Centrum Handlowe Ferio w Legnicy zostało otwarte w marcu 2007 roku, a jego
powierzchnia wynosi 18 000 mkw. Klienci mogą korzystać z oferty 50
sklepów i punktów usługowych oraz parkingu dla 350 samochodów. Wśród
sklepów są największe światowe i rodzime marki jak Tesco, Media Markt,
Reserved, CCC, Empik czy Bomi. W maju 2011 roku obiekt zmienił firmę zarządzającą. O sposobie dotychczasowego funkcjonowania centrum a także zmianach, które będą przeprowadzone mówi Piotr Karpiński, Associate Director, Property Management w firmie Jones Lang LaSalle.
W momencie przejęcia zarządzania Ferio Legnica przez King Sturge (obecnie Jones Lang LaSalle) w maju 2011, centrum borykało się z wieloma problemami. Dotyczyły one zarówno dotychczasowych standardów zarządzania, prowadzonej polityki marketingowej, PR, pozycjonowania centrum, konkurencji, a także stanu technicznego nieruchomości. W grudniu 2010 roku obiekt został dotknięty pożarem strefy dostaw.
Wszystkie te czynniki pozwoliły nam ocenić, że Ferio Legnica jest obiektem o dużym potencjale, jednak bardzo zaniedbanym. W ramach działań uzdrawiających przygotowaliśmy program obejmujący wiele płaszczyzn funkcjonowania centrum. Głównym celem, któremu podporządkowane są podejmowane działania są: wzrost odwiedzalności Ferio, wzrost obrotów najemców, a szerszym zakresie – podniesienie wartości Ferio Legnica jako centrum handlowego na rynku lokalnym.
Przeprowadziliśmy analizę rynku i obiektów konkurencyjnych i zbudowaliśmy nową strategię marketingową dla Ferio. Jesteśmy przekonani, ze aktywnie prowadzona polityka marketingowa i public relations oraz zmiany w samym centrum w krótkim czasie wpłyną bardzo pozytywnie na postrzeganie Ferio zarówno przez klientów, jak i najemców. Ci ostatni cierpieli dotychczas na brak komunikacji z firmą zarządzającą. To jeden z tych aspektów, które ulęgają diametralnej zmianie. Uważamy bowiem, ze podstawą zarówno prowadzonych działań marketingowych, jak i ogólniej - polityki zarządzania centrum - jest ścisła współpraca z najemcami, której podstawą jest wzajemna komunikacja.
Ferio ma w swej ofercie mocne marki takie jak Media Markt czy Tesco stanowiące kotwice dla pozostałych najemców oraz prawie 50. innych sklepów. Na terenie Ferio znajduje się też największy w Legnicy plac zabaw dla dzieci - Kinderplaneta.
Biorąc pod uwagę wszystkie te aspekty - chcemy przekształcić Ferio Legnica w przyjemne, bezpieczne miejsce codziennych zakupów dla całej rodziny.
W realizacji naszych założeń z pewnością będzie pomocny fakt, iż udało nam się doprowadzić do końca proces administracyjny naprawy uszkodzonej strefy dostaw oraz parkingu. Oznacza to, iż jeszcze przed zimowym okresem świątecznym udostępnimy klientom centrum całą powierzchnię parkingu.
Jestem przekonany, że pierwsze oznaki zmian dostrzegane są już teraz zarówno przez klientów, jak i najemców.
Tagi: