Moda na zdrowe odżywianie powoli nabiera znaczenia również w Polsce. Coraz więcej sieci handlowych zaczyna rozumieć potrzeby polskiej klienteli na rynku gastronomicznym i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich konsumentów. Priorytetem staje się szybka obsługa z ofertą zawierającą zdrową żywność. O panujących trendach odżywiania wśród Polaków i specyfice prowadzenia restauracji ze zdrową żywnością, opowiada Rafał Jackowski, specjalista ds. marketingu Salad Story.
Salad Story odzwierciedla bardzo wyraźny trend wskazujący na coraz większe przywiązanie Polek i Polaków do zdrowego trybu życia. U podstaw decyzji o otwarciu tak unikatowego konceptu leży fakt, że na krajowym rynku gastronomicznym wciąż brakuje restauracji szybkiej obsługi, które tak jak Salad Story serwowałyby zdrowe i świeże jedzenie, wolne od sztucznych ulepszaczy smaku i wszelkich chemicznych dodatków.
Specjalizujemy się w zdrowych i przygotowywanych na oczach klienta sałatkach o większej niż u konkurencji gramaturach w przystępnej cenie, kanapkach na ciepło, świeżo wyciskanych sokach owocowych i warzywnych, tartach i zdrowych deserach.
Świadomość większości Polek i Polaków w temacie zdrowego odżywiania nie jest tak duża jak w krajach Europy Zachodniej, jednakże rośnie niemalże w tempie geometrycznym. Coraz więcej ludzi spożywa również posiłki poza domem, dzięki temu w naszym segmencie rynku, tj. restauracji szybkiej obsługi serwujących wyłącznie świeże, zdrowe potrawy w przystępnej cenie, cieszymy się jako koncept pionierski ogromną popularnością i rozpoznawalnością marki. Także inne, znane sieci fast foodowe obierają kurs na „zdrową żywność”, włączając do swojej oferty nowe produkty wychodzące naprzeciw nowym wymaganiom konsumentów. W przypadku Salad Story sprawa jest o tyle prosta, iż od początku jej funkcjonowania, zasada zdrowego i racjonalnego żywienia leży u podstaw filozofii sieci.
Nasze produkty opatrzone są symbolami informującymi o przydatności produktu do odpowiednio obranej przez klienta diety – wegetariańskiej, bezglutenowej, produkty, które mogą być spożywane przez dzieci w obrębie zestawów FitKid.
Przychody kształtowały się w roku 2011 na poziomie 14,5 mln złotych. We wszystkich lokalach własnych, tj. 12 lokalach na terenie całego kraju odwiedza nas około 71,5 tys. klientów miesięcznie.
Rok 2012 będzie chwilą „oddechu” po obfitującym w otwarcia roku 2011 oraz przed rokiem 2013. Tym niemniej jednak planowane jest w bieżącym roku otwarcie 3 lokali na terenie całego kraju.
Podobnie jak do tej pory koncentrujemy się na lokalizacjach w centrach handlowych na terenie całego kraju, ale i zainteresowani jesteśmy atrakcyjnymi lokalizacjami streetowymi na terenie dużych ośrodków miejskich.
Tagi: