Przestrzeń coworkingowa sposobem na zwiekszenie czynnika konwersji centrum handlowego

2021-10-04 | 14:48

Okres pandemiczny zrewidował sposoby funkcjonowania zarówno klientów, jak i centrów handlowych. Na znaczeniu zyskały społeczne kontakty i więzi międzyludzkie, co przekłada się na zachowania konsumentów. W czasach postpandemicznych konieczne staje się zatem ponowne przemyślenie sposobu organizacji przestrzeni handlowej jako centrum pracy, życia i rozrywki - podkreśla Hubert Abt, CEO i założyciel New Work Offices i workcloud24.

Obecnie sprzedawcy chcą odwrócić skutki zakłóceń pandemicznych z 2020 roku i w związku z tym podkreślają, ilu klientów wróciło do centrów handlowych. Ma to oznaczać, że nie mamy powodów do zmartwień, że nie jest tak źle jak się uważa, a wszystko wkrótce wróci na stare tory. Tylko czy naprawdę będzie to tak proste?
Oczywistym jest, że podczas lockdownów ludzie mają mniej kontaktów towarzyskich, a jednocześnie pragną wyjść na zakupy, odwiedzić restauracje i cieszyć się normalnością. Pytanie jednak, co z tego wyniknie? Co dokładnie przyniesie przyszłość?

W rzeczywistości wiele zmian zainicjowanych przez Covid-19 – na przykład w zachowaniach zakupowych, zarządzaniu modelem pracy, połączeniach kanałów sprzedaży czy modelach biznesowych – miało miejsce na długo przed pandemią. Covid-19 tylko przyśpieszył te procesy, w niektórych przypadkach nawet o 5-10 lat, aktywizując sprzedawców na niespotykanym poziomie. W efekcie branża nieruchomości handlowych ulega transformacji. Tak naprawdę jesteśmy świadkami początku rewolucji, która całkowicie odmieni dynamikę w branży.

Jak wykazał najnowszy raport KPMG „Przyszłość handlu detalicznego” ze stycznia 2021 roku, wspomniane trendy ewoluują, a współzależność między fizycznymi lokalizacjami a możliwością sprzedaży produktów i usług szybko zanika. W miarę jak trendy stają się bardziej widoczne, przechodzenie od „sprzedaży detalicznej” do „handlu konsumenckiego” nabiera tempa. W rzeczywistości zmienia się definicja tego, co to znaczy być detalistą.

Powinniśmy zapytać:
• dlaczego rynek się zmienia,
• jakie będą w przyszłości dominujące modele biznesowe,
• jak możemy wcielić tę transformację w życie,
podczas charakteryzowania kluczowych możliwości i strategii, których będziemy potrzebować, aby przenieść branżę detaliczną w przyszłość.

W przypadku centrów handlowych, głównym obowiązkiem zarządców jest zwiększenie ich atrakcyjności dla klientów. Zadaniem menedżera jest przyciągnięcie najemców, którzy dostarczą szeroko dostępne i pożądane produkty, stworzą niepowtarzalne doświadczenia zakupowe, generując ruch.

Jednakże, ponieważ 80% najemców wydaje się być identycznych w każdym centrum handlowym, trudno jest uczynić je wyjątkowymi. Choć dawniej bezpieczne i czyste otoczenie z usługami i kilkoma najlepszymi markowymi sklepami, wystarczało, aby przyciągnąć klientów, obecnie dział marketingu i zarządzania centrum handlowego stoi przed różnymi wyzwaniami na drodze ku zwiększeniu konsumpcji i współczynników konwersji. W okresie pandemii sklepy obuwnicze i punkty „Click & Collect” mogły wygenerować pewien ruch. Natomiast w czasach postpandemicznych konieczne staje się ponowne przemyślenie sposobu organizacji centrum handlowego jako centrum pracy, życia i rozrywki.
Jeśli przyjrzymy się najnowszym trendom, i porównamy je z danymi sprzed pandemii, zauważymy, że oferowanych jest coraz więcej dodatkowych usług i możliwości rozrywki. Według raportu Niemieckiej Rady Centrów Handlowych „Center Management in Focus” z 2019 roku, na 140 centrów w Niemczech:

• 35% zawierało kina,
• 41% oferowało usługi zdrowotne,
• 45% mieściło w sobie przestrzenie biurowe na wynajem.

