Obserwowane ciągle rosnące zainteresowanie klientów robiących zakupy, ale i przedstawicieli marek, które chciały wejść do centrum ze swoją ofertą było głównymi czynnikami dla których przedstawiciele warszawskiego centrum Factory Ursus podjęli decyzję o rozbudowie obiektu. Dziś jest to największe centrum wyprzedażowe w Warszawie. To obiekt z odświeżonym tenant mixem, prawie 900 miejscami parkingowymi i nowoczesnym wnętrzem. O szczegółach zmian, jakie pojawiły się w centrum opowiedział Piotr Rębacz, dyrektor centrum outlet Factory Ursus w Warszawie.
Jakie czynniki zadecydowały o podjęciu decyzji o rozbudowie Factory Ursus Warszawa?
Factory Ursus zawsze było bardzo popularnym centrum wyprzedażowym na mapie Warszawy. Obserwowaliśmy rosnące zainteresowanie klientów robiących zakupy, ale i przedstawicieli marek, które chciały wejść do centrum ze swoją ofertą. Dodatkowo rozbudowa infrastruktury drogowej w samej dzielnicy Ursus i budowa obwodnicy Warszawy sprawiły, że dojazd do nas stał się nieporównywalnie łatwiejszy i szybszy. Neinver postanowił wykorzystać ten potencjał. Dzisiaj Factory Ursus to odświeżony tenant mix, prawie 900 miejsc parkingowych i nowoczesne wnętrza.
Od otwarcia galerii po rozbudowie minęło dwa miesiące. Jaki to był okres dla obiektu?
W pierwszych dwóch miesiącach po otwarciu rozbudowanego centrum, odwiedzalność wzrosła o prawie 50%, a sprzedaż proporcjonalnie o 40 %. To świetny wynik i dowód, że trafiliśmy w sedno oczekiwań naszych klientów, zarówno dotychczasowych jak i nowych.
Z jakimi opiniami ze strony klientów, jak i najemców spotkali się Państwo?
Wciąż wsłuchujemy się w opinie, które do nas docierają różnymi kanałami. Klienci spędzają w centrum coraz więcej czasu. Doceniają przede wszystkim atrakcyjny zestaw marek, dostępność miejsc parkingowych i rozszerzenie oferty gastronomicznej. Co warto zaznaczyć, podobają im się nowe wnętrza. Wrześniowe otwarcie Factory Ursus w nowej formie zbiegło się też z dalszą rozbudową południowej obwodnicy Warszawy, połączeniem z podwarszawskimi Jankami i przedłużeniem ulicy Nowolazurowej aż do Połczyńskiej. Komunikacyjnie też zyskaliśmy bardzo dużo.
Co było dla Państwa największym wyzwaniem podczas realizacji inwestycji?
Najwięcej energii pochłaniało utrzymanie bieżącego funkcjonowania centrum dla klientów i najemców. Proszę pamiętać, że oprócz budowy nowej części, gruntownie remontowaliśmy też dotychczasowe pasaże. Dlatego te prace prowadziliśmy nocą. Od godz. 10.00 codziennie nasz outlet był już dostępny dla klientów. Odwiedzalność i sprzedaż nie spadały, a to dla zarządzającego centrum jest priorytetem.
Czym zaskoczyła klientów, jak i najemców, nowe, odmienione warszawskie Factory Ursus?
Nasi klienci pozytywnie przyjęli nową aranżację wnętrz z lepszą kolorystyką, oryginalną podłogą, oświetleniem ledowym, meblami i roślinnością. Największą bolączką Factory Ursus była niewystarczająca liczba miejsc parkingowych. Dzięki budowie parkingu podziemnego i nowego parkingu naziemnego, ten problem należy już do przeszłości. Mamy prawie 900 miejsc dla samochodów, a w ciągu jednego weekendu odwiedza nas ok. 25 tysięcy osób. Bez problemu znajdują miejsca parkingowe. Dla najemców większa liczba klientów to samo szczęście. Odświeżony tenant mix przyciąga nowych klientów i zachęca do częstszych zakupów tych obecnych. Wprowadziliśmy nowe marki, a te najbardziej popularne zwiększyły powierzchnię i ofertę.
