Philippe Jammes, ITM Polska Sp. z o.o.: W tym roku planujemy otworzyć łącznie ponad 40 supermarketów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-01-23 | 09:00
Grupa Muszkieterów planuje otworzyć w tym roku, w różnych częściach Polski, łącznie ponad 40 supermarketów Intermarché oraz Bricomarché. Dynamiczny rozwój to jeden z głównych celów na rok 2013.Jakie innowacyjne działania podjęła Grupa w minionym,2012 roku? Jak w ciągu najbliższych kilku lat będzie wyglądał zasięg geograficzny Grupy i czy zamierza ona otwierać kolejne sklepy w centrach handlowych? Na te pytania odpowiada Philippe Jammes, dyrektor Generalny ITM Polska Sp. z o.o. - spółki odpowiedzialnej za rozwój sieci Intermarché i Bricomarché w Polsce.

Członkowie Grupy Muszkieterów – właściciele supermarketów Intermarché i Bricomarché – realizują koncepcję „przyjaznego sklepu” będącego blisko lokalnych społeczności i oferującego klientom wysokiej jakości produkty po niskich cenach. Sieć sklepów Intermarché wyróżnia niska cena dostępnego asortymentu, zawsze świeże produkty i stałe odpowiadanie na potrzeby klientów. Dla przykładu jako jedni z pierwszych na rynku wprowadziliśmy do supermarketów tradycyjne wędzarnie i rozbiór mięsa, dzięki czemu klientom dostarczane są smaczne, świeże i lokalne wyroby. W przypadku Bricomarché kierujemy się z kolei zasadą oferowania i dostarczania konsumentom tanich produktów i rozwiązań, w sposób jak najbardziej fachowy i wygodny dla klienta. Stale uzupełniamy nasz asortyment produktów, odpowiadając w ten sposób na zmieniające się tendencje na rynku i potrzeby konsumentów.
Mówiąc o strategii marketingowej udało nam się odnieść sukces dzięki odpowiednio dobranym lokalizacjom sklepów, odpowiedniej polityce cenowej, a także optymalnemu dobraniu asortymentu oraz skutecznym promocjom. O naszej silnej pozycji na rynku decyduje również rodzaj prowadzonej przez nas działalności. Każdy z właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché samodzielnie zarządza swoim przedsiębiorstwem. Może kierować jednym lub kilkoma punktami sprzedaży. Jednocześnie, jako członek Grupy Muszkieterów, poświęca dwa dni w tygodniu na rzecz struktury centralnej. Tym samym ma wpływ na kształtowanie polityki całej Grupy. Jest to pierwszy i do tej pory jedyny tego typu model franczyzowy funkcjonujący w Polsce. Co istotne, oprócz aspektu biznesowego uwzględnia on również rodzinny i społeczny charakter przedsiębiorstwa.
Zarządzanie placówką na poziomie lokalnym przez właściciela sklepu pozwala na szybką reakcję oraz dopasowanie asortymentu i cen do lokalnych warunków i potrzeb. Jednocześnie każdy franczyzobiorca ma zagwarantowaną pomoc merytoryczną Centrali Grupy w kwestiach handlowo-marketingowych. Dzięki idei uczestnictwa właścicieli sklepów w pracach Centrali możliwa jest również szybka wymiana informacji i doświadczenia. Jest to jedna z kluczowych zasad działania naszych sieci sklepów i jednocześnie jeden z czynników naszego sukcesu.
Jeżeli chodzi o sieć sklepów Intermarché, w minionym, 2012 r., zrealizowaliśmy kilka programów marketingowych, w tym kampanię promującą świeże pieczywo Intermarché. Poszerzyliśmy nasz asortyment m.in. o francuską bagietkę, przygotowywaną według unikatowej receptury znanej jedynie nad Sekwaną. Jest to wyjątkowy produkt dostępny w Polsce jedynie w naszej sieci sklepów. Chciałbym również zaznaczyć, że wszystkie nasze wypieki, m.in. croissanty czy słone oraz słodkie francuskie przekąski są wyrabiane i pieczone na terenie sklepu, dzięki czemu możemy zagwarantować klientowi świeże produkty po przystępnej cenie.
W ubiegłym roku wprowadziliśmy również na rynek marki Top Budget, dające konsumentom możliwość zakupu większej ilość wysokiej jakości produktów po najniższej na rynku cenie. W naszej ofercie znajduje się również duży wybór win, m.in. Expert Club, których uznana międzynarodowa jakość promowana jest od 2012 r. przez enologa Christophe’a Forgerit. W minionym roku zrealizowaliśmy po raz kolejny skierowaną do rodzin z dziećmi akcję lojalnościową „Zostań Zigoodkrywcą”, której istotą jest promocja wysokiej jakości, ale jednocześnie tanich produktów marek własnych, a której twarzą są „Zigosy”. Warto podkreślić, że produkty marek własnych Intermarché zostały docenione i odznaczone godłem „Doceń Polskie”, co potwierdza wysoką jakość oferowanych przez nas wyrobów.
