budowie widoczne są już wyraźnie efekty prac przy wykańczaniu elewacji budynku. Wstawiana jest wielkogabarytowa stolarka okienna i trwa okładanie elewacji płytkami klinkierowymi. Równolegle z pracami konstrukcyjnymi trwają prace wewnątrz budynku. Wykonywane są m.in. instalacje wentylacyjno – klimatyzacyjne, sanitarne, wodociągowe, trwa również instalacja tryskaczy przeciwpożarowych. Ponadto montowane są elementy sufitów podwieszanych oraz wygrodzenia ciągów komunikacyjnych. Na plac budowy sukcesywnie dostarczane są również urządzenia transportu pionowego (schody ruchome i windy), które są montowane w budynku. W obiekcie wykonano już znaczną część docelowych posadzek i ścianek działowych.
Chociaż do otwarcia Galerii pozostało jeszcze kilka miesięcy, to centrum już teraz cieszy się zainteresowaniem przyszłych klientów. Gdzie można znaleźć aktualne informacje na temat inwestycji?
Od samego początku powstania pomysłu i projektu Galerii Metropolia staramy się na bieżąco informować mieszkańców o naszych działaniach. Podstawowym kanałem komunikacji jest strona internetowa www.galeriametropolia.pl, gdzie można znaleźć najświeższe informacje, plany centrum, zdjęcie z placu budowy czy zobaczyć galerię od środka przechadzając się na wirtualny spacer. Jesteśmy również obecni na Facebook′u - www.facebook.com/galeriametropolia, a także w lokalnych mediach. Co zrozumiałe, intensywną kampanie informacyjną i promocyjną planujemy na wrzesień, tuż przed otwarciem Galerii Metropolia.