Jak w liczbach przedstawia się rozbudowa obiektu? O ile lokali i o jaką powierzchnię powiększyło się Państwa centrum?
Rozbudowane Factory Ursus to ponad 6 tysięcy metrów kwadratowych nowej powierzchni handlowej, a więc ok. 20 tysięcy łącznie. Największy outlet na Mazowszu, bo teraz tak możemy o sobie mówić, zyskał 30 dodatkowych sklepów.
Czym charakteryzuje się tenant mix Factory Ursus Warszawa? W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Factory Ursus to świetne miejsce na zakupy mody damskiej i męskiej, obuwia, akcesoriów i biżuterii. Rozbudowa pozwoliła nam na wprowadzenie nowych marek. Tu m.in. doskonale znane wszystkim: Rossman, Smyk, Empik, czy Dajar. Swoją powierzchnię powiększył zaczynający od tzw. wyspy handlowej Home&Cook, a także Cross Jeans i Besta Plus. W zupełnie nowym wydaniu i koncepcie architektonicznym zaprasza klientów So!Coffee. Mamy też restaurację Sphinx. Do centrum powróciła również Regatta, która wspólnie z innym markami jak chociażby Tresspass czy Mountain Warehouse tworzy wyjątkową ofertę segmentu outdoor.
Podsumowując, mamy przedstawicieli niemal wszystkich branż, których poszukują nasi klienci, zarówno z segmentu medium jak i premium. A co do nowych marek, nad którymi pracujemy, stopniowo będziemy wprowadzać te z tzw. wyższej półki.
Jakie innowacyjne rozwiązania w centrum udało się wdrożyć po rozbudowie?
Usprawniliśmy zarządzanie wszystkimi urządzeniami funkcjonującymi w obiekcie, a odpowiedzialnymi m.in. za bezpieczeństwo, energię elektryczną, jakość powietrza, światło czy ogrzewanie. Zarządzanie nimi zostało skupione w jednym miejscu, za sprawą systemu BMS – Building Management System. Dzięki tzw. rekuperacji, czyli odzyskiwaniu i przetwarzaniu energii cieplnej, zyskamy też spore oszczędności, zgodne z najlepszymi standardami w zakresie ekologii. Oświetlenie ledowe, nowe meble i roślinność sprawiają, że przebywanie w naszych wnętrzach jest po prostu dużo przyjemniejsze niż do tej pory. Oszczędzamy też wodę, a w nowej części staramy się pozyskać jak najwięcej dziennego światła. Centrum cały czas się zmienia. Teraz przyszedł czas na świąteczne akcenty, a te w Factory Ursus są w tym roku wyjątkowe. Mamy też wifi, a wkrótce uruchomimy stanowiska do ładowania urządzeń mobilnych.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii? Czy po rozbudowie zmienił się również kalendarz marketingowy obiektu? Jeżeli tak to w jaki sposób?
Mocnym akcentem w tym roku były Mikołajki z licznymi atrakcjami dla dzieci, bezpłatnym pakowaniem prezentów i wyjątkową ofertą zakupów na święta. W najbliższych dniach uruchomimy też nową strefę zabaw dla najmłodszych i wypoczynku dla ich rodziców. Poszerzyliśmy ofertę gastronomiczną w naszym centrum. Sphinx będzie miał letni ogródek, a So!Coffee wyszło z ofertą aż na pasaż handlowy. Atrakcji rabatowych i eventowych z pewnością w przyszłym roku nie zabraknie.
Jakie plany mają Państwo na kolejny, 2016 rok?
Naszą uwagę z pewnością będziemy skupiać na zwiększaniu atrakcyjności centrum. Szykujemy nowości multimedialne dla naszych klientów, czy nowe rozwiązania parkingowe. Będziemy też pracować nad udoskonalaniem tenant mixu. Ale o szczegółach - rzecz jasna - nie chciałbym jeszcze mówić. Zapraszam na zakupy do Factory Ursus!