Piotr Rębacz, Factory Ursus Warszawa: Dla najemców większa liczba klientów to samo szczęście

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-12-09 | 08:21

Obserwowane ciągle rosnące zainteresowanie klientów robiących zakupy, ale i przedstawicieli marek, które chciały wejść do centrum ze swoją ofertą było głównymi czynnikami dla których przedstawiciele warszawskiego centrum Factory Ursus podjęli decyzję o rozbudowie obiektu. Dziś jest to największe centrum wyprzedażowe w Warszawie. To obiekt z odświeżonym tenant mixem, prawie 900 miejscami parkingowymi i nowoczesnym wnętrzem. O szczegółach zmian, jakie pojawiły się w centrum opowiedział Piotr Rębacz, dyrektor centrum outlet Factory Ursus w Warszawie.

 


Jakie czynniki zadecydowały o podjęciu decyzji o rozbudowie Factory Ursus Warszawa?
Factory Ursus zawsze było bardzo popularnym centrum wyprzedażowym na mapie Warszawy. Obserwowaliśmy rosnące zainteresowanie klientów robiących zakupy, ale i przedstawicieli marek, które chciały wejść do centrum ze swoją ofertą. Dodatkowo rozbudowa infrastruktury drogowej w samej dzielnicy Ursus i budowa obwodnicy Warszawy sprawiły, że dojazd do nas stał się nieporównywalnie łatwiejszy i szybszy. Neinver postanowił wykorzystać ten potencjał. Dzisiaj Factory Ursus to odświeżony tenant mix, prawie 900 miejsc parkingowych i nowoczesne wnętrza.
Od otwarcia galerii po rozbudowie minęło dwa miesiące. Jaki to był okres dla obiektu?
W pierwszych dwóch miesiącach po otwarciu rozbudowanego centrum, odwiedzalność wzrosła o prawie 50%, a sprzedaż proporcjonalnie o 40 %. To świetny wynik i dowód, że trafiliśmy w sedno oczekiwań naszych klientów, zarówno dotychczasowych jak i nowych.
Z jakimi opiniami ze strony klientów, jak i najemców spotkali się Państwo?
Wciąż wsłuchujemy się w opinie, które do nas docierają różnymi kanałami. Klienci spędzają w centrum coraz więcej czasu. Doceniają przede wszystkim atrakcyjny zestaw marek, dostępność miejsc parkingowych i rozszerzenie oferty gastronomicznej. Co warto zaznaczyć, podobają im się nowe wnętrza. Wrześniowe otwarcie Factory Ursus w nowej formie zbiegło się też z dalszą rozbudową południowej obwodnicy Warszawy, połączeniem z podwarszawskimi Jankami i przedłużeniem ulicy Nowolazurowej aż do Połczyńskiej. Komunikacyjnie też zyskaliśmy bardzo dużo.
Co było dla Państwa największym wyzwaniem podczas realizacji inwestycji?
Najwięcej energii pochłaniało utrzymanie bieżącego funkcjonowania centrum dla klientów i najemców. Proszę pamiętać, że oprócz budowy nowej części, gruntownie remontowaliśmy też dotychczasowe pasaże. Dlatego te prace prowadziliśmy nocą. Od godz. 10.00 codziennie nasz outlet był już dostępny dla klientów. Odwiedzalność i sprzedaż nie spadały, a to dla zarządzającego centrum jest priorytetem. 
Czym zaskoczyła klientów, jak i najemców, nowe, odmienione warszawskie Factory Ursus?
Nasi klienci pozytywnie przyjęli nową aranżację wnętrz z lepszą kolorystyką, oryginalną podłogą, oświetleniem ledowym, meblami i roślinnością. Największą bolączką Factory Ursus była niewystarczająca liczba miejsc parkingowych. Dzięki budowie parkingu podziemnego i nowego parkingu naziemnego, ten problem należy już do przeszłości. Mamy prawie 900 miejsc dla samochodów, a w ciągu jednego weekendu odwiedza nas ok. 25 tysięcy osób. Bez problemu znajdują miejsca parkingowe. Dla najemców większa liczba klientów to samo szczęście. Odświeżony tenant mix przyciąga nowych klientów i zachęca do częstszych zakupów tych obecnych. Wprowadziliśmy nowe marki, a te najbardziej popularne zwiększyły powierzchnię i ofertę.