Ponadto ponad 70% zarządców centrów handlowych spodziewało się, że w tych segmentach (wliczając w to restauracje) nastąpi największy wzrost w przyszłości. Było to przed pandemią i moim zdaniem można teraz śmiało stwierdzić, że Covid-19 jako akcelerator zmian faktycznie zadziałał.

Niektórzy mogliby argumentować, że powyższe segmenty nie zwiększają znacząco liczby odwiedzin, co może być prawdą, ponieważ większość punktów z usługami zdrowotnymi dysponuje własnym, oddzielnym wejściem (z wiadomych powodów), a kina także nie pomagają w przyciąganiu klientów w ciągu dnia. KPMG dostrzega sześć czynników wpływających na decyzje zakupowe konsumentów, z których numerem jeden jest wartość, numerem dwa jest wygoda, a numerem trzy doświadczanie.

Jeśli chodzi o wybór, gdzie iść i się bawić, nie mamy tutaj na myśli punktów z Wi-Fi i sklepów typu pop-up. Mówimy o proaktywnym tworzeniu ekosystemu, który przyciąga konsumenta i wydłuża jego czas spędzony w centrum handlowym. Jeśli zachęcimy klienta nie tylko do zrobienia zakupów i skorzystania z rozrywki, ale też do pozostania na dłużej. Dzięki temu, z jednej strony - będzie wracał do nas wielokrotnie, a poprzez dzielenie się opiniami, doprowadzi do zwiększenia ruchu, przyciągając aktywnych klientów. W rezultacie centrum zyska możliwość stania się ośrodkiem, w którym odbywać się będą rozmaite wydarzenia i spotkania również te biznesowe.

Zapewnienie klientom możliwości korzystania z przestrzeni coworkingowej za pośrednictwem dedykowanej aplikacji ułatwi poznawanie ich zachowań i nawyków. A w konsekwencji - budowanie atrakcyjnych usług. Koncept coworkingowy dla galerii handlowych przyciąga klientów. Powierzchnie biurowe i konferencyjne są wykorzystywane w różnorodny sposób, ale mają wspólny mianownik – wydłużają czas pobytu klienta w obiekcie.

Wydzielenie przestrzeni coworkingowej w centrum handlowym oznacza więc stworzenie społeczności, która wykazuje bardzo wysoką identyfikację z miejscem, przyciągając do niego rodzinę, przyjaciół i współpracowników.


HUBERT ABT

CEO i założyciel New Work Offices i workcloud24

Ekspert z 35-letnim doświadczeniem w branży nieruchomości. Na początku 2013 roku założył w Budapeszcie firmę New Work oferującą elastyczne powierzchnie biurowe. Od tego czasu rozwija swój model biznesowy, tworząc 16 lokalizacji w 3 krajach, o powierzchni ok. 43.000 mkw., co pozycjonuje New Work Offices w pierwszej trójce operatorów w Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie kieruje firmą jako CEO, koncentrując się na relacjach inwestorskich i opracowywaniu nowych produktów, takich jak pakiet franczyzowy New Work. Jednocześnie rozwija cyfrowe rozwiązania do zarządzania przestrzenią biurową i hybrydowym modelem pracy, w ramach startupu workcloud24, którego jest założycielem i CEO. Hubert ukończył studia podyplomowe w Europejskiej Szkole Biznesu na kierunku Nieruchomości i Finanse (Dyplomowany Rzeczoznawca, Certyfikowany Zarządca Centrum Handlowego i Certyfikowany planista finansowy).

Tagi: Hubert Abt New Work Offices workcloud24
Oceń artykuł:

Źródło: New Work Offices

Przestrzeń coworkingowa sposobem na zwiekszenie czynnika konwersji centrum handlowego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.