Obserwując rozwój franczyzy na polskim rynku można zauważyć, iż następuje dość szybki rozwój systemów franczyzowych. W początkowej fazie górę wzięła branża gastronomiczna, odzieżowa i spożywcza. Nie mniej jednak rozkwit franczyzy dotyczy także branż związanych ze zdrowiem bądź urodą. Przykładem jest marka Naturhouse, której przedstawiciel, Rafał Kamieniak opowiedział o szczegółach tej działalności.
Od kiedy oferują Państwo możliwość przystąpienia do systemu franczyzowego?
Firma powstała w Hiszpanii w 1992r. W Polsce od istnieje od 2006 roku, tym samym oferując od samego początku system franczyzowy.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na ten rodzaj współpracy?
Firma zdecydowała się na współpracę fraczyzową, ponieważ prowadzenie biznesu przez przedsiębiorców znających lokalne uwarunkowania zwiększa efektywność działań i prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu.
Ile aktualnie placówek (na dzień 31 marca 2013 r.) liczy sieć sklepów prowadzonych pod Państwa marką w systemie franczyzy?
133 franczyzowe.
A ile posiadają Państwo własnych salonów firmowych?
10 własnych.
Czy w Państwa branży istnieje sezonowość sprzedaży i czy w związku z tym można określić najbardziej właściwy czas dla rozpoczęcia działalności franczyzobiorcy?
Istnieje sezonowość sprzedaży. Sezon większy wiosna, mniejszy jesień, a tym samym nie ma ona dużego wpływu na określenie najlepszego momentu na otwarcie.
Jakie koszty inwestycji zobowiązany jest ponieść franczyzobiorca i w jakich przedziałach kwotowych one się kształtują?
Koszty uruchomienia, zatowarowania, licencji w wysokości 2400 zł /rok.
W jakim czasie przewidywany jest zwrot kosztów z poniesionej inwestycji?
Średni czas zwrotu inwestycji 6-12 miesięcy.
Jakie wymagania stawiają Państwo franczyzobiorcy?
Centra Dietetyczne Naturhouse otwieramy w ciągach handlowych, wymagane jest wejście bezpośrednio z ulicy, duża witryna, powierzchnia 40 – 60 mkw.
Do kogo należy wybór lokalizacji sklepu?
Lokalizacja musi zostać zaakceptowana przez centralę Naturhouse.
Jakie korzyści z przystąpienia do umowy wynikają dla franczyzobiorcy?
Naszym franczyzobiorcom oferujemy: bardzo wysoką, niespotykaną w innych branżach marżę, strefę wyłączności geograficznej, stosunkowo niewielki koszt inwestycji, współpracę z siecią handlową o zasięgu międzynarodowym, możliwość prowadzenia własnej firmy korzystając z naszego know-how, działanie w innowacyjnej, dynamicznie rozwijającej się branży
Czy zapewniają Państwo w ramach współpracy również przeprowadzenie działań marketingowych?
Nasi franczyzbiorcy korzystają z działań marketingowych prowadzonych przez Centralę, uczestniczą w akcjach o zasięgu ogólnopolskim.
Jakie zagrożenia dla franczyzodawcy wynikają ze współpracy z franczyzobiorcą?
Jako franczyzodawca nie widzimy zagrożeń dla naszych partnerów handlowych.
Tagi: