W tym roku mija trzy lata od otwarcia Galerii Jurajskiej. Choć jak sami przedstawiciele podkreślają początki nie były łatwe, obecnie zarządcy zadowoleni są z funkcjonowania centrum na poziomie operacyjnym, jak i również w zakresie postrzegania galerii przez klientów. O osiągniętych sukcesach, przychodach i poziomie odpowiedzialności oraz planach na przyszłość opowiada dyrektor Galerii Jurajskiej, Piotr Myszka.
Galerię Jurajską od chwili otwarcia w 2009 roku odwiedziło blisko 18 mln klientów. Centrum obejmuje swoim zasięgiem nie tylko Częstochowę i jej okolice, w tym sąsiadujące bezpośrednio powiaty, ale również położone dalej obszary województwa śląskiego, łódzkiego czy świętokrzyskiego. Strategiczna lokalizacja Galerii Jurajskiej przy drodze krajowej nr 1 sprawia, że centrum odwiedzane jest również przez tysiące osób podróżujących na trasie północ-południe Polski. Z uwagi na atrakcyjność turystyczną Częstochowy odnotowywana jest też znaczna liczba gości zagranicznych.
W Galerii Jurajskiej znajdują się sklepy zarówno marek popularnych, jak i tych z wyższej półki cenowej. Poza długą listą najemców modowych, można tu również znaleźć sklepy marek kosmetycznych czy jubilerskich, a także salony ze sprzętem AGD i RTV, wyposażeniem domu czy sprzętem sportowym. Co szczególnie istotne, dla wielu najemców, zwłaszcza międzynarodowych, obecność w Galerii Jurajskiej była debiutem na lokalnej mapie handlowej. Warto pamiętać, że ważny element oferty Galerii Jurajskiej stanowią tez punkty usługowe umożliwiające klientom realizację na miejscu wielu codziennych potrzeb. Łącznie w Galerii Jurajskiej znajduje się 200 sklepów i punktów usługowych.
Część rozrywkowa Galerii Jurajskiej to przede wszystkim nowoczesne wielosalowe kino zlokalizowane tuż obok strefy gastronomicznej. W galerii regularnie organizowane są też wydarzenia specjalne, które nie tylko umilają czas klientom podczas zakupów, ale niejednokrotnie są wręcz powodem do odwiedzenia centrum.
Galeria Jurajska to prawdziwe centrum mody, więc często można tu zobaczyć pokazy najnowszych trendów. Nie ograniczamy się jednak wyłącznie do wydarzeń tego typu. Galeria Jurajska to również miejsce regularnych koncertów m.in. w wykonaniu częstochowskiej Filharmonii, wydarzeń sportowych na sąsiadujących z obiektem boiskach czy ważnych akcji społecznych np. targów edukacyjnych, szkoleń w zakresie pierwszej pomocy, akcji krwiodawstwa czy możliwości skorzystania z badań lekarskich. Bardzo dobrze przyjmowane są też akcje dla naszych najmłodszych gości. Staramy się, aby prowadzone działania, niezależnie od grupy docelowej, zawierały zawsze pierwiastek edukacyjny. Stawiamy również na interaktywność z naszymi klientami oraz bezpośrednie angażowanie ich w odbywające się wydarzenia.
Bardzo duże znaczenie dla sukcesu Galerii Jurajskiej miała renoma i doświadczenie dewelopera – firmy GTC. Jej doskonałe relacje z wiodącymi markami międzynarodowymi, pozwoliły na skompletowanie składu najemców, który wyznaczył zupełnie nową jakość na lokalnym rynku. Warto przy tym pamiętać, że lista najemców jest stale modyfikowana i uatrakcyjniana. Od samego początku dążyliśmy też do tego, aby galeria stała się ważnym miejscem dla mieszkańców Częstochowy i okolic – swoistą alternatywą dla ścisłego centrum miasta. Postawiliśmy na stałą współpracę z lokalnymi organizacjami i instytucjami, w tym władzami miejskimi. Dzięki temu, wydarzenia odbywające się w Galerii Jurajskich nie są oderwane od lokalnej rzeczywistości, ale wręcz przeciwnie – pozwalają na spełnienie wielu potrzeb miejscowej społeczności.
Jesteśmy zadowoleni z funkcjonowania Galerii Jurajskiej zarówno na poziomie operacyjnym, jak również w zakresie postrzegania naszego centrum przez klientów. Badania socjologiczne pokazują, że klienci doceniają to co oferuje im Galeria Jurajska. To kolei znajduje odbicie w rosnącej liczbie odwiedzających i coraz większych przychodach.
Dyrekcja galerii pozostaje w stałym kontakcie ze wszystkimi najemcami, niezależnie od ich wielkości. Nie ukrywamy, że początki Galerii Jurajskiej były trudne, co wynikało m.in. z konieczności przekonania klientów do nowego otoczenia i zupełnie nowych zwyczajów zakupowych. Sądzę jednak, że większość najemców z perspektywy czasu oraz aktualnych wyników Galerii Jurajskiej, nie żałuje decyzji o otwarciu tutaj swojego sklepu.
W tej chwili koncentrujemy się na przygotowaniach do trzecich urodzin. We wrześniu i październiku przewidzieliśmy szereg atrakcji dla naszych klientów, w tym loterię, w której główną nagrodą jest karta zakupowa o wartości 15000 zł. Na poziomie bieżącej działalności, pracujemy cały czas nad uatrakcyjnianiem składu najemców, tak aby w jak najlepszym stopniu odpowiadał on aktualnym trendom oraz potrzebom naszych klientów.
Tagi: