W 2008 roku założyła Pani firmę Bukuri, która jest właścicielem sieci Vessa. Skąd pomysł na działalność w tym obszarze?
Piękna bielizna, artykuły pończosznicze i cała gama, oferowanych produktów wywodzi się z pasji do elegancji i stylu, co w połączeniu z ambicją biznesową i konsekwentnym dążeniem do osiągania coraz to wyższych celów, zaowocowało powstaniem pierwszego sklepu, a później sieci „Vessa”. Rozpoczynając działalność w 2008 roku, moim głównym celem biznesowym było stworzenie sieci sklepów, których działalność nie skupia się wyłącznie na dokonaniu transakcji, ale da klientowi coś więcej, wartość dodaną, którą będzie pomoc wysoko wykwalifikowanego personelu, fachowa porada przy doborze bielizny, pończoch lub wyrobów specjalistycznych, takich jak rajstopy wyszczuplające, antycellulitowe, chłodzące, ciążowe i wiele innych.
Lokalizacja salonów Vessa w centrach handlowych wiązała się z dużą konkurencją ze strony większych zagranicznych sieci działającym w podobnym obszarze. Co wobec tego wyróżnia się Państwa ofertę?
Bogactwo oferty i wyjątkowy personel, dzięki któremu klient otrzymuje produkt idealnie dopasowany do swoich potrzeb. W odróżnieniu do zagranicznych konkurentów mamy ofertę multibrandową, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaspokoić oczekiwania cenowe, jakościowe, dać klientowi możliwie największe bogactwo wzorów, kolorystyki, a także funkcjonalności w przypadku bielizny specjalistycznej. Ponadto jako jedyni w Polsce wprowadziliśmy usługę Pantyfitting′u, czyli usługę perfekcyjnego dopasowania artykułów pończoszniczych do każdej kobiecej figury, co wbrew pozorom nie jest rzeczą łatwą. Pewnie każdy z nas niejednokrotnie widział idealne nogi celebrytek lub aktorek, ale w większości przypadków nie jest to ich wrodzona doskonałość, ale idealnie dobrane wyroby pończosznicze, które niczym makijaż na twarzy korygują niedoskonałości naszych nóg.
Jak podsumowuje Pani ten niemal sześcioletni letni okres swojej działalności?
Wydarzyło się dużo, ale to wciąż za mało. Doświadczenie, jakie zdobywamy każdego dnia, umacnia nas jako zespół, który oczywiście jest największym kapitałem naszej firmy. Obszar naszej działalności związany jest z modą, która zmienia się z każdą porą roku, wymaga to od nas bardzo wnikliwej obserwacji trendów i nie wpuszcza monotonii. Można śmiało powiedzieć, że nasze doświadczenie rozpoczynamy każdego dnia, ale nauczyliśmy się obserwować i reagować na potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów.
W związku z tym, jakie są dalsze plany rozwoju sieci Vessa?
Na stałe zagościliśmy w centrach handlowych, dlatego też konsekwentnie będziemy otwierać w nich nowe sklepy Vessa. Rozwijając naszą sieć kierujemy się przede wszystkim wynikami wnikliwych analiz miejsc, ponieważ dzięki wysokiej rentowności punktów handlowych jesteśmy w stanie wdrażać coraz to nowsze oferty promocyjne dla klientów, a naszym pracownikom dać godne i stałe warunki zatrudnienia.
Obecnie rozwija Pani nowy koncept – Shega. Dlaczego postawiła Pani na biżuterię i akcesoria?
W dalszym ciągu zaspokajamy, jakże olbrzymie potrzeby kobiet. Piękne nogi, ekskluzywna bielizna to nie wszystko. Dopełnieniem jest oczywiście biżuteria i akcesoria, dzięki którym nasze włosy nabierają wyjątkowych kształtów.
Czym się wyróżnia marka Shega?
Shega w odróżnieniu od Vessy jest marką oferującą własne wyroby. Proponowana przez nas autorska, bogato zdobiona biżuteria, olbrzymia kolekcja akcesoriów do włosów, zarówno dla kobiet, jak i dziewczynek podbija serca wielu klientów odwiedzających centra handlowe, w których już powstały nasze punkty.
Jak podsumowuje Pani działalność nowego konceptu?
Shega jest bardzo młodą marką, która już zadziwia swoim sukcesem. Obecnie istniejące punkty notują każdego miesiąca wzrost sprzedaży, dlatego można z całą pewnością powiedzieć, że ich otwarcie było decyzją słuszną, ponieważ odpowiedzieliśmy na realną potrzebę konsumentów.
Podobnie, jak w poprzednim koncepcie również w nowym obszarze Pani działalności, da się zauważyć dużą konkurencyjność. Co zatem wyróżnia markę Shega?
Konkurencja być musi, żeby klient miał porównanie i wiedział dlaczego nasza oferta jest najlepsza. Nie narzucamy z góry ilości lub zestawów ozdób do włosów, co często spotykane jest w konkurencyjnych sklepach. W punktach Shega klient sam wybiera ile, czego i w jakim kolorze chce kupić. Słuchamy, obserwujemy i odpowiadamy na potrzeby. Konstrukcja stoisk również jest odpowiedzią na potrzeby naszych najmłodszych klientek, ozdoby do włosów dla nich znajdują się na wysokości umożliwiającej swobodne przeglądanie, dlatego też nasze sklepy są wyjątkowo przyjazne dla mam i ich młodych córek. Oprócz bogatej gamy akcesoriów do włosów oferujemy autorskie kolekcje biżuterii, wytwarzane wyłącznie w pojedynczych egzemplarzach.
Dlaczego na lokalizację nowego konceptu wybrali Państwo także centra handlowe?
Punkty Shega zaprojektowane są w postaci stoisk. Do ich rozmieszczenia wybraliśmy centra handlowe z wielu powodów, przede wszystkim kierując się doświadczeniem nabytym podczas rozbudowy sieci Vessa. Kolejnym dość istotnym czynnikiem decydującym jest otwarta konstrukcja stoiska, a także możliwość bycia blisko dużej grupy naszych klientów. Od lat współpracujemy z centrami handlowymi i konsekwentnie, na ich terenie wprowadzamy nasze marki.
Jakie są dalsze plany rozwoju nowego konceptu?
Przede wszystkim chcemy dokładnie poznać naszych klientów i ich potrzeby, żeby dostosować produkt do ich gustów i upodobań. Tak jak w przypadku marki Vessa stawiamy na jakość zarówno produktów, jak i obsługi. Prowadzimy szereg szkoleń sprzedażowych, nawiązujemy współpracę z najlepszymi projektantami biżuterii, równolegle poszukując nowych możliwości i szans rynkowych. W bieżącym roku planujemy otwarcie minimum czterech nowych punktów Shega, w najlepszych centrach handlowych. Wraz z rozwojem sieci, będziemy pracować nad doskonaleniem oferty tak, żeby w niedalekiej przyszłości stać się liderem sprzedaży akcesoriów do włosów i autorskiej biżuterii, dystrybuowanej w naszych punktach na terenie centrów handlowych w całym kraju.