Shayaan Tahir, Homeshopping.pk: Nową formą robienia zakupów staje się mobile commerce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-28 | 08:00
E-commerce przez wielu specjalistów z branży oceniany jest jako trend przyszłość. Handel elektroniczny pozwala robić zakupy szybko, prosto i wygodnie, bez wychodzenia z domu. O rozwoju tej metody robienia zakupów, rynku e-commerce i m-commerce w regionie Azji i Pacyfiku oraz znaczeniu social mediów mówi Shayaan Tahir, CEO Homeshopping.pk.

Co jest według Pana obecnie najciekawsze w rozwoju strefy e-commerce?
Handel elektroniczny, powszechnie znany jako e-commerce, jest rodzajem przemysłu, w którym kupowanie i sprzedaż produktów oraz usług odbywa się za pomocą systemów elektronicznych, takich jak internet i inne sieci komputerowe. Podczas gdy e-commerce jest w grze już od jakiegoś czasu, nową flagową formą robienia zakupów staje się mobile commerce (handel mobliny). Wyrażenie "mobile commerce” zostało stworzone przez Kevina Duffey’a w 1997 roku i oznacza "dostarczanie za pomocą elektronicznych możliwości handlu produktów bezpośrednio do rąk konsumenta, w dowolnym miejscu, za pomocą technologii bezprzewodowej”.
Z czym związane jest pojawienie się handlu moblinego?
Pojawienie się Internetu w ręcznych urządzeniach, zwłaszcza telefonach komórkowych, znacznie wzrosło od kiedy pojawiły się smartphony. Liczba użytkowników smartphonów znacząco wzrosła na przestrzeni ostatnich kilku lat. To daje powiększony potencjał m-commerce i innych tego typu rozwiązań. Kupowanie i sprzedawanie produktów za dotknięciem palca jest teraz rzeczywistością. Ten rozwój nie tylko ułatwia dynamiczny wzrost e-commerce, ale także sprawia, że staje się on mobilny i wygodny dla użytkowników. To jest, bez wątpienia, najbardziej ekscytujący element rozwoju strefy e-commerce w tym momencie.
Trudno się z tym nie zgodzić. Czy zatem e-commerce ma duże znaczenie w regionie Azji i Pacyfiku?
Trend e-commerce rozwija się w naszym regionie w zdrowym tempie. Widzimy postępy z dnia na dzień. Ludzie kochają mieć swobodę robienia zakupów ze swoich domów i dostawać produkty do domów bez żadnych przeszkód.
A jak kształtuje się e-commerce w Azji w porównaniu do innych regionów świata?
Jeśli porównam go do innych, bardziej rozwiniętych regionów, to oczywiście jesteśmy trochę z tyłu, ale powoli, wraz ze zmianami w trendach stylu życia, przyjmuje się także tutaj i mamy nadzieję, że e-commerce w naszym regionie będzie szedł łeb w łeb z innymi w nie tak odległej przyszłości...
A social media? Czy w powiązaniu z e-commerce mają duże znaczenie?
Social media są prawdopodobnie najważniejszym aspektem komunikacji w e-commerce. Jest wiele kanałów, które są ważne ze względu na swoje właściwości, ale niektóre są ważniejsze niż inne.
Które na przykład?
Facebook: doskonały kanał, który promuje naszą działalność poprzez działania dające możliwość dzielenia się z naszymi dotychczasowymi klientami różnymi informacjami, a oni dzielą się nimi później z innymi, przekształcając ich w nowych potencjalnych klientów, rozwijają także świadomość na temat naszej marki. Ponadto facebook zapewnia nam łatwy sposób przekazywania naszych wiadomości światu, a tym samym kreuje wśród naszych klientów wiekszą świadomość o nowych produktach, wyprzedażach i promocjach.
Jest jeszcze Youtube: prawdopodobnie najbardziej praktyczny kanał dla naszej działalności, ponieważ daje szanse zaprezentowania światu naszych ekskluzywnych produktów w znacznie lepszy sposób, który nie byłby możliwy poprzez fotografie. Jeden film jest wart tysiąca zdjęć.
Shayaan Tahir był jednym z prelegentów tegorocznego World Retail Congress Asia Pacific. Patronem medialnym wydarzenia był magazyn Galerie Handlowe.
Tagi:
Oceń artykuł:

Shayaan Tahir, Homeshopping.pk: Nową formą robienia zakupów staje się mobile commerce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.