Przez 6. lat funkcjonowania Pasażu Świętokrzyskiego, obiekt odwiedziło ponad 25 mln klientów. Na kieleckim rynku komercyjnym prezentuje on swoją ofertę obok dwóch innych galerii z bogatą ofertą handlową i rozrywkową. O konkurencji biznesowej oraz podsumowaniu dotychczasowej działalności opowiedział Piotr Karpiński, dyrektor działu zarządzania nieruchomościami handlowymi Jones Lang LaSalle.
Pasaż Świętokrzyski został uruchomiony w listopadzie 2006 roku, jednak na początku jego funkcjonowania system liczący nie był zainstalowany. Bazując jednak na obecnych danych możemy założyć, że w ciągu tych 6. lat Pasaż Świętokrzyski odwiedziło około 25. milionów klientów.
Pasaż Świętokrzyski ze względu na swoją wielkość, charakter i położenie jest centrum silnie dominującym w Kielcach Zachodnich oraz od niedawna – dzięki obwodnicy Warszawa - Kraków – i lokalizacji znajdującej się w obszarze zainteresowania mieszkańców miejscowości położonych przy obwodnicy- centrum oddziałującym także na miejscowości ościenne.
Dobór najemców gwarantuje wygodne, rodzinne zakupy zapewniające realizację praktycznie wszystkich potrzeb Klientów – poza hipermarketem E. Leclerc w Pasażu Świętokrzyskim są obecne takie marki, jak RTV-Euro-AGD, Rossmann, CCC, Top Secret, House, Active, Monnari, Orsay, Apart, Gino Rossi, Wojas, Janus, Ecco i inne, dodatkowo funkcjonuje grupa punktów usługowych i food court. Szeroka oferta zarówno hipermarketu, jak i sklepów modowych w połączeniu z wygodą i czytelnym układem architektonicznym powoduje, że Klienci często nad długotrwałe, męczące wizyty w bardzo dużych obiektach przedkładają zakupy w mniejszym, ale wygodniejszym i bardziej przyjaznym Pasażu Świętokrzyskim.
W działaniach prowadzanych w tym właśnie centrum koncentrujemy się na zaspakajaniu potrzeb Klientów poprzez prowadzenie akcji o charakterze lokalnym z udziałem lokalnych partnerów – biznesu lokalnego, szkół, ośrodków zdrowia, przedstawicieli lokalnych służb, fundacji, instytucji oraz poprzez działania prosprzedażowe o różnorodnym charakterze. Jest tu też sporo akcji z elementami polityki odpowiedzialności społecznej (akcje dotyczące bezpieczeństwa, , bezpłatne badania, porady i profilaktyka pro-zdrowotna, zbiórki elektrośmieci).
Musimy pamiętać, ze od wiosny tego roku Kielce ze wskaźnikiem 735 metrów kwadratowych powierzchni centrów handlowych na 1000 mieszkańców (dla porównania w Radomiu wskaźnik ten wynosi 609, w Częstochowie 576, a największe aglomeracje, jak Wrocław czy Trójmiasto nie osiągają 700. metrów odpowiednio dla Wrocławia czy 600. metrów kwadratowych dla Trójmiasta). Dwaj główni gracze na rynku kieleckim prezentują pełną ofertę handlową i rozrywkową. Na aspekt konkurencji biznesowej nakłada się kolejny czynnik - kryzys ekonomiczny. Wszystko to razem powoduje, ze Pasaż Świętokrzyski musi poszukiwać własnego modelu budowania strategii, który z jednej strony będzie satysfakcjonujący dla Klientów, z drugiej zaś pozwoli Najemcom realizować ich plany sprzedażowe. Dlatego prowadzimy intensywne prace zmierzające do realizacji rozbudowy Pasażu Świętokrzyskiego i uzupełnienia dotychczasowej oferty o obiekt typu DIY, co samo w sobie podniesie atrakcyjność tej lokalizacji. Dodatkowo kontynuujemy strategię lokalnego zaangażowania, aktywizacji Najemców i partnerów lokalnych w celu pełnego zaspokojenia potrzeb Klientów - stąd wydarzenia o charakterze pro-zdrowotym, edukacyjnym, społecznym skierowane do dorosłych i dzieci, a także kiermasze i kampanie pro-sprzedażowe.
Tagi: