Paweł Dąbrowski, Caterina: Otwarcie się na rynki zewnętrzne wydaje się być naturalnym krokiem w rozwoju

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-08-28 | 08:00
Marka Caterina jest liderem na polskim rynku mody damskiej. Powstała na początku lat 90-tych, ale dopiero w tym roku swe podwoje otworzyła w internecie. Ponad półroczną działalność e-sklepu podsumowuje Paweł Dąbrowski, e-commerce manager Caterina.

Od tego roku klienci mogą robić zakupy również w e-sklepie Caterina. Firma istnieje od 1992 r., więc dlaczego tak późno zdecydowali się Państwo na taki krok?
Działalność internetową nasza firma rozpoczęła sklepem wyprzedażowym EleganckiOutlet.pl już w 2011 roku i w ten sposób przetarliśmy szlaki dla sklepu z kolekcją regularną. Warto zwrócić też uwagę na fakt, że Caterina jest marką premium i jeśli porównamy się do bezpośredniej konkurencji, to nasza sprzedaż online była jedną z pierwszych na polskim rynku. Niektóre firmy w branży do tej pory nie prowadzą sklepu internetowego.
Od chwili otwarcia sklepu internetowego długo czekali Państwo na pierwsze zamówienie?
Pierwsza sprzedaż online pojawiła się w dniu otwarcia sklepu. Co ciekawe, zamówienia telefoniczne i emailowe przyjmowaliśmy jeszcze wcześniej, zanim sklep online oficjalnie ruszył.
Czy po ponad półrocznej działalności ta forma sprzedaży spełniła Państwa oczekiwania?
Rozwój sprzedaży online przebiega zgodnie z przewidywaniami, jest dynamiczny i napawa optymizmem na przyszłość. Jeśli chodzi o funkcjonowanie sklepu, to wielkich zaskoczeń nie było. No może poza ogromem pracy organizacyjnej i technicznej, aby sklep osiągnął wysoki poziom użyteczności i spełniał oczekiwania naszych wymagających klientek.
   
Jaką odwiedzalnością mogą się Państwo pochwalić? Czy są prowadzone statystyki pod tym kątem?
Prowadzimy szczegółowe analizy odwiedzalności, sprzedaży i konwersji m.in. za pomocą Google Analytics. Jednak dane te mają charakter wewnętrzny.
Jaki procent obrotów generuje e-sklep względem sklepów stacjonarnych?
Obecnie sklep online generuje sprzedaż na poziomie dobrego salonu stacjonarnego. W ciągu najbliższych miesięcy planujemy stać się najskuteczniejszym punktem sprzedaży w firmie.
Czy w sklepie internetowym dostępna jest cała oferta marki Caterina?
W ofercie sklepu nie ma wszystkich produktów, ale dbamy o to, by zatowarowanie sklepu było jak największe. W tym celu wykorzystujemy stany magazynowe niektórych salonów stacjonarnych, dzięki czemu obniżamy koszty utrzymywania stoku i zwiększamy dostępność produktów dla naszych klientek.
Przy każdym produkcie widnieje bardzo szczegółowy opis np. materiałów. Czy taka forma się sprawdza i jest w stanie zastąpić klientowi bezpośredni kontakt z towarem?
Staramy się dostarczyć naszym klientkom maksimum informacji o produktach. Dbamy też o profesjonalny kontakt e-mailowy i telefoniczny. W miarę możliwości ułatwiamy zwrot lub wymianę towaru , który nie będzie spełniał oczekiwań (np. ze względu na niewłaściwy rozmiar). To wszystko sprawia, że klientki, choć nie mogą dotknąć produktów, czują się bezpiecznie dokonując zakupów online.
Co czeka klientów e-sklepu, czego nie można spotkać w sklepach stacjonarnych?
Kluczowe dla naszej firmy jest zachowanie spójności w działaniach marketingowych sklepu online i sklepów stacjonarnych. Dlatego podstawowe ceny online są takie, jak w salonach stacjonarnych. Niemniej jednak od czasu do czasu organizujemy akcje promocyjne zachęcające do dokonywania zakupów online. Na nadchodzący sezon przygotowaliśmy kilka niespodzianek.
Czym e-sklep Caterina wyróżnia się na tle innych sklepów w sieci?
Kładziemy ogromny nacisk na jakość całego procesu sprzedaży. Po pierwsze zadbaliśmy o przyjazny i elegancki sklep, w którym klientki mają pełną informację o produktach, widzą dobrej jakości zdjęcia oraz intuicyjnie dokonują zakupów. Po drugie profesjonalna obsługa, czyli wyszkoleni pracownicy z pełną wiedzą o produkcie, umiejący fachowo doradzić klientkom i życzliwie wesprzeć zarówno w zakupie, jak i zwrotach, wymianach czy reklamacjach.
Jakie plany związane z e-sklepem mają Państwo w najbliższej perspektywie? Może otwarcie takiej formy sprzedaży za granicą?
E-sklep Caterina cały czas się rozwija i planujemy przede wszystkim inwestować w jego funkcjonalność by maksymalnie ułatwiać dokonywanie zakupów naszym klientkom. Już teraz w naszym sklepie zakupów dokonują klientki z różnych krajów Europy, a nawet USA. Internet stwarza niemal nieograniczone możliwości ekspansji marketingowej, zatem otwarcie się na rynki zewnętrzne wydaje się być naturalnym krokiem w rozwoju. 
Tagi:
Oceń artykuł:

Paweł Dąbrowski, Caterina: Otwarcie się na rynki zewnętrzne wydaje się być naturalnym krokiem w rozwoju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.