Od kiedy oferują Państwo możliwość przystąpienia do systemu franczyzowego?
Redberry rozwija swoją sieć na zasadzie własności, niezależnie, od początku istnienia spółki. Sukces naszego przedsięwzięcia stał się jednak inspiracją dla wielu osób. Spółka w poprzednim roku zaczęła otrzymać masowe pytania od swoich klientów dotyczące możliwości współpracy z Redberry. Idąc za ciosem, w czerwcu 2012 roku stworzyliśmy program franczyzowy, który umożliwia naszym zwolennikom posiadanie tzw. barów jogurtowych z sektora premium.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na tę formę współpracy?
Dzięki temu Redberry jest jeszcze bliżej swoich klientów i ich potrzeb. System zapewnia nam również większą kontrolę jakości w wielu lokalizacjach w Polsce.
Ile aktualnie placówek (na dzień 31 marca 2013 r.) liczy sieć sklepów prowadzonych pod Państwa marką w systemie franczyzy?
Jedną, ale planujemy otwarcie czterech kolejnych punktów, dwa z nich będą w systemie franczyzowym.
A ile własnych punktów sprzedaży Państwo posiadają?
Obecnie wśród otwartych lokali posiadamy cztery własne placówki.
Sprzedają Państwo mrożone jogurty. Czy w związku ze specyfiką produktu istnieje sezonowość sprzedaży w Państwa sektorze?
Jak pokazuje nasze doświadczenie, najlepszy czas dla biznesu w sektorze mrożonych jogurtów to wiosna oraz lato. W każdym z naszych lokali zauważamy ten trend. Jednakże w naszym menu mamy specjalne sezonowe oferty, które stworzyliśmy m.in. po to, aby asekurować sprzedaż w słabszym okresie.
Jakie koszty inwestycji musi ponieść franczyzobiorca, który chce uruchomić punkt Redberry?
Plan oparty na solidnych fundamentach oraz szczegółowe kalkulacje to podstawa naszych działań. Dzięki wielowątkowej analizie jesteśmy w stanie przeprowadzić symulację, która dokładnie ocenia ryzyko finansowe. Koszty inwestycji szacujemy na poziomie ok. 150 tys. zł, jednak franczyzobiorca powinien brać pod uwagę dodatkowe koszta przed otwarciem takie jak: gwarancja bankowa za umowę najmu oraz koszty operacyjne, w skład których wchodzą początkowe kwoty na towary (np. kubki, łyżki, serwetki).
W jakim czasie przewidywany jest zwrot kosztów z poniesionej inwestycji?
W naszych przewidywaniach zakładamy, iż zwrot inwestycji powinien dokonać się po jednym bądź półtora roku.
Jakie inne wymagania stawiają Państwo franczyzobiorcy np. w kwestii lokalizacji?
Lokale przeznaczone na franczyzę powinny mieć między min. 7 mkw. a 60 mkw. w centrach handlowych. Jesteśmy otwarci na sugestie franczyzobiorców dotyczące lokalizacji, jednakże ostateczna decyzja dotycząca miejsca jest podejmowana przez centralę Redberry po wnikliwej analizie rynkowej, kalkulacji rentowności oraz rekomendacjach.
Jeżeli franczyzobiorca spełnia powyższe wymagania, to jakie korzyści płyną dla niego w związku ze współpracą z Państwem?
Dla naszych partnerów franczyzowych to wyjątkowa okazja przystąpienia do najmodniejszej sieci mrożonych jogurtów w Polsce i możliwość skorzystania z naszego szerokiego doświadczenia biznesowego oraz know - how. Jak dotąd, wszystkie otwarte punkty Redberry odnoszą sukces, co stanowi najlepszą rekomendację. Efekt ten został osiągnięty dzięki dokładnym ekspertyzom, uwzględniającym wszystkie aspekty prowadzenia działalności gospodarczej: prawnym, operacyjnym oraz marketingowym. Jest to kompleksowe wsparcie, które oferujemy zarówno przed, jak i po otwarciu placówki. W pakiecie znajdują się oczywiście działania marketingowe. Mają one charakter stały i prowadzą do maksymalizacji efektów promocyjnych. Właściciele są również otaczani stałą opieką na poziomie analiz rezultatów, testów jakości, przygotowywania dla nich ofert sezonowych itd.
A zagrożenia – czego Państwo mogą obawiać się ze strony franczyzobiorcy?
Jak pokazują nasze obserwacje, największe ryzyko dla franczyzobiorców, zarówno na rynkach lokalnych, jak i międzynarodowych, polega na zawierzeniu analizom w zakresie wyboru lokalizacji. Sieci franczyzowe niestety często przygotowują je ogólnie i nierzetelnie.
W takim razie, jak Państwo przeciwdziałają tym zagrożeniom?
W przypadku Redberry polecamy tylko te lokalizacje, w których sukces wierzymy. Ale sama wiara to nie wszystko. Rekomendujemy wyłącznie sprawdzone miejsca - takie, których prowadzenia sami byśmy się podjęli. Kiedy pojawia się odpowiedni partner, przekazujemy mu punkt.
Tagi: