Rok 2011 jest dla Manufaktury wyjątkowy, ze względu na czas jej rekomercjalizacji po pięcioletnim okresie działania. W tak ważnych momentach z uwagą śledzi się wyniki odwiedzalności i obroty. Z tym większą satysfakcją odnotowaliśmy, że miesiące kwiecień i maj 2011 były to najlepsze miesiące wiosenne w historii Manufaktury pod względem obrotów. Wzrosły one kolejno o 25% i 5 % w stosunku do roku poprzedniego. W tym czasie frekwencja wzrosła odpowiednio o 12% i 6%.
Na wyniki Manufaktury w maju wpływ miał niewątpliwie event urodzinowy z okazji pięciolecia Manufaktury. Jak co roku przygotowaliśmy coś niezwykłego. Tym razem był to otwarty pokaz video mappingu. Głównej atrakcji towarzyszyły koncerty gwiazd między innymi Kasi Kowalskiej i Afromental, a także łódzkich zespołów. Z kolei miłośnicy zakupów mogli korzystać z atrakcyjnych urodzinowych rabatów.
Pamiętać jednak należy, że w połowie maja znakomity wynik frekwencji i obrotów został osiągnięty przy kilkudziesięciu zamkniętych na czas remontu lub zmiany najemcy sklepach. Tym bardziej cieszą majowe wzrosty, bo oznaczają one, że marka Manufaktury jest bardzo silna i wysoko ceniona. Oznacza też, że strategia marketingowa realizowana przez ostatnie lata przynosi sukcesy. Niestandardowe imprezy organizowane na rynku Manufaktury gromadzą nieprzebrane tłumy łodzian - w samą tylko urodzinową sobotę Manufakturę odwiedziło 160 tysięcy osób.
Pierwsze półrocze 2011 roku to był niezwykle pracowity, ale i owocny czas. Wygaśnięcie pięcioletnich umów z najemcami, stało się dla nas dobrą okazją do pozyskania nowych partnerów biznesowych. Zgodnie z naszą strategią tenant-mix, skoncentrowaliśmy się na pozyskaniu marek prestiżowych i unikalnych na łódzkim rynku, które znakomicie uzupełnią dotychczasową ofertę Manufaktury. Pozyskaliśmy między innymi Liu Jo, LTB, Coccinelle, Giorgio Martello, Aryton, Extreme Intimo, Tous czy Pepe Jeans. Konsekwentne rozbudowywanie oferty ekskluzywnych marek zaowocowało pozyskaniem Rage Age by Czapul czy marki Strellson. Rozbudowaliśmy też ofertę z rodziny Inditex o debiutujący w Łodzi Massimo Dutti i znany już łodzianom Stradivarius. Rekomercjalizacja Manufaktury to również wiele zmian w salonach dotychczasowych najemców. Nową aranżację zyskały między innymi salony Armani Jeans, Olimpia, Bytom, Golden Rose. Niektóre z salonów zmieniły lokalizację lub powiększyły lokale tak jak Caterina, Villeroy&Boch , CCC, Bata, Vertus, Terranova, czy Swiss.
Czas rekomercjalizacji wykorzystaliśmy też do zmiany struktury strefy restauracji w galerii handlowej. Nasz foodcourt zasiliły już Salad&Co, Tortilla Bar, Akasaka, Bon Apetito, a przed nami jeszcze otwarcie pierwszej w Łodzi restauracji Burger King oraz z kolei na rynku Manufaktury pojawi się wkrótce Browar de Brasil.
Jeszcze w sierpniu otwarta zostanie w Manufakturze największa w Europie drogeria Rossmann, która ma być okrętem flagowym sieci.
Przebudowa portfolio oferowanych marek potrwa do końca wakacji. Możemy więc powiedzieć, że wrzesień 2011 to będzie nowe otwarcie Manufaktury, z jeszcze silniejszą, przebudowaną ofertą.
Tagi: