Powstanie Galerii Krakowskiej rozpoczęło proces rewitalizacji terenów przy Dworcu Głównym, które przez lata były niewykorzystane. Galeria wraz z nowym placem Jana Nowaka Jeziorańskiego - gdzie odbywają się spotkania towarzyskie i liczne wydarzenia rozrywkowe - stała się jedną z pierwszych inwestycji, która „obudziła” tę część Krakowa i cieszy się wielką popularnością - od momentu jej powstania rok rocznie odwiedza ją niemal 40 mln ludzi - to tyle, ilu mieszkańców liczy cała Polska.
W Galerii Krakowskiej na blisko 60 tys. mkw. powierzchni działa ponad 270 sklepów i restauracji, prowadzonych zarówno przez firmy międzynarodowe, ogólnopolskie jak i lokalnych przedsiębiorców z Małopolski. Zestaw branż i marek tworzy niesamowitą atmosferę zakupów. To tutaj znaleźć można takie marki jak: Sturbucks, Yoshe, Massimo Dutti, których na próżno szukać w innych miejscach Krakowa.
Wysokie standardy Galerii Krakowskiej codzienne doceniane są przez odwiedzających i najemców. Według najnowszego rankingu „Jakość Obsługi 2011”, cytowanego przez Rzeczpospolitą, jakość obsługi w Galerii Krakowskiej została przez klientów najwyżej oceniona spośród wszystkich krakowskich galerii. Galeria, w latach 2010 i 2011 otrzymała także drugie i trzecie miejsce w badaniu wykonanym przez Forum Najemców i Pentor, w którym najemcy oceniali najlepsze galerie handlowe.
Parafrazując słynne hasło: „pieniądze to nie wszystko”, w Galerii Krakowskiej „zakupy to nie wszystko”. W pasażach centrum są organizowane liczne atrakcje, jak pokazy mody, eventy, wystawy, promocje, które dodatkowo uatrakcyjniają czas spędzony w Galerii. Oferta wydarzeń specjalnych kierowana jest do indywidualnych klientów, ale także większych grup zorganizowanych: rodzin, szkół, uczelni. W minionym czasie odbyły się liczne imprezy, które cieszyły się dużą popularnością m. in. „Ósmy Cud Świata”, czyli wystawa historycznej Armii Terakotowej, „Wynalazki Leonarda da Vinci, czyli żywe eksponaty mistrza pędzla i inżynierii, „Naukowe Fenomeny, czyli prezentacja różnych zjawisk naukowych. Z akcji społecznych dużym zainteresowaniem cieszyły się np. „Festiwal Zdrowia”, czyli prozdrowotna akcja dla „zabieganych”, „Wielkanocne dzieła sztuki”, czyli wystawa gigantycznych, zdobionych, wielkanocnych jaj czy „Szybki PIT”, czyli akcja doradztwa w wypełnianiu deklaracji podatkowych. Organizujemy również eventy kulturalne, któe również przyciągają mieszkańców Krakowa, jak „Festiwal Teatrów Ulicznych”, czyli przedstawienia teatralne „na deskach” galerii, „Wystawa American Dream”, czyli prezentacja eksponatów z amerykańskiego snu.
Oprócz licznych sklepów, butików, kawiarni, restauracji i oprawy rozrywkowej Galeria Krakowska oferuje także szereg udogodnień dla gości, tak by – niezależnie od wieku - każdy czuł się w niej dobrze. Stąd dostępność samochodzików dla dzieci, ale i wypożyczalni samochodów osobowych czy myjni samochodowej. Jest też największy w centrum miasta parking na 1400 samochodów, ale także szatnia z przechowalnią bagażu i wygodny pokój dla matki z dzieckiem.
W Galerii Krakowskiej dobrze czują się goście niezależnie od wieku i celu odwiedzin. Spotykają się tutaj mieszkańcy Krakowa i okolic, ale także turyści – nikogo nie dziwią tu głośne rozmowy po włosku, norwesku czy rosyjsku. Z obserwacji Galerii Krakowskiej wynika, że połowa odwiedzających to przyjezdni. Jedni przychodzą do galerii na zakupy, inni na wystawę, posiłek czy po prostu spacer.
Minione pięć lat pokazały, że Galeria Krakowska doskonale wpisała się w krajobraz Krakowa – ten handlowy i towarzyski. Przekrój osób, zmienność i różnorodność trendów powoduje, że tutaj naprawdę widać czym i jak żyje Kraków.
Tagi: