Posnania jest urozmaiceniem codzienności mieszkańców Poznania i Wielkopolski. To największe i najnowszej generacji centrum handlowe w regionie. O koncepcie modowym, planowaniu przestrzeni i nieszablonowych wydarzeniach przeczytamy w wywiadzie z Agnieszką Juszkis, Dyrektor Marketingu Posnanii.
Na powierzchni 100 tysięcy m kw Posnania posiada ponad 200 butików, 40 kawiarni i restauracji oraz 40 sklepów średnio i wielkopowierzchniowych. Dodatkowo oferujecie Strefę Premium. Przybliży Pani jej szczegóły?
Crystal Forum wypełniło pewną niszę na poznańskim rynku modowym. Od lat w Poznaniu brakowało marek premium, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem w Polsce.
Dzięki wyjątkowej lokalizacji Posnania jest jedynym miejscem między Warszawą a Berlinem, w którym można znaleźć najszerszy wybór awangardowych i luksusowych marek.
Swoje salony mają tutaj między innymi Tru Trussardi, Rolex, Davidoff czy Likus Concept Store oraz czołowi polscy projektanci, m.in. Łukasz Jemioł, Jacob, Kuszyńska i Ewert. Ofertę marek luksusowych uzupełniają dwa salony Impressa di Lusso Ladies i Impresa Di Lusso Grand oferujące selektywny wybór najlepszych światowych marek, m.in. Versace, Armani, Elisabetta Franchi, Cavalli Class, Just Cavalli, Joop! czy Luisa Spagnoli.
Proponujecie Państwo klientom wyjątkowe połączenie marek lokalnych z międzynarodowymi brandami. Co wyróżnia koncept modowy Posnanii?
To co wyróżnia nas na rynku, to najbardziej rozbudowany tenant-mix. Szeroki wybór znanych światowych marek, dedykowana brandom luksusowym strefa premium i autorskie butiki tworzą unikalne połączenie zakupów i lifestyle’u. W Posnanii klienci znajdą sklepy swoich ulubionych marek w największych formatach dostępnych na polskim rynku. Naszym atutem są duże i przestronne przestrzenie butików, w tym dwupoziomowe sklepy, a także 8 metrowe witryny. Marki modowe ulokowane są na dwóch poziomach. W odróżnieniu od większości centrów handlowych w Posnanii marki fashion znajdują się przede wszystkim na poziomie +1, natomiast z poziomu parteru można robić zakupy w dwupoziomowych sklepach. W jednym miejscu nasi klienci mogą zrobić kompleksowe zakupy, co jak wynika z przeprowadzonych badań, jest ogromnym atutem Posnanii.
W jaki sposób centra handlowe planują swoją przestrzeń? Jak optymalnie ulokować marki w centrum handlowym dbając o interes każdego najemcy?
Organizacja przestrzeni to skomplikowany proces. W Posnanii udało nam się stworzyć najbardziej wyjątkowy i optymalny model w regionie. Zbudowaliśmy tematyczne strefy marek, które z jednej strony pomagają klientom w odnalezieniu interesującego ich butiku, a z drugiej pozwalają najemcom uzupełniać swoje oferty. Salony brandów premium ulokowane są obok znanych modowych marek, a ofertę dużych salonów z kosmetykami uzupełniają lifestylowe marki pielęgnacyjne i do makijażu.
W jaki sposób Posnania wspiera swoich najemców?
Cały czas ściśle współpracujemy z naszymi najemcami. Z jednej strony zapraszamy ich do uczestnictwa w kreowanych przez nas wydarzeniach, np. Posnania Bike Parade, w którą zaangażowały się Carrefour, Fabryka Formy i Intersport, a także wspieramy ich we własnych akcjach – otwarciach nowych butików czy spotkaniach z ambasadorami marki.
Doskonałym przykładem naszej współpracy są pokazy mody i wydarzenia lifetylowe, w które bardzo chętnie włączają się najemcy. W ciągu 9 miesięcy funkcjonowania zorganizowaliśmy kilkanaście dużych imprez poświęconych tematyce fashion, do których zaprosiliśmy też gwiazdy polskiego showbiznesu, m.in. z Edytę Górniak czy Jessicę Mercedes, które aktywnie włączyły się w nasze działania.
Posnania organizuje wiele eventów. Czy klienci mogą spodziewać się nieszablonowych akcji w najbliższym czasie?
Od samego otwarcia Posnania przykuwa uwagę niestandardową komunikacją i eventami. Naszą najnowszą propozycją jest Posnania Playground – cykl wydarzeń, które przez całe wakacje będą odbywały się w naszej przestrzeni. Mieszkańcy miasta i regionu mogą skorzystać z wyjątkowej oferty koncertów, warsztatów plastycznych i sportowych, oraz animacji dla najmłodszych. W każdy piątek zapraszamy do wspólnego wypoczynku przy letnich setach dj-skich oraz koncertów młodych gwiazd sceny muzycznej. W sobotnie popołudnia Posnania należy do rodzin. Co tydzień organizujemy warsztaty dla najmłodszych, w których nauczą się robić słodkości, zaprojektują własne tuby na cukierki czy spróbują swoich sił w zajęciach muzyczno-wokalnych.
W wybrane niedziele zapraszamy także na wspólne czytanie książek z Zakamarkami. W sierpniu Paweł Binkowski, Janusz Andrzejewski i Izabella Tarasiuk – poznańscy aktorzy, wprowadzą dzieci w magiczny świat książek. Mieszkańców miasta zachęcamy także do aktywnego spędzania czasu, dlatego zapraszamy ich na tematyczne wycieczki rowerowe w trakcie których uczestnicy pojadą szlakiem rzeźb plenerowych, a także odnajdą symbole architektoniczne miasta. Wszystkich miłośników dobrego jedzenia zapraszamy do 40 restauracji i kawiarni, które kuszą niepowtarzalną ofertą dań międzynarodowej i polskiej kuchni, przyrządzanej pod okiem najlepszych kucharzy. Uzupełnieniem niezwykle szerokiej oferty atrakcji i wydarzeń są też stałe atrakcje, z których można korzystać do końca wakacji. Fontanna, wata cukrowa, lody i napoje – zagwarantują lato pełne rozrywek.
Centrum handlowe funkcjonuje niecały rok. Jak oceniacie ten okres? Czy może pojawiły się już nowe plany rozwoju?
Po 9 miesiącach od otwarcia zbliżamy się do rekordowej liczby 10 mln klientów, którzy odwiedzili Posnanię. Ten znakomity wynik osiągnęliśmy dzięki wyjątkowym usługom, niestandardowej rozrywce, unikalnemu tenant mixowi oraz skutecznym akcjom marketingowym. Wyzwaniem było przekonanie mieszkańców regionu do kolejnego, dużego obiektu w Poznaniu. Wytężona praca nad koncepcją Posnanii jako centrum zakupów i lifestyle przyniosła spodziewane efekty. Cały czas pracujemy nad kolejnymi działaniami, które pozwolą nam jeszcze bardziej zwiększyć zainteresowanie naszą ofertą i przyciągną kolejnych klientów do naszego obiektu.
Dziękuję za rozmowę