Coraz większą popularnością w centrach handlowych cieszą się akcje promocyjne organizowane pod hasłem Noc Zakupów. Przygotowywane z dużym wyprzedzeniem i dbałością o szczegóły, są w stanie wygenerować wysokie obroty w sklepach, jak również budują pozytywny wizerunek galerii. O kulisach organizacji Nocy Zakupów, która odbyła się 17 czerwca w rzeszowskiej galerii, opowiada Robert Podkulski, Marketing Manager Galerii Graffica.
W ostatnim czasie Noc Zakupów to niewątpliwie najlepsze narzędzie wsparcia sprzedaży jakie można zorganizować w centrum handlowym, które przekłada się na obroty. Pozytywny odbiór przez klientów potwierdzają świetne wyniki akcji. Jest to extra dodatkowy czas handlu udostępniony naszym najemcom, poparty dużymi akcjami reklamowymi.
Noc Zakupów zazwyczaj rozpoczyna okres dużych wyprzedaży, kiedy to klient może liczyć na szeroki asortyment w pełnej rozmiarówce. W ostatnim czasie obserwujemy duży wzrost zainteresowania tego typu akcjami. Klienci mają możliwość zrobienia atrakcyjnych zakupów w niecodziennych godzinach otwarcia Centrum. Rabaty sięgają od 30 do nawet 70 % generując spore obroty, które w większości przypadków są parokrotnie wyższe niż obrót całodniowy.
Nocne zakupy to jednak nie tylko duże rabaty, ale także dodatkowe atrakcje dla klientów. Towarzyszą im liczne wydarzenia artystyczne takie jak pokazy mody, występ rewii tanecznych, animacje prowadzone przez DJ’ów. Dodatkowe atrakcje mają za zadanie zwiększyć zainteresowanie imprezą oraz wyróżnić ją na tle innych centrów handlowych.
Każda tego typu akcja wymaga odpowiedniej organizacji, koordynacji ze strony zarządczy.W związku z tym musimy również liczyć się z kosztami. Wysokość wydatków zależy przede wszystkim od kosztów związanych z atrakcjami jakie przewidujemy na ten czas i wahają się pomiędzy 7 a 15 tys. zł.
Dobra komunikacja między zarządcą a Najemcą to podstawa sukcesu dobrej współpracy. Nasza Galeria Graffica nieprzypadkowo została wybrana w roku 2010 jako najlepiej zarządzana galeria handlowa w Polsce. Kładziemy duży nacisk na dobrą komunikacje z naszymi Najemcami, co zaowocowało zdobyciem w/w nagrody oraz tak wysokiej pozycji w rankingu. Dobra kampania marketingowa musi być krótka lecz intensywna, oraz przeprowadzona w odpowiednim czasie, aby nie spowodowała spadku obrotów u najemców, jeśli byłaby zbyt wczesna. Podstawowe nośniki reklamowe, z których korzystamy podczas takich kampanii to reklama w radio regionalnym, prasa, billboardy, plakaty, strona internetowa oraz facebook.
Noc Zakupów jest akcją planowaną z dużym wyprzedzeniem, co pozwala najemcom na reorganizację pracy tego dnia w swoich lokalach. Wiele sieciowych sklepów przygotowuje na ten dzień kolekcje wyprzedażowe, a mniejsze firmy aby dotrzymać im kroku, dają wysoki upust cenowy na wybrany asortyment. Powodzenie akcji w ogromnej części zależy właściwie od Najemców i ich zaangażowania w projekt.
Termin przeprowadzenia akcji odgrywa bardzo ważną role, zwłaszcza z punktu widzenia Najemców. Źle dobrany może nie zaproponować klientom odpowiedniego poziomu rabatów. Należy mieć na względzie okres wyprzedażowy, w którym to sklepy mogą sobie pozwolić na maksymalne rabaty sięgające nawet do 70 %. Wybór piątku to również nie jest przypadek. Początek weekendu to dzień wzmożonych zakupów, a klient dysponuje większą ilością czasu.
Tagi: