Zgodnie z badaniem CBOS-u z 2017 roku dotyczącego korzystania z telefonów komórkowych blisko połowa badanych wskazała, że korzysta ze swojego telefonu do przeglądania Internetu, a niemal jedna trzecia z mediów społecznościowych. Jak podaje Global Web Index, globalnie każdego dnia użytkownicy średnio spędzają niemal 2,5 godziny na platformach społecznościowych - zauważa Magdalena Kasprzykowska, Social Media Manager, Fabryka Idei.
Social media to aktualnie wręcz obowiązkowy kanał pozyskiwania klientów dla firm, tym bardziej, że reklamy dają nam możliwość precyzyjnego jej targetowania do pożądanych przez nas odbiorców – od wieku, płci i lokalizacji, po zainteresowania, wykształcenie, a nawet stan cywilny. Istnieją nawet narzędzia remarketingowe, które umożliwiają dotarcie w social mediach do osób, które odwiedziły naszą stronę, ale z jakiegoś powodu nie skorzystały z oferty.
By przekonać się, jak wielka jest siła Internetu, wystarczy spojrzeć na wyniki kampanii marek z influencerami. Współpraca z osobą, która jest spójna z filozofią marki i dociera do zainteresowanego tematem grona odbiorców, potrafi przynieść skuteczniejsze efekty z budżetem mniejszym niż reklama w mediach tradycyjnych.
Pracując dla naszych klientów, zauważyliśmy wzrost zainteresowania zdrowym stylem życia i ideą zero waste. Swoje działania staramy się kierować tak, by te oczekiwania spełniać. W związku z tym świetnie sprawdzają się koncepty powiązanie z dbaniem o zdrowie oraz ekologiczne, dlatego też Fabryka Idei bardzo często i chętnie prowadzi tego typu działania, jak bezpłatne badania, możliwość oddania krwi, zbiórka makulatury, recykling lub wymiana ubrań, wyprzedaże garażowe czy sadzenie zieleni.