Piotr Karpiński, Jones Lang La Salle: Optymalizujemy narzędzia dotarcia do klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-10-18 | 09:28
Tworząc strategie marketingową centrum handlowego nie można zapomnieć o Internecie. W dobie tak szybko rozwijającego się tego medium centra handlowe coraz częściej wykorzystuje go do komunikacji z obecnymi klientami, jak i tymi potencjalnymi. O wprowadzonych zmianach na stronach www oraz o planach na przyszłość opowiedział Piotr Karpiński, Associate Director Property Management Jones Lang LaSalle.

W ciągu ostatniego roku odświeżyliśmy lub ponownie zbudowaliśmy strony kilku z zarządzanych przez Jones Lang LaSalle centrów handlowych. Przyczyny decyzji o zmianie były różne: w przypadku Ferio Legnica czy Ferio Gaj niezbędne było zbudowanie nowej strony. Strona była jednym z tych elementów, oprócz odświeżenia identyfikacji, zbudowania komunikacji z klientami i najemcami oraz szerzej - stworzenia na nowo strategii marketingowej, które musieliśmy pilnie uruchomić po przejęciu obu tych nieruchomości w zarządzanie. Z kolei w przypadku Galerii na Jeziorem w Koninie istniała silna potrzeba stworzenia takiej strony, która gwarantowała przyjazną i nowoczesną formę pozwalającą klientom łatwo uzyskać różnorodne informacje dotyczące samego centrum, poszczególnych najemców, ofert sklepów i realizowanych wydarzeń.
Nowe strony charakteryzują się nowoczesnym układem graficznym i wysoką czytelnością, co sprzyja intuicyjnemu wyszukiwaniu informacji. Użytkownicy bez trudu odnajdą wszelkie potrzebne informacje dotyczące zarówno aktualnych wydarzeń i kampanii prowadzonych przez nasze centra, jak i ofert handlowych przygotowanych przez poszczególne sklepy. Odwiedzający ma do dyspozycji pełną, interaktywną informacją, a także możliwość uzyskiwania aktualności poprzez otrzymywania generowanych do klientów newsletterów.
Główną zasadą, która nam przyświeca jest wygoda użytkowników i aktywna komunikacja pomiędzy centrum a klientami. Zależy nam, aby uzyskanie informacji trwało możliwie krótko, stąd opcje skorzystania z różnych wyszukiwarek, pojawianie się banerów z informacjami o aktualnościach itd. Technicznie w różnych obiektach stosujemy różne rozwiązania - bieżącym zarządzaniem poszczególnymi stronami zajmują się zarówno nasi pracownicy, jak i agencje zewnętrzne, w zależności od formy realizacji strategii marketingowej.
Profil centrum handlowego jest bardzo atrakcyjną formą komunikacji z klientami. Traktujemy go jednak jako uzupełnienie strony internetowej. Podstawowe informacje dotyczące centrum prezentujemy na stronie, profil jest okazją do pogłębionej, codziennej komunikacji z klientami poprzez przekazywanie informacji zarówno handlowej dotyczącej wyprzedaży, specjalnych ofert handlowych, jak również informacji o przygotowywanych wydarzeniach. Facebook daje możliwość prowadzenia działań off-onlinowych, codziennego kontaktu z klientami, prowadzenia ankiet, a zatem uzyskania najważniejszej dla każdego centrum informacji – odpowiedzi na pytane „czego oczekuje klient?”
Centra zarządzane przez Jones Lang LaSalle znajdują się w miastach różnej wielkości na terenie całej Polski, mają różne strategie realizowane przy użyciu różnych narzędzi skierowanych do różnych grup klientów. Dlatego daleki jestem od generalizowania – mogę natomiast powiedzieć, ze staramy się optymalizować narzędzia dotarcia do klientów i potencjalnych klientów, zaś intensywność komunikacji internetowej prowadzona przez nasze centra – co oczywiste – ciągle wzrasta.
Tagi:
Oceń artykuł:

Piotr Karpiński, Jones Lang La Salle: Optymalizujemy narzędzia dotarcia do klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.