Galeria handlowa Bemowo świętowała w tym roku 15 –lecie działalności. Jaki to był czas dla obiektu?
Galeria Handlowa Bemowo została otwarta w 1999 roku, przy głównej arterii komunikacyjnej Bemowa, jako jedno z pierwszych centrów handlowych w Warszawie. Na początku swojej działalności była największą i najbardziej atrakcyjną galerią w tej części Warszawy, wypracowała pozycję znanego i silnego obiektu handlowego. W kolejnych latach 2002- 2004 powstały centra handlowe nowszej generacji, które wpłynęły na zmniejszenie odwiedzalności , zwłaszcza przez klientów z dalszych okolic. Dynamiczny rozwój dzielnicy Bemowo, który stale przekłada się na zwiększenie liczby mieszkańców, rekompensuje odpływ klientów, spowodowany powstaniem konkurencyjnych centrów handlowych. Przez 15 lat swojego istnienia centrum zyskało wielu lokalnych klientów, którzy przychodzą do galerii nie tylko na zakupy, ale także po to, aby skorzystać z bogatej oferty usług oraz rozrywki.
Czym charakteryzuje się tenant mix Galerii Bemowo?
Galeria Bemowo jest centrum lokalnym, dlatego szczególnie dbamy o to, aby oprócz szerokiej oferty punktów handlowych zapewnić naszym klientom, mieszkańcom dzielnicy Bemowo i okolic, możliwość załatwienia wielu spraw na miejscu w galerii. Nasza oferta to lubiane marki odzieżowe, ale też szeroki wachlarz usług i punktów specjalistycznych: banki, filia Poczty Polskiej, usługi krawieckie, pralnia, akcesoria GSM, salon piękności, a nawet myjnia i wulkanizacja samochodowa.
W ofercie galerii jest kompleks kinowy wraz z jedynym w Warszawie Cinema Parkiem - wyjątkowym miejscem, w którym harmonijnie łączy się świat kina z edukacją i rozrywką. W sześciu różnych, interaktywnych salach widzowie mają okazję brać aktywny udział w seansach, angażując wszystkie zmysły. Dzięki innowacyjnej technologii mogą surfować po oceanie, znaleźć się w środku szalejącego huraganu czy wyruszyć statkiem kosmicznym w odległą przestrzeń. Jest to fantastyczna atrakcja nie tylko dla dzieci, ale także dla spragnionych wrażeń dorosłych. W Galerii Bemowo znajduje się również sala zabaw dla dzieci Eldorado o powierzchni ponad 500 m kw., najdłuższy tor kartingowy w Warszawie, zaadaptowany na naszym parkingu, mogący poszczycić się ponad kilometrową trasą. oraz Spin City – nowoczesny klub rozrywki z 10 torami do gry w kręgle, stołami bilardowymi, automatami do gier video.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
Po okresie dużego zainteresowania galeriami handlowymi, przebywaniem całymi dniami z rodziną w centrum handlowym, nastąpił spadek zainteresowania tą formą spędzania czasu. Do gry wracają małe sklepy z okolicy, szybkie dyskonty oraz mniejsze centra handlowe. Jest to również związane z rozwojem miasta i coraz dłuższym czasem dojazdu do innych lokalizacji. Konsumenci wciąż chcą mieć najważniejsze sklepy i usługi w jednym miejscu, ale wolą, aby było ono mniejsze oraz bliżej domu. Mniejsze formaty odwiedzane przez 7 dni w tygodniu mogą się znaleźć w lepszej sytuacji niż topowe giganty, cieszące się imponującą frekwencją w weekendy oraz w szczytowym okresie handlowym.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Galeria Bemowo jest centrum lokalnym, mocno związanym ze społecznością dzielnicy Bemowo. Oprócz bogatej oferty handlowo - usługowej na terenie galerii organizowane są wydarzenia, akcje kierowane do mieszkańców dzielnicy Bemowo i sąsiadujących z nią Bielan i Żoliborza. Współpracujemy z Bemowskim Domem Kultury ArtBem, Urzędem Skarbowym ( coroczne akcje rozliczania PITów ), Wydziałem Kultury Urzędu Bemowo, Radiem Bemowo FM, nasze konkursy kierujemy do okolicznych szkół i przedszkoli - w tym kierunku będziemy budowali strategię naszego rozwoju w kolejnych latach. Oczywiście nie zabraknie akcji stricte sprzedażowych jak loterie, promocje, rabaty, konkursy, wyprzedaże. Jesteśmy też otwarci na innowacje i nowe pomysły wszystkich mieszkańców Bemowa.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok?
W 2015 będziemy kontynuować prace modernizacyjne w centrum, mające na celu dostosowanie 15 letniego obiektu do aktualnych standardów technicznych, jak również wizualnych. Mam nadzieję, że nasi klienci docenią estetyczne i funkcjonalne zmiany, nad którymi pracujemy. Planujemy całkowitą modernizację i unowocześnienie naszej części restauracyjnej tak, aby klienci mogli z satysfakcją korzystać z wnętrz naszego centrum. W trakcie jest montaż systemu Wi-Fi, obejmującego teren galerii.
Cały czas nasz zespół pracuje nad planami jak najlepszego rozwoju tego obiektu i komplementarności oferty przy wykorzystaniu potencjału lokalizacji, wielkości powierzchni oraz lojalności klientów, których posiadamy od 15 lat. Wierzymy, że w niedalekiej przyszłości Galeria Bemowo miło zaskoczy swoich klientów oraz mieszkańców Bemowa i okolicznych dzielnic.