W ciągu ostatniego roku odświeżyliśmy lub ponownie zbudowaliśmy strony kilku z zarządzanych przez Jones Lang LaSalle centrów handlowych. Przyczyny decyzji o zmianie były różne: w przypadku Ferio Legnica czy Ferio Gaj niezbędne było zbudowanie nowej strony. Strona była jednym z tych elementów, oprócz odświeżenia identyfikacji, zbudowania komunikacji z klientami i najemcami oraz szerzej - stworzenia na nowo strategii marketingowej, które musieliśmy pilnie uruchomić po przejęciu obu tych nieruchomości w zarządzanie. Z kolei w przypadku Galerii na Jeziorem w Koninie istniała silna potrzeba stworzenia takiej strony, która gwarantowała przyjazną i nowoczesną formę pozwalającą klientom łatwo uzyskać różnorodne informacje dotyczące samego centrum, poszczególnych najemców, ofert sklepów i realizowanych wydarzeń.
Nowe strony charakteryzują się nowoczesnym układem graficznym i wysoką czytelnością, co sprzyja intuicyjnemu wyszukiwaniu informacji. Użytkownicy bez trudu odnajdą wszelkie potrzebne informacje dotyczące zarówno aktualnych wydarzeń i kampanii prowadzonych przez nasze centra, jak i ofert handlowych przygotowanych przez poszczególne sklepy. Odwiedzający ma do dyspozycji pełną, interaktywną informacją, a także możliwość uzyskiwania aktualności poprzez otrzymywania generowanych do klientów newsletterów.
Główną zasadą, która nam przyświeca jest wygoda użytkowników i aktywna komunikacja pomiędzy centrum a klientami. Zależy nam, aby uzyskanie informacji trwało możliwie krótko, stąd opcje skorzystania z różnych wyszukiwarek, pojawianie się banerów z informacjami o aktualnościach itd. Technicznie w różnych obiektach stosujemy różne rozwiązania - bieżącym zarządzaniem poszczególnymi stronami zajmują się zarówno nasi pracownicy, jak i agencje zewnętrzne, w zależności od formy realizacji strategii marketingowej.
Profil centrum handlowego jest bardzo atrakcyjną formą komunikacji z klientami. Traktujemy go jednak jako uzupełnienie strony internetowej. Podstawowe informacje dotyczące centrum prezentujemy na stronie, profil jest okazją do pogłębionej, codziennej komunikacji z klientami poprzez przekazywanie informacji zarówno handlowej dotyczącej wyprzedaży, specjalnych ofert handlowych, jak również informacji o przygotowywanych wydarzeniach. Facebook daje możliwość prowadzenia działań off-onlinowych, codziennego kontaktu z klientami, prowadzenia ankiet, a zatem uzyskania najważniejszej dla każdego centrum informacji – odpowiedzi na pytane „czego oczekuje klient?”
Centra zarządzane przez Jones Lang LaSalle znajdują się w miastach różnej wielkości na terenie całej Polski, mają różne strategie realizowane przy użyciu różnych narzędzi skierowanych do różnych grup klientów. Dlatego daleki jestem od generalizowania – mogę natomiast powiedzieć, ze staramy się optymalizować narzędzia dotarcia do klientów i potencjalnych klientów, zaś intensywność komunikacji internetowej prowadzona przez nasze centra – co oczywiste – ciągle wzrasta.
Tagi: