Sieć restauracji Olimp, należąca do grupy Gastromall działa na rynku gastronomicznym od 1995 roku. Obecnie posiada 19 lokali własnych (łącznie marki Olimp, Cesare Ristorante, Lovit, Point Frappe) oraz intensywnie rozbudowuje także sieć franczyzową na terenie Małopolski, Podkarpacia i Śląska. O planach rozwoju, udogodnieniach dla klienta i konkurencji opowiedział Piotr Niemiec, właściciel grupy Gastromall, zarządzającej siecią restauracji Olimp.
Czy restauracja Olimp to jedyna marka gastronomiczna należąca do grupy Gastromall?
Jako Grupa Gastromall posiadamy w swoim portfolio 4 marki gastronomiczne– sieć restauracji samoobsługowych Olimp, restauracje włoskie Cesare Ristorante, kawiarnie Point Frappe oraz lodziarnie Lovit.
Czym charakteryzują się restauracje Olimp?
Najpopularniejszy koncept gastronomiczny grupy to restauracje Olimp ze zdrowym jedzeniem na wagę, w stałej cenie za 100 g. Obecnie cena wynosi 3,29 zł za 100 g. Jedzenie sprzedawane w Olimpie, jest dostępne dla Klientów w pojemnikach chłodzących (surówki, sałatki) lub bemarach podgrzewanych (dania na ciepło) na zasadzie szwedzkiego stołu. Klient samodzielnie i w dowolnych proporcjach może komponować swój talerz z ulubionym zestawem potraw. Potrawy są przygotowywane codziennie, na miejscu przez naszych doświadczonych kucharzy, ze świeżych produktów i utrzymywane w optymalnych temperaturach. Menu Olimpu jest starannie skomponowane - bazujemy na świeżych warzywach i owocach, codziennie oferujemy pieczone i grillowanie mięso, ryby, drób, potrawy wegetariańskie, makarony, sałatki z niskokalorycznymi sosami. Proponujemy kuchnię polską i środziemnomorską oraz elementy kuchni świata. W chwili obecnej restauracje Olimp to rozpoznawalna marka gastronomiczna na mapie kulinarnej Małopolski, Śląska i Podkarpacia. Współpracę z siecią cenią sobie operatorzy centrów handlowych, pracownicy biur, klienci indywidualni oraz Franczyzobiorcy.
Ile lokali w roku 2012 udało się otworzyć?
Obecnie w sieci działa 13 restauracji w tym 4 franczyzowe (Gliwice (2), Kielce, Rzeszów). W styczniu 2013 r. otwarto największą jak do tej pory restaurację Olimp w Enterprise Park w Krakowie o powierchni 400 mkw, w marcu 2013 r. kolejną, w Galerii Europa Centralna (Gliwice punkt franczyzowy), w kolejnych miesiącach br. planowane jest otwarcie w Poznaniu (Poznań City Center - punkt franczyzowy).
Czy zamierzają Państwo otwierać nowe lokale?
W kwietniu br. podpisano umowy na wynajem powierzchni w Galerii Atrium Felicity w Lublinie (punkt franczyzowy), Galerii Solnej w Inowrocławiu (punkt franczyzowy), kompleksie biurowym Green Office Kraków (punkt własny - otwarcie w czerwcu 2013) oraz w centrum handlowym Krokus w Krakowie (punkt własny - otwarcie w czerwcu 2013). Kolejne umowy są w ostatnich fazach negocjacji.
Czym wyróżnia się oferta marki Olimp na tle konkurencji?
Nasza sieć jest prekursorem zmian w postrzeganiu systemu jedzenia na wagę; w ciągu poprzedniego roku do menu restauracji Olimp wprowadzono dania wzbogacone błonnikiem, potrawy przygotowane dla osób czynnie uprawiających sport oraz dania czysto wegetariańskie.
Jakie działania Państwo podejmują, aby zyskać nowych klientów?
Posiadamy Karty Klienta uprawniające do uzyskania zniżek na posiłki (standardowa zniżka to 10 % rabatu), system pre paidowy pozwalający zwiększyć rabat przy doładowaniu Karty (nawet do 25 %), wdrażamy Panel Klienta kompatybilny z naszą strona internetową pozwalający kontrolować swoje transakcje Kartą a także uzyskiwać dodatkowe bonusy i gratis oraz dostęp do promocji specjalnych.
Jakie są oczekiwania Olimpu w roku 2013?
Realizujemy równolegle aż 4 projekty dofinansowane z funduszy unijnych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Działanie 2.1 Rozwój i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw Schemat A – Bezpośrednie wsparcie inwestycji w MŚP, ostatni projekt dotyczy budowy tzw. kuchni centralnej pozwalającej ujednolicić procedury przygotowywania potraw oraz utrzymać ich wysoką jakość.
Tagi: