Paweł Okpisz, 5.10.15.: Największe znaczenie ma zaangażowanie partnera oraz lokalizacja sklepu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-08-10 | 08:00
Sezonowość w branży dziecięcej stanowi nieodłączny element tego biznesu. Z tego też względu franczyzobiorcy trudno podjąć decyzję o uruchomienia pierwszej placówki. Jakie kroki należy podjąć, aby z sukcesem prowadzić sklep franczyzowy z odzieżą dziecięcą i kiedy najlepiej rozpocząć działalność odpowiada Paweł Okpisz, manager ds. franczyzy w firmie Komex SA, właściciela sieci 5.10.15.

Już prawie od 20 lat sprzedajemy ubranka dla dzieci. Rozwijamy się przez 3 kanały dystrybucji - sklepy własne, których jest 128, dynamicznie rozwijającą się sieć frnaczyzową (już ponad 70 sklepów) i szybko rosnący sklep internetowy. Pierwsze otwarcie sklepu  franczyzowego 5.10.15. odbyło się w Siedlcach w 2008 roku. Sieć własna sklepów 5.10.15. to w chwili obecnej 128 punktów sprzedaży. Jest to jedna z największych sieci własnych na rynku krajowym i dalszy jej dynamiczny rozwój jest ograniczony podażą lokali dostępnych w dużych miastach. To powoduje, że w naturalny sposób nasze zainteresowanie kieruje się w stronę mniejszych miast, gdzie nasza sieć ma jeszcze bardzo duży potencjał rozwoju.
Oczywiście sezonowość występuje również w naszej branży i jest ona powtarzalna. Co roku możemy spodziewać się największego popytu w czerwcu (przed wakacjami), w sierpniu (przed startem szkoły).  Zwiększony ruch konsumentów w naszych sklepach i większą sprzedaż zauważamy również w okolicach większych świat jak Boże Narodzenie, Wielkanoc, ale również przed Dniem Dziecka czy w „długie weekendy”. Jest jednak jeden czynnik zewnętrzny, który ma znaczący wpływ na ilości odwiedzin i poziom sprzedaży, jest nim pogoda. Co do czasu najbardziej właściwego na rozpoczęcie działalności franczyzobiorcy to nie można podać konkretnego miesiąca, ale zauważamy zdecydowane zwiększenie otwarć salonów w okresie wiosennym i jesiennym.
Poszukujemy partnerów z lokalami o powierzchni około  100 mkw. Partner franczyzowy musi być przygotowany na zainwestowanie kwoty rzędu 100 – 150 tys. zł. Oczywiście wysokość kwoty zależy od wielkości lokalu i jego obecnego stanu. Kwota ta obejmuje wszystkie koszty związane z otwarciem nowego sklepu (opłaty oraz koszt jego urządzenia).
Jeśli chodzi o kwestie związane z kosztami i zyskami z inwestycji to wszystko zależy od lokalizacji punktu sprzedaży, wielkości sklepu i franczyzobiorcy. Oczywiście największe znaczenie ma zaangażowanie partnera oraz lokalizacja sklepu. Mix wymienionych czynników ma bardzo duży wpływ na wyniki sprzedaży i powodzenie inwestycji. Podkreślić jednak należy fakt, że nasz partner nie płaci za towar, gdyż otrzymuje go w komis od Komex.  
Zasadniczo franczyzobiorcy poszukują lokalu samodzielnie, ale zdarzają się przypadki, kiedy to Komex proponuje konkretny lokal swoim obecnym bądź potencjalnym klientom. Wielkość miast, w których otwieramy sklepy franczyzowe powoduje, że to nasi partnerzy mają największą wiedzę o dostępności lokali w mieście czy okolicy. To oni najlepiej wiedzą, gdzie szukać lokalu, a my pomagamy im w dobraniu właściwej lokalizacji.
Partnerów franczyzowych poszukujemy we wszystkich miastach od 15 do 50 tys. mieszkańców (np. w takich miejscowościach jak Sochaczew, Świdnica, Nysa, Oświęcim, Nowa Sól, Lębork, Wałcz), w których jeszcze nie posiadamy punktów sprzedaży. Najatrakcyjniejsze dla nas są centra handlowe oraz ścisłe centra takich miast (rynek lub główna ulica handlowa).
Nieustannie testujemy nowe rozwiązania. Możemy sobie na to pozwolić, gdyż dysponujemy dużą siecią własnych sklepów. To naszym partnerom daje sygnał, że wchodzą w pewny biznes z silnym partnerem. Oczywiście franczyzobiorcy korzystają z naszego know-how, ale dajemy im też wsparcie marketingowe. Podjęcie pracy z nami daje pewien komfort - wiele problemów jest już rozwiązanych zanim naszemu potencjalnemu franczyzobiorcy przyjdzie się z nimi zmierzyć.
Tagi:
Oceń artykuł:

Paweł Okpisz, 5.10.15.: Największe znaczenie ma zaangażowanie partnera oraz lokalizacja sklepu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.