Wiele mówi się o zakazie handlu w niedziele oraz jego skutkach, ale należy również pamiętać o innej, ważnej zmianie w przepisach prawa, jaka zaczęła obowiązywać w bieżącym roku – wprowadzeniu podatku od nieruchomości komercyjnych, popularnie nazywanego podatkiem galeryjnym - zauważa Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich. To kolejny czynnik mający wpływ na rachunek ekonomiczny właścicieli galerii handlowych, co przekłada się na ich strategię biznesową, warunki dla najemców oraz przyszłe inwestycje w powierzchnię komercyjną.
Nie ulega wątpliwości, że działania w sferze marketingowej były w znacznym stopniu uwarunkowane nowymi regulacjami dotyczącymi handlu w niedziele. Wyraźnie widoczne były starania wielu graczy, by wykorzystać sytuację powodującą zmianę zwyczajów konsumentów do zwiększenia swoich udziałów w rynku. Ponadto zamiast promowania konkretnej, bieżącej oferty, coraz częściej obserwujemy działania ukierunkowane na budowę pozytywnego wizerunku i odbioru marki. Obecna koniunktura gospodarcza powoduje również, że rośnie na znaczeniu rola potencjalnych kandydatów do pracy jako odbiorców przekazu marketingowego.
Rynek handlu detalicznego jest dynamiczny i wysoce konkurencyjny. To sprawia, że dokładne analizowanie wyników, tworzenie nowych rozwiązań i wdrażanie ich w życie jest nie tyle niezbędnym warunkiem dalszego rozwoju, co wręcz utrzymania dotychczasowej pozycji rynkowej. Nie ulega wątpliwości, że strategie branży retail będą musiały w coraz większym stopniu uwzględniać działania w sferze cyfrowej, a rola e-commerce oraz formuł łączących kanały tradycyjne z innowacyjnymi będzie w dalszym stopniu rosnąć.