Ron Melchet, Redberry: Plan oparty na solidnych fundamentach to podstawa naszych działań

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-05-21 | 08:00
Redberry wprowadziło do Polski wspaniałe, mrożone jogurty rodem ze Stanów Zjednoczonych i promuje zdrowe nawyki żywieniowe z fantazją i stylem. Marce zależy na budowaniu pozytywnej relacji z klientem, dlatego w tym celu poszukuje odpowiedzialnych partnerów. O systemie franczyzowym opowiedział Galeriomhandlowym.pl Ron Melchet, prezes zarządu Redberry Polska.
Od kiedy oferują Państwo możliwość przystąpienia do systemu franczyzowego?
Redberry rozwija swoją sieć na zasadzie własności, niezależnie, od początku istnienia spółki. Sukces naszego przedsięwzięcia stał się jednak inspiracją dla wielu osób. Spółka w poprzednim roku zaczęła otrzymać masowe pytania od swoich klientów dotyczące możliwości współpracy z Redberry. Idąc za ciosem, w czerwcu 2012 roku stworzyliśmy program franczyzowy, który umożliwia naszym zwolennikom posiadanie tzw. barów jogurtowych z sektora premium.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na tę formę współpracy?
Dzięki temu Redberry jest jeszcze bliżej swoich klientów i ich potrzeb. System zapewnia nam również większą kontrolę jakości w wielu lokalizacjach w Polsce.
Ile aktualnie placówek (na dzień 31 marca 2013 r.) liczy sieć sklepów prowadzonych pod Państwa marką w systemie franczyzy?
Jedną, ale planujemy otwarcie czterech kolejnych punktów, dwa z nich będą w systemie franczyzowym.
A ile własnych punktów sprzedaży Państwo posiadają?
Obecnie wśród otwartych lokali posiadamy cztery własne placówki.
Sprzedają Państwo mrożone jogurty. Czy w związku ze specyfiką produktu istnieje sezonowość sprzedaży w Państwa sektorze?
Jak pokazuje nasze doświadczenie, najlepszy czas dla biznesu w sektorze mrożonych jogurtów to wiosna oraz lato. W każdym z naszych lokali zauważamy ten trend. Jednakże w naszym menu mamy specjalne sezonowe oferty, które stworzyliśmy m.in. po to, aby asekurować sprzedaż w słabszym okresie.
Jakie koszty inwestycji musi ponieść franczyzobiorca, który chce uruchomić punkt Redberry?
Plan oparty na solidnych fundamentach oraz szczegółowe kalkulacje to podstawa naszych działań. Dzięki wielowątkowej analizie jesteśmy w stanie przeprowadzić symulację, która dokładnie ocenia ryzyko finansowe. Koszty inwestycji szacujemy na poziomie ok. 150 tys. zł, jednak franczyzobiorca powinien brać pod uwagę dodatkowe koszta przed otwarciem takie jak: gwarancja bankowa za umowę najmu oraz koszty operacyjne, w skład których wchodzą początkowe kwoty na towary (np. kubki, łyżki, serwetki).
W jakim czasie przewidywany jest zwrot kosztów z poniesionej inwestycji?
W naszych przewidywaniach zakładamy, iż zwrot inwestycji powinien dokonać się po jednym bądź półtora roku.
Jakie inne wymagania stawiają Państwo franczyzobiorcy np. w kwestii lokalizacji?
Lokale przeznaczone na franczyzę powinny mieć między min. 7 mkw. a 60 mkw. w centrach handlowych. Jesteśmy otwarci na sugestie franczyzobiorców dotyczące lokalizacji, jednakże ostateczna decyzja dotycząca miejsca jest podejmowana przez centralę Redberry po wnikliwej analizie rynkowej, kalkulacji rentowności oraz rekomendacjach.
Jeżeli franczyzobiorca spełnia powyższe wymagania, to jakie korzyści płyną dla niego w związku ze współpracą z Państwem?
Dla naszych partnerów franczyzowych to wyjątkowa okazja przystąpienia do najmodniejszej sieci mrożonych jogurtów w Polsce i możliwość skorzystania z naszego szerokiego doświadczenia biznesowego oraz know - how. Jak dotąd, wszystkie otwarte punkty Redberry odnoszą sukces, co stanowi najlepszą rekomendację. Efekt ten został osiągnięty dzięki dokładnym ekspertyzom, uwzględniającym wszystkie aspekty prowadzenia działalności gospodarczej: prawnym, operacyjnym oraz marketingowym. Jest to kompleksowe wsparcie, które oferujemy zarówno przed, jak i po otwarciu placówki. W pakiecie znajdują się oczywiście działania marketingowe. Mają one charakter stały i prowadzą do maksymalizacji efektów promocyjnych. Właściciele są również otaczani stałą opieką na poziomie analiz rezultatów, testów jakości, przygotowywania dla nich ofert sezonowych itd.
A zagrożenia – czego Państwo mogą obawiać się ze strony franczyzobiorcy?
Jak pokazują nasze obserwacje, największe ryzyko dla franczyzobiorców, zarówno na rynkach lokalnych, jak i międzynarodowych, polega na zawierzeniu analizom w zakresie wyboru lokalizacji. Sieci franczyzowe niestety często przygotowują je ogólnie i nierzetelnie.
W takim razie, jak Państwo przeciwdziałają tym zagrożeniom?
W przypadku Redberry polecamy tylko te lokalizacje, w których sukces wierzymy. Ale sama wiara to nie wszystko. Rekomendujemy wyłącznie sprawdzone miejsca - takie, których prowadzenia sami byśmy się podjęli. Kiedy pojawia się odpowiedni partner, przekazujemy mu punkt.
Tagi:
Oceń artykuł:

Ron Melchet, Redberry: Plan oparty na solidnych fundamentach to podstawa naszych działań

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.