Według badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na wyłączność redakcji Galeriehandlowe.pl, aż 73% klientów centrów handlowych na zakupy decyduje się ze względu na obecność w nich operatora spożywczego. Czy właśnie z tego powodu sieć delikatesów Alma preferuje lokalizację swoich sklepów w galeriach handlowych? O strategii mówi Robert Bodzenta, dyrektor ds. rozwoju sieci Alma.
Centrum handlowe prowadzące własną politykę marketingową jest w stanie zapewnić określoną liczbę klientów, a już po stronie najemcy pozostaje sposób w jaki ich skieruje do własnej placówki. Dlatego fakt lokalizacji operatora spożywczego w centrum handlowym ma decydujące znaczenie. Minusem lokalizacji w centrum są na pewno sprawy kosztowe, gdzie częścią czynszu są opłaty wspólne na które najemca nie ma w praktyce wpływu.
Czas kiedy centrum handlowe miało przeważający charakter w sile przyciągania klienta już minął i tak naprawdę siła zakupów przesunęła się na okres weekendu. Zależy nam na licznej grupie klientów stałych, co powoduje iż zasadniczymi czynnikami przy ocenie i wyborze lokalizacji są: dostępność komunikacyjna, wielkość tranzytu przejezdnych, bliskość przystanków komunikacji zbiorowej, możliwość dedykowanego parkingu, ilość mieszkańców w bezpośrednim sąsiedztwie, możliwie nowe dzielnice apartamentowców i mieszkań oraz pozostałe jak zwykle obiekty generujące ruch pieszy i samochodowy jak biurowce, instytucje publiczne, itp., które w sposób komplementarny mają wpływ na potencjalną liczbę klientów.
Główne ulice handlowe w Polsce jakkolwiek z jednej strony zapewniają duże natężenie ruchu pieszego tak z drugiej strony są nieprzyjazne dla zmotoryzowanych przede wszystkim ze względu na brak dedykowanych miejsc parkingowych. Z tego powodu są one interesujące jednak dla mniejszych formatów. Jest to jeden z czynników, który sprawia, że są to lokalizacje idealne dla nowego konceptu z ekspozycją marki własnej jaką jest Food&Joy.
Ulice handlowe gwarantują określony ruch pieszy, ale przy braku parkingów nie można liczyć na zmotoryzowanych. To powoduje że ofertę trzeba dostosować konkretnie do specyfiki danej lokalizacji gdyż mamy do czynienia z większą ilością transakcji, ale przy małym tzw. średnim koszyku zakupów.
Tagi: