Sandra Łykowska, Vessa: Dajemy klientowi produkt idealnie dopasowany do jego potrzeb

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-05-20 | 08:00
Jest właścicielką firmy Bukuri do których należy sieć Vessa oraz nie dawno powstała marka Shega. Każda z nich oferuje zupełnie inny asortyment, zyskując sobie tym samym w Polsce grono zadowolonych klientek. O sukcesie, dotychczasowej działalności oraz planach na kolejne lata opowiedziała Sandra Łykowska, właściciela firmy Bukuri.


W 2008 roku założyła Pani firmę Bukuri, która jest właścicielem sieci Vessa. Skąd pomysł na działalność w tym obszarze?
Piękna bielizna, artykuły pończosznicze i cała gama, oferowanych produktów wywodzi się z pasji do elegancji i stylu, co w połączeniu z ambicją biznesową i konsekwentnym dążeniem do osiągania coraz to wyższych celów, zaowocowało powstaniem pierwszego sklepu, a później sieci „Vessa”. Rozpoczynając działalność w 2008 roku, moim głównym celem biznesowym było stworzenie sieci sklepów, których działalność nie skupia się wyłącznie na dokonaniu transakcji, ale da klientowi coś więcej, wartość dodaną, którą będzie pomoc wysoko wykwalifikowanego personelu, fachowa porada przy doborze bielizny, pończoch lub wyrobów specjalistycznych, takich jak rajstopy wyszczuplające, antycellulitowe, chłodzące, ciążowe i wiele innych.
Lokalizacja  salonów Vessa w centrach handlowych wiązała się z dużą  konkurencją ze strony większych zagranicznych sieci działającym w podobnym obszarze. Co wobec tego wyróżnia się Państwa ofertę?  
Bogactwo oferty i wyjątkowy personel, dzięki któremu klient otrzymuje produkt idealnie dopasowany do swoich potrzeb. W odróżnieniu do zagranicznych konkurentów mamy ofertę multibrandową, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaspokoić oczekiwania cenowe, jakościowe, dać klientowi możliwie największe bogactwo wzorów, kolorystyki, a także funkcjonalności w przypadku bielizny specjalistycznej. Ponadto jako jedyni w Polsce wprowadziliśmy usługę Pantyfitting′u, czyli usługę perfekcyjnego dopasowania artykułów pończoszniczych do każdej kobiecej figury, co wbrew pozorom nie jest rzeczą łatwą. Pewnie każdy z nas niejednokrotnie widział idealne nogi celebrytek lub aktorek, ale w większości przypadków nie jest to ich wrodzona doskonałość, ale idealnie dobrane wyroby pończosznicze, które niczym makijaż na twarzy korygują niedoskonałości naszych nóg.
Jak podsumowuje Pani ten niemal sześcioletni  letni okres swojej działalności?
Wydarzyło się dużo, ale to wciąż za mało. Doświadczenie, jakie zdobywamy każdego dnia, umacnia nas jako zespół, który oczywiście jest największym kapitałem naszej firmy. Obszar naszej działalności związany jest z modą, która zmienia się z każdą porą roku, wymaga to od nas bardzo wnikliwej obserwacji trendów i nie wpuszcza monotonii. Można śmiało powiedzieć, że nasze doświadczenie rozpoczynamy każdego dnia, ale nauczyliśmy się obserwować i reagować na potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów.
W związku z tym, jakie są dalsze plany rozwoju sieci Vessa?
Na stałe zagościliśmy w centrach handlowych, dlatego też konsekwentnie będziemy otwierać w nich nowe sklepy Vessa. Rozwijając naszą sieć kierujemy się przede wszystkim wynikami wnikliwych analiz miejsc, ponieważ dzięki wysokiej rentowności punktów handlowych jesteśmy w stanie wdrażać coraz to nowsze oferty promocyjne dla klientów, a naszym pracownikom dać godne i stałe warunki zatrudnienia.
Obecnie rozwija Pani nowy koncept – Shega. Dlaczego postawiła Pani na biżuterię i akcesoria?
W dalszym ciągu zaspokajamy, jakże olbrzymie potrzeby kobiet. Piękne nogi, ekskluzywna bielizna to nie wszystko. Dopełnieniem jest oczywiście biżuteria i akcesoria, dzięki którym nasze włosy nabierają wyjątkowych kształtów.
Czym się wyróżnia marka Shega?
Shega w odróżnieniu od Vessy jest marką oferującą własne wyroby. Proponowana przez nas autorska, bogato zdobiona biżuteria, olbrzymia kolekcja akcesoriów do włosów, zarówno dla kobiet, jak i dziewczynek podbija serca wielu klientów odwiedzających centra handlowe, w których już powstały nasze punkty.
Jak podsumowuje Pani działalność nowego konceptu?
Shega jest bardzo młodą marką, która już zadziwia swoim sukcesem. Obecnie istniejące punkty notują każdego miesiąca wzrost sprzedaży, dlatego można z całą pewnością powiedzieć, że ich otwarcie było decyzją słuszną, ponieważ odpowiedzieliśmy na realną potrzebę konsumentów.
Podobnie, jak w poprzednim koncepcie również w nowym obszarze Pani działalności, da się zauważyć dużą konkurencyjność. Co zatem wyróżnia markę Shega?
Konkurencja być musi, żeby klient miał porównanie i wiedział dlaczego nasza oferta jest najlepsza. Nie narzucamy z góry ilości lub zestawów ozdób do włosów, co często spotykane jest w konkurencyjnych sklepach. W punktach Shega klient sam wybiera ile, czego i w jakim kolorze chce kupić. Słuchamy, obserwujemy i odpowiadamy na potrzeby. Konstrukcja stoisk również jest odpowiedzią na potrzeby naszych najmłodszych klientek, ozdoby do włosów dla nich znajdują się na wysokości umożliwiającej swobodne przeglądanie, dlatego też nasze sklepy są wyjątkowo przyjazne dla mam i ich młodych córek. Oprócz bogatej gamy akcesoriów do włosów oferujemy autorskie kolekcje biżuterii, wytwarzane wyłącznie w pojedynczych egzemplarzach.
Dlaczego na lokalizację nowego konceptu wybrali Państwo także centra handlowe?
Punkty Shega zaprojektowane są w postaci stoisk. Do ich rozmieszczenia wybraliśmy centra handlowe z wielu powodów, przede wszystkim kierując się doświadczeniem nabytym podczas rozbudowy sieci Vessa. Kolejnym dość istotnym czynnikiem decydującym jest otwarta konstrukcja stoiska, a także możliwość bycia blisko dużej grupy naszych klientów. Od lat współpracujemy z centrami handlowymi i konsekwentnie, na ich terenie wprowadzamy nasze marki.
Jakie są dalsze plany rozwoju nowego konceptu?
Przede wszystkim chcemy dokładnie poznać naszych klientów i ich potrzeby, żeby dostosować produkt do ich gustów i upodobań. Tak jak w przypadku marki Vessa stawiamy na jakość zarówno produktów, jak i obsługi. Prowadzimy szereg szkoleń sprzedażowych, nawiązujemy współpracę z najlepszymi projektantami biżuterii, równolegle poszukując nowych możliwości i szans rynkowych. W bieżącym roku planujemy otwarcie minimum czterech nowych punktów Shega, w najlepszych centrach handlowych. Wraz z rozwojem sieci, będziemy pracować nad doskonaleniem oferty tak, żeby w niedalekiej przyszłości stać się liderem sprzedaży akcesoriów do włosów i autorskiej biżuterii, dystrybuowanej w naszych punktach na terenie centrów handlowych w całym kraju.
Tagi:
Oceń artykuł:

Sandra Łykowska, Vessa: Dajemy klientowi produkt idealnie dopasowany do jego potrzeb

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.