Robert Podkulski, Galeria Graffica: Powodzenie Nocy Zakupów zależy od sprawnej organizacji

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-07-16 | 08:00
Coraz większą popularnością w centrach handlowych cieszą się akcje promocyjne organizowane pod hasłem Noc Zakupów. Przygotowywane z dużym wyprzedzeniem i dbałością o szczegóły, są w stanie wygenerować wysokie obroty w sklepach, jak również budują pozytywny wizerunek galerii. O kulisach organizacji Nocy Zakupów, która odbyła się 17 czerwca w rzeszowskiej galerii, opowiada Robert Podkulski, Marketing Manager Galerii Graffica.

W ostatnim czasie Noc Zakupów to niewątpliwie najlepsze narzędzie wsparcia sprzedaży jakie można zorganizować w centrum handlowym, które przekłada się na obroty. Pozytywny odbiór przez klientów potwierdzają świetne wyniki akcji. Jest to extra dodatkowy czas handlu udostępniony naszym najemcom, poparty dużymi akcjami reklamowymi.
Noc Zakupów zazwyczaj rozpoczyna okres dużych wyprzedaży, kiedy to klient może liczyć na szeroki asortyment w pełnej rozmiarówce. W ostatnim czasie obserwujemy duży wzrost zainteresowania tego typu akcjami. Klienci mają możliwość zrobienia atrakcyjnych zakupów w niecodziennych godzinach otwarcia Centrum. Rabaty sięgają od 30 do nawet 70 % generując spore obroty, które w większości przypadków są parokrotnie wyższe niż obrót całodniowy.
Nocne zakupy to jednak nie tylko duże rabaty, ale także dodatkowe atrakcje dla klientów. Towarzyszą im liczne wydarzenia artystyczne takie jak pokazy mody, występ rewii tanecznych, animacje prowadzone przez DJ’ów. Dodatkowe atrakcje mają za zadanie zwiększyć zainteresowanie imprezą oraz wyróżnić ją na tle innych centrów handlowych.
Każda tego typu akcja wymaga odpowiedniej organizacji, koordynacji ze strony zarządczy.W związku z tym musimy również liczyć się z kosztami. Wysokość wydatków zależy przede wszystkim od kosztów związanych z atrakcjami jakie przewidujemy na ten czas i wahają się pomiędzy 7 a 15 tys. zł.
Dobra komunikacja między zarządcą a Najemcą to podstawa sukcesu dobrej współpracy. Nasza Galeria Graffica nieprzypadkowo została wybrana w roku 2010 jako najlepiej zarządzana galeria handlowa w Polsce. Kładziemy duży nacisk na dobrą komunikacje z naszymi Najemcami, co zaowocowało zdobyciem w/w nagrody oraz tak wysokiej pozycji w rankingu. Dobra kampania marketingowa musi być krótka lecz intensywna, oraz przeprowadzona w odpowiednim czasie, aby nie spowodowała spadku obrotów u najemców, jeśli byłaby zbyt wczesna. Podstawowe nośniki reklamowe, z których korzystamy podczas takich kampanii to reklama w radio regionalnym, prasa, billboardy, plakaty, strona internetowa oraz facebook.
Noc Zakupów jest akcją planowaną z dużym wyprzedzeniem, co pozwala najemcom na reorganizację pracy tego dnia w swoich lokalach. Wiele sieciowych sklepów przygotowuje na ten dzień kolekcje wyprzedażowe, a mniejsze firmy aby dotrzymać im kroku, dają wysoki upust cenowy na wybrany asortyment. Powodzenie akcji w ogromnej części zależy właściwie od Najemców i ich zaangażowania w projekt.
Termin przeprowadzenia akcji odgrywa bardzo ważną role, zwłaszcza z punktu widzenia Najemców. Źle dobrany może nie zaproponować klientom odpowiedniego poziomu rabatów. Należy mieć na względzie okres wyprzedażowy, w którym to sklepy mogą sobie pozwolić na maksymalne rabaty sięgające nawet do 70 %. Wybór piątku to również nie jest przypadek. Początek weekendu to dzień wzmożonych zakupów, a klient dysponuje większą ilością czasu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Robert Podkulski, Galeria Graffica: Powodzenie Nocy Zakupów zależy od sprawnej organizacji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.