Wyjątkowy Prezent to firma, która jest prekursorem w zmianie kultury obdarowywania w Polsce, na Litwie, Łotwie, Estonii i Finlandii. W swojej ofercie posiadają ponad 2 tys. prezentów w formie przeżyć. Stawiają na nowe technologie i upominki rozwijające pasje. O oczekiwaniach wobec centrów handlowych, działalności punktów sprzedaży i polskim rynku kart podarunkowych przeczytamy w wywiadzie z Jakubem Matuszewskim, Dyrektorem Zarządzającym sieci Wyjątkowy Prezent.
Jesteście Państwo największą firmą w Polsce, która oferuje upominki w postaci przeżyć. Posiadacie Państwo 42 stoiska. Ile nowych powstanie jeszcze w tym roku?
Działając zgodnie z założoną strategią, rok powinniśmy zakończyć z liczbą 50 punktów sprzedaży na terenie całego kraju. Od stycznia br. otworzyliśmy już 8 nowych punktów handlowych, co w porównaniu do poprzednich lat pokazuje dynamiczną ekspansję.
Co oprócz stoisk zakłada jeszcze w tym roku Państwa strategia rozwoju?
Oprócz tego, że stawiamy na rozwój własnej sieci sprzedaży, chcemy też uatrakcyjnić naszą ofertę, a także wizerunek naszych punktów i firmy. W maju otworzyliśmy pierwszy pop-up store w Łodzi. Jest to miejsce, które nie tylko pełni funkcję sprzedażową, ale jest swojego rodzaju miejscem rozrywki dla klientów. Obecnie na terenie lokalu prezentujemy wystawę fotograficzną z wyprawy członków naszego zespołu legendarnymi motocyklami “Royal Enfield” po najwyżej położonych na świecie himalajskich drogach, którą dopełnia autentyczny motocykl produkowany w Indiach.
A jakie atrakcje przygotowali Państwo dla swoich klientów?
We wspomnianym lokalu, jak i w innych naszych punktach sprzedaży, będziemy regularnie prowadzić różne działania aktywizujące naszych klientów. Stawiamy m.in. na nowe technologie. W sierpniu otwieramy wielometrażowy sklep w nowopowstającej warszawskiej galerii, w którym główną atrakcją będzie profesjonalny symulator lotów. Każdy klient odwiedzający sklep oraz osoby posiadające voucher będą mogły poczuć się jak w prawdziwym kokpicie samolotu (typ samolotu to jeszcze tajemnica). Sklep będzie miał też wiele innych atrakcji, a jego wystrój zostanie nowocześnie zaaranżowany. W sklepie, podobnie jak i na każdej z naszych wysp handlowych, będzie dostępna cała oferta firmy Wyjątkowy Prezent. Chcemy pokazać klientom, że prezent – oprócz swojej podstawowej funkcji – może też rozwijać pasje, inspirować do próbowania nowych rzeczy i czerpania radości z życia.
Vouchery na upominki można kupić w galeriach handlowych, poprzez serwis Wyjątkowyprezent.pl oraz w ponad 1500 sklepach partnerskich. Gdzie sprzedaż i zainteresowanie voucherami jest największe?
Z roku na rok zauważamy wzrost sprzedaży w każdym z kanałów. Największym zainteresowaniem cieszą się punkty handlowe należące do naszej własnej sieci – tj. stoiska w pasażach centrów handlowych zwane przez nas Wyspami Przeżyć, jak i nasze sklepy stacjonarne. To one generują aktualnie 60% obrotu, a sprzedaż rośnie w nich
Jak kształtują się prognozy na przyszłość?
Przewidujemy, że w ciągu najbliższych 10 lat zmieni się zwyczaj kupowania prezentów w formie przeżyć i nasza sprzedaż najmocniej będzie rosnąć w sklepach partnerskich, m.in. wielkopowierzchniowych supermarketach.
Oferujecie Państwo ponad 2500 różnego rodzaju prezentów w formie przeżyć. Które z nich cieszą się największą popularnością?
Spośród tak bogatej oferty, którą posiadamy ciężko jest wyróżnić prezenty cieszące się największą popularnością. To zależy od wielu czynników, takich jak chociażby okazje prezentowe, zainteresowania obdarowanych czy sezon na daną atrakcję.
Na liście top prezentów znajduje się m.in. “Kolacja w ciemności”, która jest naszym autorskim projektem realizowanym we współpracy z wybranyminrestauracjami w Polsce. Wśród niezwykle popularnych prezentów znajduje się też “Lot w tunelu aerodynamicznym”. Prezenty te sprawdzają się idealnie jako podarunki dla klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych. Od zawsze dużym zainteresowaniem cieszą się ponadto prezenty strzeleckie oraz przejażdżki super autami – czy to po torze wyścigowym czy ulicami miasta. Nie sposób nie wymienić też na tej liście wszystkich prezentów z kategorii „w powietrzu”, które zawsze były i będą popularne.
Jakie przeżycia według Pana są najbardziej oryginalnym pomysłem, które wręcz zaskakują?
To sprawa bardzo indywidualna. Zależy to od okazji, okoliczności i samej osoby obdarowanej. Dla jednych szczytem marzeń będzie zjazd tyrolką, a dla innych jazda quadem czy przejażdżka Lamborghini po torze wyścigowym. Dla osoby, która nigdy nie była na masażu, taki właśnie prezent będzie czymś naprawdę szczególnym.
Szukając czegoś wyjątkowego dobrze jest wiedzieć coś więcej o osobie, którą chcemy obdarować – o jej pasjach, preferencjach czy predyspozycjach. Jeśli np. szukamy prezentu dla osoby, dla której ogromną wartością jest poczucie wolności i jednocześnie lubi ona zastrzyk emocji, idealnym prezentem będzie w tym przypadku “Skok ze spadochronem”, “Lot motoparalotnią” czy wspomniany “Lot w tunelu aerodynamicznym”. Nasi Doradcy ds. Przeżyć, którzy rozmawiają z klientami w punktach handlowych oraz na Infolinii, starają się wychodzić poza standardowe pytania o budżet na prezent czy lokalizację, aby pomóc dobrać coś naprawdę oryginalnego.
Dziękuję za rozmowę
Pełny wywiad z Jakubem Matuszewskim przeczytasz w lipcowo-sierpniowym wydaniu Magazynu Galerie Handlowe, www.magazyngalerie.pl