Robert Bodzenta, Alma: Lokalizacja operatora spożywczego w centrum handlowym ma decydujące znaczenie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-03-26 | 11:10
Według badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na wyłączność redakcji Galeriehandlowe.pl, aż 73% klientów centrów handlowych na zakupy decyduje się ze względu na obecność w nich operatora spożywczego. Czy właśnie z tego powodu sieć delikatesów Alma preferuje lokalizację swoich sklepów w galeriach handlowych? O strategii mówi Robert Bodzenta, dyrektor ds. rozwoju sieci Alma.

Centrum handlowe prowadzące własną politykę marketingową jest w stanie zapewnić określoną liczbę klientów, a już po stronie najemcy pozostaje sposób w jaki ich skieruje do własnej placówki. Dlatego fakt lokalizacji operatora spożywczego w centrum handlowym ma decydujące znaczenie. Minusem lokalizacji w centrum są na pewno sprawy kosztowe, gdzie częścią czynszu są opłaty wspólne na które najemca nie ma w praktyce wpływu.
Czas kiedy centrum handlowe miało przeważający charakter w sile przyciągania klienta już minął i tak naprawdę siła zakupów przesunęła się na okres weekendu. Zależy nam na licznej grupie klientów stałych, co powoduje iż zasadniczymi czynnikami przy ocenie i wyborze lokalizacji są: dostępność komunikacyjna, wielkość tranzytu przejezdnych, bliskość przystanków komunikacji zbiorowej, możliwość dedykowanego parkingu, ilość mieszkańców w bezpośrednim sąsiedztwie, możliwie nowe dzielnice apartamentowców i mieszkań oraz pozostałe jak zwykle obiekty generujące ruch pieszy i samochodowy jak biurowce, instytucje publiczne, itp., które w sposób komplementarny mają wpływ na potencjalną liczbę klientów.
Główne ulice handlowe w Polsce jakkolwiek z jednej strony zapewniają duże natężenie ruchu pieszego tak z drugiej strony są nieprzyjazne dla zmotoryzowanych przede wszystkim ze względu na brak dedykowanych miejsc parkingowych. Z tego powodu są one interesujące jednak dla mniejszych formatów. Jest to jeden z czynników, który sprawia, że są to lokalizacje idealne dla nowego konceptu z ekspozycją marki własnej jaką jest Food&Joy.
Ulice handlowe gwarantują określony ruch pieszy, ale przy braku parkingów nie można liczyć na zmotoryzowanych. To powoduje że ofertę trzeba dostosować konkretnie do specyfiki danej lokalizacji gdyż mamy do czynienia z większą ilością transakcji, ale przy małym tzw. średnim koszyku zakupów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Robert Bodzenta, Alma: Lokalizacja operatora spożywczego w centrum handlowym ma decydujące znaczenie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.