Centra typu convenience stają się coraz bardziej popularne na rynku obiektów handlowych. Aktualnie nie tylko deweloperzy bardziej interesują się takimi centrami, ale także coraz więcej sieci handlowych świadomie wybiera tego typu miejsca na otwarcie swoich sklepów. O tym dlaczego sieć Textilmarket zdecydowała się na ulokowanie swoich salonów właśnie w takich konceptach handlowych oraz w którym kierunku będzie podążać lokalizacja salonów marki, opowiada Robert Kwiecień, członek zarządu ds. operacyjnych Adesso Sp. z o.o. S.K.A. (właściciel marki Textilmarket).
W ostatnich latach na rynku obiektów handlowych widać wyraźną tendencję w kierunku obiektów typu convenience. Spowodowane jest to zapotrzebowaniem rynku na tego typu obiekty, które wynika bezpośrednio z zachowań konsumenckich. W dobie „szanowania czasu” przez klientów pragnących zrobić szybkie i łatwe zakupy, obiekty typu convenience będą spełniały to zadanie. Są uzupełnieniem centrów handlowych i w dość krótkiej perspektywie czasu staną się obiektami handlowymi pierwszego wyboru dla klientów pragnących zrobić zakupy po drodze z pracy do domu.
Na pewno plusem jest rozpoznawalność obiektu przez klientów robiących zakupy, co w znacznej mierze wpływa na stały wzrost liczby klientów robiących zakupy. Drugim czynnikiem na plus jest obecność znanych marek sieciowych w tego typu obiektach, ich obecność daje klientom wybór i pokrywa więcej potrzeb zakupowych. Natomiast do minusów należy wysoki koszt funkcjonowania takiego sklepu. Minusem bywa też nie do końca prawidłowa komercjalizacja obiektu. Zdarzają się obiekty, w których znajduje się kilku operatorów z tej samej branży co powoduje, iż na zadowalającą rentowność sklepu musimy oczekiwać dłużej niż w przypadku innych nowo otwieranych sklepów sieci Textilmarket.
Na pewno tego typu obiekty będą przez nas bardzo mocno rozpatrywane. Otrzymujemy bardzo dużo ofert wynajmu od developerów. Analizujemy je pod kątem zlokalizowania w nich naszych sklepów. Będziemy się również koncentrować na obiektach już funkcjonujących, które już mają stałego klienta. Oczywiście nie zapominamy o ulicach handlowych i rynkach miast, zwłaszcza z długoletnią tradycją handlu. Tu też widzimy swoją szansę na dalszy rozwój.
Sieć Textilmarket na dzień dzisiejszy liczy 275 marketów. Obecnie posiadamy około 50 sklepów w tego typu formatach. Patrząc w dłuższej perspektywie czasu na pewno udział naszych sklepów zlokalizowanych w tego typu obiektach będzie rósł w stosunku sklepów zlokalizowanych na ulicy.
Tagi: