Shane Scott: Wiele pracy i wysiłku włożyliśmy w rozbudowę Galerii Pomorskiej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-12-04 | 08:24

Rozbudowana Galeria Pomorska, to dobrze znana Galeria Pomorska, ale jednak zupełnie nowa, odmieniona. Tak w jednym zdaniu można opisać zmiany jakie pojawiły się w bydgoskim obiekcie. Od ponad dwóch miesięcy galeria kusi nowym wnętrzem, bogatszą ofertą oraz przyjaznym parkingiem. Jakie jeszcze zmiany zaszły? Jak na nie zareagowali klienci oraz najemcy? Na te pytania i wiele innych odpowiedział Shane Scott, Partner w Resolution Property.


Jakie czynniki zadecydowały o podjęciu decyzji o rozbudowie Galerii Pomorskiej?
Centrum handlowe jest produktem, więc jak każdy produkt charakteryzuje się swoim własnym cyklem życia. Cykl ten należy bacznie obserwować i w odpowiednim momencie reagować wyprzedzając zjawiska niepożądane i wykorzystując okoliczności sprzyjające. Tak też było w przypadku Galerii Pomorskiej – decyzja o znacznej rozbudowie i modernizacji obiektu była podejmowana w momencie, kiedy galeria, zbliżając się do swoich 10-tych urodzin, była wciąż centrum handlowym tzw. drugiej generacji. Za rozbudową przemawiała także zmieniająca się sytuacja rynkowa w Bydgoszczy – nowa konkurencja już wyrosła, inna była w planach. Trzeba było reagować. Oczekiwali tego od nas nasi klienci, którzy poszukiwali bogatszej oferty handlowej, rozrywkowej i restauracyjnej. Planowana rozbudowa miała być kompleksowa i długofalowa. Być może inne centrum handlowe nie przetrwałoby takiej próby, ale Galeria Pomorska wchodziła w ten etap z dobrze ugruntowaną pozycją i rzeszą wiernych klientów. Te wszystkie składowe dawały nam jasno do zrozumienia, że czas przystąpić do pracy.
Od otwarcia galerii po rozbudowie minęło dwa miesiące. Jaki to był okres dla obiektu? Czy z perspektywy czasu mogą Państwo powiedzieć, iż inwestycja była przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”?
Był to zdecydowany „strzał w dziesiątkę”. Już pod koniec października informowaliśmy o tym, że rozbudowana Galeria Pomorska odnotowała 40% wzrost odwiedzalności. To niebywały sukces. Składają się na niego zapewne dwa efekty – nowości i powrotu. Pierwszy wynika z ciekawości – klienci chcą na własne oczy przekonać się jak wygląda nowa odsłona naszego centrum i co ma im do zaoferowania. Drugi to dowód lojalności – Galeria Pomorska jest jednym z najdłużej działających centrów handlowych w mieście, które zawsze cieszyło są dużą popularnością i przychylnością bydgoszczan. Czas rozbudowy, siłą rzeczy związany z utrudnieniami i niedogodnościami, zakończył się. Nasi klienci cieszą się zakupami w nowej, lecz jednocześnie dobrze im znanej Galerii Pomorskiej. My cieszymy się widząc ich satysfakcję.
Z jakimi opiniami ze strony klientów, jak i najemców spotkali się Państwo?
Opinie, które słyszymy ze strony zarówno naszych klientów, jak i najemców były i są bardzo pozytywne. To budujące, biorąc pod uwagę, jak wiele pracy i wysiłku włożyliśmy w ten projekt.
Co było dla Państwa największym wyzwaniem podczas realizacji inwestycji?
Zmiany w Galerii Pomorskiej nie polegały tylko na rozbudowie, ale także na modernizacji i rekomercjalizacji obiektu. Aby to wszystko zrealizować potrzebny był czas, który był naszym sprzymierzeńcem. Wszystkie etapy projektu była starannie zaplanowane. Już w 2011 przeprowadziliśmy modernizację food courtu. W rok później wprowadziliśmy do galerii nowego operatora rozrywkowego, którym było pierwsze w Bydgoszczy Kino Helios. W połowie 2013 roku przystąpiliśmy do realizacji wstępnego etapu rozbudowy, którym było utworzenie dodatkowego parkingu na terenie dotychczasowej strefy dostaw. Rok 2014 przebiegał pod znakiem budowy nowego, wielopoziomowego parkingu na ponad 900 miejsc parkingowych, a w roku bieżącym utworzony został nowy pasaż handlowych o powierzchni 10 000 m kw. GLA, którego otwarcie odbyło się 10 września br. Patrząc na kalendarz można powiedzieć, że głównym wyzwaniem była bez wątpienia długofalowość inwestycji. To, co nam przede wszystkim groziło, i czemu staraliśmy się zaradzić to „zmęczenie materiału” w postaci zniechęcenia ze strony naszych klientów i najemców. Drugie zagrożenie wynikało z faktu, że cała operacja była prowadzona „na otwartym sercu”, czyli w funkcjonującym, popularnym obiekcie handlowym. Minimalizacja wpływu rozbudowy na codzienne życie galerii była naszym głównym celem. Na szczęście, jak pokazują rosnące wskaźniki odwiedzalności i z jednego i z drugiego udało nam się wyjść obronną ręką.
Czym zaskoczyła klientów, jak i najemców nowa, odmieniona Galeria Pomorska?
Przede wszystkim znacznie bogatszą ofertą i nowoczesną architekturą. Dzięki rozbudowie grono najemców Galerii Pomorskiej powiększyło się o kilkadziesiąt nowych marek wliczając w to brandy Inditexu, LPP i innych znanych międzynarodowych sieci i lokalnych najemców. Drugim czynnikiem „wow” jest zdecydowanie nowy wizerunek galerii, zarówno od zewnątrz, jak i wewnątrz. Nowy pasaż daje efekt przestronności i świeżości. Nowoczesny, wielopoziomowy parking jest doskonale skomunikowany z wnętrzem galerii i sprawia bardzo dobre, pierwsze wrażenie, zachęcając do wejścia do środka. Rozbudowana Galeria Pomorska, to dobrze znana Galeria Pomorska, ale jednak zupełnie nowa, odmieniona. To trochę jak nasza przyjaciółka, która postanowiła przejść metamorfozę swojego stylu i wyglądu, ale nie zmieniła swojego charakteru.
Jak w liczbach przedstawia się rozbudowa obiektu? O ile lokali i o jaką powierzchnię powiększyło się Państwa centrum?
Dzięki rozbudowie oferta Galerii Pomorskiej powiększyła się o blisko 40 nowych sklepów i punktów usługowych a powierzchnia najmu wzrosła o 10 000 m kw. Jak już wspominałam, jeszcze przed rozpoczęciem właściwej rozbudowy, oferta naszego centrum wzbogaciła się o Kino Helios oraz nowe restauracje, które zostały otwarte w strefie gastronomicznej. Zmiany dotyczyły także parkingu – utworzyliśmy nowy parking dla klientów hipermarketu Carrefour oraz nowy, wielopoziomowy parking przed nowym pasażem galerii, w którym może pomieścić się ponad 900 samochodów.
Czym charakteryzuje się tenant mix Galerii Pomorskiej?
Słowem klucz jest zdecydowanie równowaga – staramy się, aby oferta galerii była jak najbardziej kompleksowa i wyważona. Zależy nam na tym, aby klient podczas jednej wizyty, mógł zrealizować jak najwięcej swoich potrzeb. Możemy poszczycić się prawdopodobnie najbogatszą ofertą gastronomiczną w Bydgoszczy. Strefa usług w stylu pralnia, szewc, operatorzy telefonii komórkowej itp. też jest na bardzo wysokim poziomie. No i rzecz jasna nie bez znaczenia pozostaje oferta modowa, z której Galeria Pomorska zawsze słynęła. Dzięki rozbudowie została ona jeszcze bardziej wzbogacona i urozmaicona. Jest wiele marek, które chcielibyśmy widzieć w naszym centrum. Niektórych z nich niestety nie ma nawet jeszcze w Polsce. Oferta Galerii Pomorskiej była zawsze odpowiedzią na potrzeby i upodobania naszych klientów i tak będzie też w przyszłości.
Czy po rozbudowie zmienił się również kalendarz marketingowy obiektu? Jeżeli tak to w jaki sposób?
Mamy nasze sprawdzone akcje marketingowe, które chcemy kontynuować. Należą do nich między innymi warsztaty CSR Kobieta w Galerii, na których co miesiąc organizujemy różne, ciekawe szkolenia o modzie, makijażu, psychologii itp. Jest duża grupa kobiet, która aktywnie w nich uczestniczy, więc nie chcemy rezygnować z tego projektu. Z pewnością będzie też można spotkać u nas Galusię, naszą maskotkę, która zawsze zaprasza do nas dzieci.
Czym zaskoczą Państwo jeszcze swoich klientów w ostatnim Q 2015 roku?
W tym roku mamy przed sobą jeszcze imprezę urodzinową Galusi połączoną z Mikołajkami, Noc Zakupów z rabatami do 70% oraz finał Loterii Świątecznej, w czasie którego można wygrać aż 50 000 PLN na zakupy!
Jakie plany mają Państwo na kolejny, 2016 rok?
Przyszły rok mamy już też zaplanowany. Chcemy prowadzić nasze sprawdzone i lubiane projekty, ale planujemy również akcję lojalnościową, która potrwa cały rok. Będzie ona związana oczywiście z zakupami i modą. Prowadzimy też co sobotę spontaniczne pokazy mody, które są bardzo cenione przez naszych najemców oraz co niedzielę kącik dla dzieci. Pod koniec roku planujemy przeprowadzić dużą akcję prosprzedażową dla całej rodziny.

Tagi:
Oceń artykuł:

Shane Scott: Wiele pracy i wysiłku włożyliśmy w rozbudowę Galerii Pomorskiej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.