Piotr Panasewicz, Fornetti: Coraz więcej konsumentów oczekuje unikalnych produktów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-06-09 | 08:16
W październiku ubiegłego roku media branżowe obiegła informacja o planach rozwojowych marki Fornetti. Spółka chce do 2015 roku prześcignąć McDonald’s w Polsce pod względem liczby lokalizacji i zapowiada, że w 2014 roku będzie otwierać 4-5 lokali z gorącymi ciasteczkami miesięcznie, a w 2015 roku chce podwoić liczbę nowych otwarć. Głośne deklaracje, ambitne plany czy porywanie się z przysłowiową motyką na słońce? Nic bardziej mylnego zapewnia nas Piotr Panasiewicz, prezes zarządu Fornetti


Obecnie w Polsce działa ponad 200 punktów partnerskich, franczyzowych i własnych pod marką Fornetti. Spółka zapowiada, że w 2014 roku będzie otwierać 4-5 lokali z gorącymi ciasteczkami miesięcznie, a w 2015 roku chce podwoić liczbę nowych otwarć. To ambitny plan.
W historii Fornetti były już okresy z taką liczbą otwarć. Rewitalizacja marki i oferty znacząco zwiększyła zainteresowanie naszym konceptem zarówno konsumentów jak i potencjalnych franczyzobiorców.
A czy w tym celu zostaną wprowadzone jakieś dodatkowe działania, kampanie marketingowe?
Nowe działania to Akademia Franczyzy oraz atrakcyjna oferta Kącika Piekarniczego z darmowym piecem. Prowadzimy również rozmowy z sieciami o współpracy w charakterze ‘shop in shop’ co w przypadku powodzenia skokowo wpłynie na rozwój sieci.
Niedawno Fornetti przeszło największy lifting w swojej 15 - letniej historii. Na czym polegały zmiany?
Od ubiegłego roku w sieci trwa proces wdrożenia nowego, opartego na ciemnym drewnie i eleganckich witrynach projektu wizualnego placówek oraz wprowadzania dużej ilości nowych produktów, który pomaga zarówno pozyskać nowych klientów, jak i zachęcić potencjalnych franczyzobiorców do nawiązywania współpracy. Od początku 2013 roku spółka uruchomiła 26 nowych punktów sprzedaży. Według najnowszych badań rozpoznawalność marki Fornetti wynosi ponad 86 %. To rekordowy wynik wśród spółek spożywczych i dowód na to, że restrukturyzacja prowadzona w spółce przynosi efekty.
Czy w przypadki Fornetti możemy mówić o jakiekolwiek konkurencji?
Fornetti posiada unikalną i bardzo szeroką ofertę świeżych ciastek i przekąsek, w związku z czym nie ma bezpośredniej konkurencji, która oferuje produkty o podobnych cechach wypiekane na miejscu w punkcie sprzedaży. Pośrednią konkurencją są kawiarnie, cukiernie, piekarnie, sklepy spożywcze oraz fast foody, które dostarczają wyroby cukiernicze i gastronomiczne. Proces restrukturyzacji spółki obejmował również całkowitą zmianę procesów logistycznych. Spółka zrezygnowała z własnej bazy transportowej i w tej chwili korzysta z outsourcingu.
Fornetti proponuje klientom ponad 60 rodzajów przekąsek. Dość bogata oferta i na dodatek zawsze świeża. Jaka jest recepta na tak udany produkt?
Nasza fabryka Fornetti we Wrocławiu codziennie przygotowuje ciasteczka i przekąski, które w postaci zamrożonej rozsyłane są po całej Polsce i wypiekane w piecach zainstalowanych na punktach sprzedaży. Jednym z naszym priorytetów jest nieustanna praca nad ofertą produktową, która kojarzona jest z ciepłymi i pachnącymi wypiekami. Wszystkie produkty wprowadzamy w oparciu o preferencje i wymagania klientów, które uprzednio starannie analizujemy. Rozwijamy zarówno doskonale znaną klientom ofertę produktów słodkich, jak i budujemy silną grupę słonych przekąsek oraz linię produktów premium. Rozwój naszych produktów opieramy o zasadę najwyższej jakości. Opracowaliśmy i wdrożyliśmy systemy HACCP i BRC, które są gwarancją spełnienia wymogów w zakresie bezpieczeństwa i jakości. Nasze produkty przygotowywane są częściowo w tradycyjny, ręczny sposób. Ciasto nie zawiera konserwantów, a kruchość i delikatność zawdzięczamy temu, że składa się ono aż ze 144 warstw.
W 2014 roku chcą Państwo nadal otwierać kilka nowych stoisk miesięcznie. W ten sposób w 2015 roku Fornetti przegoni Da Grasso i dogoni McDonald’s, który jest dzisiaj największą pod względem liczby placówek siecią gastronomiczną w Polsce. To ambitny plan i głośno składane deklaracje. Uda się?
Kilka lat temu, dokładnie w 2010 roku (według raportu ARSS) byliśmy największą siecią gastronomiczną w Polsce pod względem liczby placówek, rozwijającą się poprzez franczyzę. Jesteśmy przekonani że nowy, elegancki design punktów oraz oferta rozszerzona o przekąski i linię produktów premium pozwoli nam przyspieszyć tempo wzrostu i w niedalekiej przyszłości ponownie zająć fotel lidera.
Dlaczego akurat porównują się Państwo do Da Grasso oraz McDonald’s? To chyba zupełnie inny model punktów gastronomicznych.
Porównań pod względem liczby placówek dokonują w specjalistycznych raportach media i portale franczyzowe, według których od kilku lat należymy do czołówki największych franczyzowych sieci gastronomicznych. Cieszymy się, że jesteśmy porównywani do największych i najlepszych i mamy ambicje oraz robimy wszystko, aby ponownie znaleźć się na samym szczycie w tej kategorii.
Znamy już Państwa plany na 2014 roku. Jak Pana zdaniem będzie wyglądał rynek gastronomiczny za 5 lat?
Myślę że wraz z poprawą koniunktury makroekonomicznej i rozwojem gospodarczym kraju coraz więcej konsumentów będzie oczekiwać produktów unikalnych, topowej jakości i będzie gotowych zapłacić za nie dodatkową premię w cenie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Piotr Panasewicz, Fornetti: Coraz więcej konsumentów oczekuje unikalnych produktów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.