Przyszłość nie jest zagadką

2018-05-04 | 09:00

Do niedawna o humanoidalnych urządzeniach do użytku domowego i publicznego mówiło się tylko w kategoriach science fiction. Wizje się urzeczywistniły. Pod koniec 2015 r. echem rozniosła się informacja o wprowadzeniu do magazynów Amazona serii robotów, które w dużej części przejęły obowiązki ludzi - urządzenia samodzielnie układają towary na półkach, wybierają produkty do zamówień, przywożą je do zapakowania i wysłania. Natychmiast pojawiły się głosy o odbieraniu przez maszyny stanowisk pracy ludziom i postępie technologicznym, którego jednak uniknąć nie sposób. Jak będzie wyglądała humanoidalna przyszłość handlu? Na to pytanie odpowiada Piotr Michalak, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju, Puccini Sp. z o.o.

Humanoidalne roboty nie są w stanie w pełni zastąpić człowieka przy sprzedaży. Im towar bardziej ekskluzywny, tym ważniejsza jest rola profesjonalnej obsługi Klienta. Obserwujemy to już dziś: tanią „biżuterię” możemy kupić w automatach samosprzedażowych, natomiast ekskluzywną otrzymamy tylko w salonie, w którym profesjonalny sprzedawca w białych rękawiczkach z namaszczeniem zaprezentuje nam towar wraz z całą otoczką, historią i czarem, który jest wartością dodaną do sprzedawanego produktu. Robot, nawet humanoidalny, nie potrafi stworzyć tej krótkotrwałej więzi podczas sprzedaży, która powoduje, że zakupy stają się przyjemnością i które podświadomie wiążą Klienta z danym salonem.

XIX-wieczna rewolucja przemysłowa rodziła podobne pytania dotyczące szans i zagrożeń zastępowania człowieka przez maszyny. Patrząc z perspektywy historii, przyszłość nie jest zagadką. Roboty (czy maszyny) częściowo zastąpią człowieka, obniżając koszty sprzedaży, jednak całkowicie go nie wyeliminują; zatrudnienie w sprzedaży spadnie, a uwolnione zasoby ludzkie znajdą pracę w całkiem nowych zawodach, lepiej opłacanych. Obniżenie kosztów sprzedaży spowoduje obniżenie cen produktów, konsument otrzyma kompleksową informację dotyczącą towaru, a zakupy i wybory staną się łatwiejsze.

W sieci Puccini nadal profesjonalna obsługa Klienta przez wyszkolonego doradcę ma kluczowe znaczenie. Wdrażane właśnie nowe rozwiązania informatyczne mają wspomóc sprzedawcę w całym procesie, w tym w szczególności usprawnić i wnieść nowe elementy do rozmowy sprzedażowej. Nowe narzędzia pozwolą na optymalizacją całego procesu – od momentu zamówienia towaru u dostawcy do sprzedaży towary i obsługi posprzedażnej. Kluczowym elementem wdrożeń jest odpowiednie zarzadzanie informacją i integracja systemów magazynowych, sprzedażowych, księgowych, reklamacyjnych i marketingowych.

Tagi: Piotr Michalak Puccini
Oceń artykuł:

Źródło: Puccini

Przyszłość nie jest zagadką

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.