W przypadku Bricomarché, wśród naszych priorytetów w 2012 r. znalazła się modernizacja konceptu sklepów oraz wprowadzenia marek własnych, m.in. farb Nuance i pokarmów dla psów i kotów Apiron. Zarówno wprowadzenie na rynek nowych marek własnych, zmodernizowanie supermarketów, jak również przeprowadzenie kampanii marketingowych przyniosło bardzo pozytywne rezultaty. Odnotowaliśmy większe obroty i znaczny wzrost sprzedaży promowanych produktów.
W kolejnych latach planujemy umacniać naszą pozycję w zachodniej i południowej Polsce oraz zwiększać naszą obecność w województwach Polski Wschodniej i Centralnej. Supermarkety będziemy otwierać przede wszystkim w małych i średniej wielkości miejscowościach, z uwagi na spore nasycenie rynku marketów w dużych miastach. W ten sposób chcemy odpowiadać na potrzeby klientów, tj. aby sklepy znajdowały się jak najbliżej domu. W poprzednim roku otworzyliśmy 22 supermarkety spożywcze oraz typu „dom i ogród”. W obecnym planujemy podwoić liczbę otwarć sklepów.
Galeria w Ciechanowie, którą otworzyliśmy niewiele ponad miesiąc temu, okazała się być bardzo dobrą lokalizacją dla supermarketu Bricomarché. Jednak pomimo sukcesu tej placówki, otwieranie kolejnych sklepów typu „dom i ogród” w galeriach handlowych nie jest preferowaną przez nas drogą rozwoju naszej sieci. W tym roku, planujemy otworzyć supermarkety Bricomarché przede wszystkim w sąsiedztwie istniejących już sklepów sieci Intermarché. Powstanie też kilka wolnostojących Bricomarché w miejscowościach, w których nie działały dotychczas żadne nasze supermarkety.
Jak będzie wyglądał rynek dużych sklepów spożywczych oraz sklepów typu dom i ogród za kilka lat? W Polsce mamy do czynienia z bardzo dużym rozdrobnieniem sektora spożywczego. Jednak po okresie intensywnego wchodzenia na polski rynek zagranicznych inwestorów oraz co się z tym wiąże znacznego wzrostu liczby supermarketów spożywczych, obserwujemy obecnie, że branża marketów spożywczych wchodzi w fazę stopniowej koncentracji. Świadczy o tym chociażby sprzedaż sieci Real w Europie Wschodniej, w tym w Polsce i przejęcie jej przez sieć Auchan. W przyszłości przewidujemy dalsze ograniczenie liczby działających na rynku podmiotów.
Jeżeli chodzi o rynek marketów typu „dom i ogród”, to biorąc pod uwagę doświadczenie dojrzalszych rynków Europy Zachodniej, stwierdzić można, że Polski rynek będzie stawał się coraz bardziej wymagający pod względem jakości asortymentu oraz trwałości i kosztów użytkowania produktów. Dla klientów, coraz większe znaczenie odgrywa marka. Oczekują oni ponadto dostarczania rozwiązań technicznych, które nie są jeszcze dostępne w naszym kraju. Inną tendencją, która jest już zauważalna nie tylko w Europie Zachodniej, ale także i w Polsce, jest wzrost znaczenia dekoracji oraz urządzeń ogrodniczych.
W perspektywie kilku najbliższych lat zamierzamy kontynuować dynamiczny rozwój zarówno sieci supermarketów spożywczych jak i supermarketów typu „dom i ogród”. Planujemy zintensyfikować obecność Grupy Muszkieterów w Polsce Centralnej i Wschodniej oraz utrzymać silną pozycję w zachodniej oraz południowej części kraju. Zgodnie ze strategią Grupy, w tym roku planujemy otworzyć w różnych częściach Polski łącznie ponad 40 supermarketów Intermarché oraz Bricomarché. Przewidujemy również dalsze wzmacnianie naszej pozycji na rynku przymarketowych stacji paliw, aby uzyskać pozycję lidera w tym sektorze.
Tagi:
Oceń artykuł:

Philippe Jammes, ITM Polska Sp. z o.o.: W tym roku planujemy otworzyć łącznie ponad 40 supermarketów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.