Program lojalnościowy powinien być w całości skoncentrowany na Kliencie

2022-11-16 | 08:00

Konsumenci oczekują coraz bardziej personalizowanych ofert, dostosowanych do ich indywidualnych upodobań i oczekiwań, ale także doceniania za bycie aktywnym, a w przypadku dojrzałych programów, ważne są również elementy grywalizacji i metaversu dla użytkowników - Dariusz Sinkiewicz, CEO Travel Essentials w spółce Lagardere Travel Retail Polska.


Klienci coraz częściej chcą mieć pierwszeństwo przy zakupie produktów z nowej oferty lub/i dostęp do limitowanych produktów, do których osoby spoza grupy lojalnych klientów nie mają dostępu.

Kluczowe jest tu umiejętne osadzenie programu w przestrzeni, w której funkcjonuje dzisiejszy Klient, to jest na styku online i offline (tzw. omnichannel). Program powinien w całości być skoncentrowany na Kliencie i w postaci różnych kanałów dotarcia, a także rozbudowanych touchpointów, dostarczać mu możliwości do m.in. dokonania transakcji na jego własnych zasadach, czy pozwolić mu mieć wpływ na końcowy wygląd produktu przeznaczonego wyłącznie dla niego – czyli wspomniana już wyżej personalizacja.

Nasz program lojalnościowy Kameleon jest programem działającym w ponad 900 punktach sprzedaży, zarówno w mieście (np. Inmedio, Relay, So Coffee), jak i na lotniskach (np. Aelia Duty Free). Tworząc program zależało nam na tym, żeby Klient miał świadomość wyboru w bardzo szerokim i różnorodnym asortymencie, dlatego podstawą mechaniki jest cashback. W Kameleonie zbiera się złotówki, które można następnie wydać na zakupy w dowolnym naszym punkcie sprzedaży. To jest bardzo młody program, dopiero na etapie rozwoju bazy użytkowników, ale już dziś wiemy, że dodatkowe wprowadzenie mechaniki produktów „hero”, gdzie z aplikacją każda kawa jest 3 zł taniej, a każdy hot-dog 2 zł taniej, to jest klucz do budowania aktywnej bazy użytkowników.

Obecnie, od 12 sierpnia użytkownicy aplikacji mogą wziąć udział w konkursie: „Chwile razem smakują lepiej” z Coca-Cola. Konkurs jest dostępny wyłącznie w aplikacji KAMELEON i rzeczywiście jest o co powalczyć! Do wygrania jest aż 500 nagród, m.in. słuchawki oraz głośnik JBL, walizki Coca-Cola, czy kultowe klapki KUBOTA. Zasady są bardzo proste: każda osoba, która kupi 0,5l Coca-Cola i pokaże aplikację Kameleon, otrzyma pieczątkę za napój. Wystarczy zebrać trzy pieczątki, by móc brać udział w konkursie.

Tagi: Dariusz Sinkiewicz Lagardere Travel Retail Polska
Oceń artykuł:

Fot: Lagardere Travel Retail Polska Źródło: Lagardere Travel Retail Polska

Program lojalnościowy powinien być w całości skoncentrowany na Kliencie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.