Jak w liczbach przedstawia się rozbudowa obiektu? O ile lokali i o jaką powierzchnię powiększyło się Państwa centrum?
Rozbudowane Factory Ursus to ponad 6 tysięcy metrów kwadratowych nowej powierzchni handlowej, a więc ok. 20 tysięcy łącznie. Największy outlet na Mazowszu, bo teraz tak możemy o sobie mówić, zyskał 30 dodatkowych sklepów.
Czym charakteryzuje się tenant mix Factory Ursus Warszawa? W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Factory Ursus to świetne miejsce na zakupy mody damskiej i męskiej, obuwia, akcesoriów i biżuterii. Rozbudowa pozwoliła nam na wprowadzenie nowych marek. Tu m.in. doskonale znane wszystkim: Rossman, Smyk, Empik, czy Dajar. Swoją powierzchnię powiększył zaczynający od tzw. wyspy handlowej  Home&Cook, a także Cross Jeans i Besta Plus. W zupełnie nowym wydaniu i koncepcie architektonicznym zaprasza klientów So!Coffee. Mamy też restaurację Sphinx. Do centrum powróciła również Regatta, która wspólnie z innym markami jak chociażby Tresspass czy Mountain Warehouse tworzy wyjątkową ofertę segmentu outdoor.
Podsumowując, mamy przedstawicieli niemal wszystkich branż, których poszukują nasi klienci, zarówno z segmentu medium jak i premium. A co do nowych marek, nad którymi pracujemy, stopniowo będziemy wprowadzać te z tzw. wyższej półki.
Jakie innowacyjne rozwiązania w centrum udało się wdrożyć po rozbudowie?
Usprawniliśmy zarządzanie wszystkimi urządzeniami funkcjonującymi w obiekcie, a odpowiedzialnymi m.in. za bezpieczeństwo, energię elektryczną, jakość powietrza, światło czy ogrzewanie. Zarządzanie nimi zostało skupione w jednym miejscu, za sprawą systemu BMS – Building Management System. Dzięki tzw. rekuperacji, czyli odzyskiwaniu i przetwarzaniu energii cieplnej, zyskamy też spore oszczędności, zgodne z najlepszymi standardami w zakresie ekologii. Oświetlenie ledowe, nowe meble i roślinność sprawiają, że przebywanie w naszych wnętrzach jest po prostu dużo przyjemniejsze niż do tej pory. Oszczędzamy też wodę, a w nowej części staramy się pozyskać jak najwięcej dziennego światła. Centrum cały czas się zmienia. Teraz przyszedł czas na świąteczne akcenty, a te w Factory Ursus są w tym roku wyjątkowe. Mamy też wifi, a wkrótce uruchomimy stanowiska do ładowania urządzeń mobilnych.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii? Czy po rozbudowie zmienił się również kalendarz marketingowy obiektu? Jeżeli tak to w jaki sposób?
Mocnym akcentem w tym roku były Mikołajki z licznymi atrakcjami dla dzieci, bezpłatnym pakowaniem prezentów i wyjątkową ofertą zakupów na święta. W najbliższych dniach uruchomimy też nową strefę zabaw dla najmłodszych i wypoczynku dla ich rodziców. Poszerzyliśmy ofertę gastronomiczną w naszym centrum. Sphinx będzie miał letni ogródek, a So!Coffee wyszło z ofertą aż na pasaż handlowy. Atrakcji rabatowych i eventowych z pewnością w przyszłym roku nie zabraknie.
Jakie plany mają Państwo na kolejny, 2016 rok?
Naszą uwagę z pewnością będziemy skupiać na zwiększaniu atrakcyjności centrum. Szykujemy nowości  multimedialne dla naszych klientów, czy nowe rozwiązania parkingowe. Będziemy też pracować nad udoskonalaniem tenant mixu. Ale o szczegółach - rzecz jasna - nie chciałbym jeszcze mówić. Zapraszam na zakupy do Factory Ursus!

Tagi:
Oceń artykuł:

Piotr Rębacz, Factory Ursus Warszawa: Dla najemców większa liczba klientów to samo szczęście

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.