Petra Berg-Szychułda, Emanuel Berg: Usługa szycia na miarę prosperuje bardzo dobrze

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-10-02 | 09:17
Do 2017 roku odzież i dodatki pozostaną drugim największym segmentem dóbr luksusowych w Polsce, zaraz po samochodach. Jak jednak rozpoznać wysoką jakość produktu wśród tak szerokiej oferty dostępnej na rynku? Zdaniem Petry Berg – Szychułdy, wiceprezes i głównej projektantki damskiej kolekcji marki Emanuel Berg, luksus to jakość na światowym poziomie, coś, co koneserzy rozpoznają bez patrzenia na metkę.

Kto Państwa zmotywował do otwarcia salonów Emanuel Berg w Polsce?
Nasza działalność w zakresie tworzenia sieci salonów Emanuel Berg oparła się o zasadę „learning by doing”. Znajomy architekt namówił nas do otwarcia pierwszego salonu w CH Klif w Gdyni. Salon zyskał uznanie i odniósł sukces. Odtąd doświadczenie i pasja stały się motorem do planowania otwarcia kolejnych punktów sprzedaży na całym świecie.
Emanuel Berg zadebiutował jednak w Niemczech.
Tak, nasz pierwszy salon został otwary w Niemczech. Był on raczej małym atelier, połączonym z biurem i oferującym wyłącznie szycie na miarę. Pomysłem była obsługa klientów europejskich butików, z którymi nawiązaliśmy współpracę i przy okazji sprzedaż detaliczna. Po krótkim czasie okazało się, że usługa szycia na miarę prosperuje bardzo dobrze i może istnieć samodzielnie. Naturalną koleją rzeczy było otwarcie samodzielnego salonu Emanuel Berg na prestiżowej Mittelstrasse w Kolonii oraz uruchomienie biura i centrum logistycznego pod Kolonią.
Jak ważna jest ekspansja na rynki zagraniczne w dzisiejszych czasach?
Oczywiście, z punktu ekonomicznego nie można ograniczyć się tylko do jednego rynku, trzeba rozwijać się globalnie. Pod kątem prestiżu nasza obecność na świecie daje nam ogromną przewagę nad markami tutejszymi, którym na razie nie udało się wyjść poza granice Polski.
 
Z jakiej lokalizacji są Państwo najbardziej zadowoleni?
Największym sukcesem było otwarcie naszego flagowego sklepu na słynnej Rue du Fabourg Saint Honore w Paryżu w 2012 roku, obok marek typu Hermès, Dior, etc.
Dziś firma Emanuel Berg słynie z dóbr luksusowych. Co w Pani opinii znaczy „luksus”?
Jesteśmy dumni z faktu, że kreujemy luksusowy wizerunek wyłącznie za pomocą ubrań i dodatków wyprodukowanych w Europie. Skupiamy się na doskonałej jakości materiałach i innowacyjnym procesie produkcji z zachowaniem klasycznej elegancji. Luksus to dla nas synonim doskonałej jakości. To bawełna z włoskiej szwalni Albini Group, wełna, kaszmir, jedwab, guziki z masy perłowej i wiele innych detali, które mogłabym wymieniać bardzo długo. Luksus to jakość na światowym poziomie, coś, co koneserzy poznają bez patrzenia na metkę.
Czy Polska to Pani zdaniem kraj, w  którym łatwo można zdobyć status luksusowej marki?
Prestiż nadają nam przede wszystkim nasi klienci – to oni są najlepszą wizytówką marki Emanuel Berg na świecie. Myślę, że w 2006 roku, gdy otwieraliśmy pierwszy sklep w Polsce była duża potrzeba ekskluzywnej marki modowej, stanowiącej alternatywę dla masowej produkcji ze Wschodu. Zawsze będziemy wierni klasyce (białym i błękitnym koszulom) i to dzięki umiejętności szycia klasyki na miarę dało nam przewagę i prestiż. To, co proponujemy poza klasyką – krótkie linie koszul zgodnych z najnowszymi trendami światowej mody, odniosło wielki sukces i utwierdziło nas w dalszych planach rozwoju sieci sprzedaży. Ubieramy polityków, prezesów największych firm, celebrytów. Zdobyliśmy prestiż nie tylko w Polsce. Nasze butiki są m.in. w Paryżu, Monachium, Kopenhadze.
Prowadzą Państwo także sprzedaż online. Jakie znaczenie odgrywa ten rodzaj dystrybucji skoro Państwa flagową usługą jest szycie koszul na miarę?
Sklep internetowy to nasza wizytówka i kanał komunikacji nowych kolekcji. Podwyższa znajomość i rozpoznawalność marki. Żadna firma w branży fashion nie jest konkurencyjna bez kanału sprzedaży online. Fakt, naszą flagową usługą jest szycie na miarę. Dlatego podążając z duchem czasu planujemy uruchomienie konfiguratora koszul na miarę online, czyli przeniesienie tej prestiżowej usługi również poza nasze sklepy i strefy bespoke lounge.
Zauważają Państwo coraz większe zapotrzebowanie na koszule szyte na miarę?
Cieszymy się, że od początku naszej działalności odnotowujemy stały wzrost. Popyt na indywidualne i luksusowe produkty rośnie. A co może być bardziej indywidualne niż bluzka, koszula i garnitur na miarę? Nawet w czasach kryzysu klient może sobie odpuścić nowy samochód w jednym roku, ale raczej nie zmieni swojego standardu ubierania się.
Jak na przestrzeni lat działalności firmy Emanuel Berg zmieniała się branża odzieżowa, a szczególnie segment, w którym Państwo się specjalizują?
Wzrosła świadomość mody, ubioru, elegancji. Staramy się wyglądać profesjonalnie i podążamy za trendami. W międzyczasie rozwinął się nurt doradztwa w zakresie wyglądu i stylizacji. Osoby publiczne oraz prominenci świata biznesu nie mają czasu na samodzielne zakupy. Serwis modowego concierge ma tendencję wzrostową. Myślę, że jako sieć sklepów oferujących szycie na miarę wypełniliśmy pewną niszę. W latach 80/90. szło się do krawca, który miał niewielki wybór materiałów i krojów garniturów. U nas klienci wybierają spośród kilkuset materiałów z różnych tkalni, wielu fasonów, elementów wykończenia. Personalizujemy koszule, garnitury, spodnie, płaszcze zwracając uwagę na potrzeby, preferencje klienta, okazję, styl życia i światowe tendencje. Cały czas szkolimy naszych stylistów i podnosimy jakość serwisu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Petra Berg-Szychułda, Emanuel Berg: Usługa szycia na miarę prosperuje bardzo dobrze

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.