Sławomir Murawski, Manufaktura: Rekomercjalizacja to okazja do odświeżenia i wzmocnienia oferty centrum

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-08-08 | 10:00
Łódzka Manufaktura funkcjonuje już pięć lat. To doskonały moment na podsumowanie dotychczasowych wyników osiągniętych przez centrum handlowe jak i wskazanie nowych kierunków rozwoju. Dla portalu Galeriehandlowe.pl o szczegółach szerzej opowiada Sławomir Murawski, Dyrektor Manufaktury.

Rok 2011 jest dla Manufaktury wyjątkowy, ze względu na czas jej rekomercjalizacji po pięcioletnim okresie działania. W tak ważnych momentach z uwagą śledzi się wyniki odwiedzalności i obroty. Z tym większą satysfakcją odnotowaliśmy, że miesiące kwiecień i maj 2011 były to najlepsze miesiące wiosenne w  historii Manufaktury pod względem obrotów. Wzrosły one  kolejno o 25%  i 5 % w stosunku do roku poprzedniego. W tym czasie  frekwencja wzrosła odpowiednio o 12% i 6%.
Na wyniki Manufaktury w maju wpływ miał niewątpliwie event urodzinowy z okazji pięciolecia Manufaktury. Jak co roku przygotowaliśmy coś niezwykłego. Tym razem był to otwarty pokaz video mappingu. Głównej atrakcji towarzyszyły koncerty gwiazd między innymi Kasi Kowalskiej i Afromental, a także łódzkich zespołów. Z kolei miłośnicy zakupów mogli korzystać z atrakcyjnych urodzinowych rabatów.
Pamiętać jednak należy, że w połowie maja znakomity wynik frekwencji i obrotów został osiągnięty przy kilkudziesięciu zamkniętych na czas remontu lub zmiany najemcy sklepach. Tym bardziej cieszą majowe wzrosty, bo oznaczają one, że marka Manufaktury jest bardzo silna i wysoko ceniona. Oznacza też, że strategia marketingowa realizowana przez ostatnie lata przynosi sukcesy. Niestandardowe  imprezy  organizowane  na rynku Manufaktury gromadzą nieprzebrane tłumy łodzian - w samą tylko urodzinową sobotę Manufakturę odwiedziło 160 tysięcy osób.
Pierwsze półrocze 2011 roku to był niezwykle pracowity, ale i owocny czas. Wygaśnięcie pięcioletnich umów z najemcami, stało się dla nas dobrą okazją  do pozyskania nowych partnerów biznesowych. Zgodnie z naszą strategią tenant-mix, skoncentrowaliśmy się na pozyskaniu marek prestiżowych i unikalnych na łódzkim rynku, które znakomicie uzupełnią dotychczasową ofertę Manufaktury. Pozyskaliśmy między innymi Liu Jo, LTB, Coccinelle, Giorgio Martello, Aryton, Extreme Intimo, Tous czy Pepe Jeans. Konsekwentne rozbudowywanie oferty  ekskluzywnych marek zaowocowało pozyskaniem Rage Age by Czapul czy marki Strellson. Rozbudowaliśmy też ofertę z rodziny Inditex o debiutujący w Łodzi Massimo Dutti i znany już łodzianom  Stradivarius.  Rekomercjalizacja Manufaktury to również wiele zmian w salonach dotychczasowych najemców. Nową aranżację zyskały między innymi salony Armani Jeans, Olimpia, Bytom, Golden Rose. Niektóre z salonów zmieniły lokalizację lub powiększyły lokale tak jak Caterina, Villeroy&Boch , CCC, Bata, Vertus, Terranova, czy Swiss.
Czas rekomercjalizacji wykorzystaliśmy też do zmiany struktury strefy restauracji w galerii handlowej. Nasz foodcourt zasiliły już Salad&Co, Tortilla Bar, Akasaka, Bon Apetito, a przed nami jeszcze otwarcie pierwszej w Łodzi restauracji Burger King oraz z kolei na rynku Manufaktury pojawi się wkrótce Browar de Brasil.
Jeszcze w sierpniu otwarta zostanie w Manufakturze największa w Europie drogeria Rossmann, która ma być okrętem flagowym sieci.
Przebudowa portfolio oferowanych marek potrwa do końca wakacji. Możemy więc powiedzieć, że wrzesień 2011 to będzie nowe otwarcie Manufaktury, z jeszcze silniejszą, przebudowaną ofertą.
Tagi:
Oceń artykuł:

Sławomir Murawski, Manufaktura: Rekomercjalizacja to okazja do odświeżenia i wzmocnienia oferty centrum

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.