Od tego roku klienci mogą robić zakupy również w e-sklepie Caterina. Firma istnieje od 1992 r., więc dlaczego tak późno zdecydowali się Państwo na taki krok?
Działalność internetową nasza firma rozpoczęła sklepem wyprzedażowym EleganckiOutlet.pl już w 2011 roku i w ten sposób przetarliśmy szlaki dla sklepu z kolekcją regularną. Warto zwrócić też uwagę na fakt, że Caterina jest marką premium i jeśli porównamy się do bezpośredniej konkurencji, to nasza sprzedaż online była jedną z pierwszych na polskim rynku. Niektóre firmy w branży do tej pory nie prowadzą sklepu internetowego.
Od chwili otwarcia sklepu internetowego długo czekali Państwo na pierwsze zamówienie?
Pierwsza sprzedaż online pojawiła się w dniu otwarcia sklepu. Co ciekawe, zamówienia telefoniczne i emailowe przyjmowaliśmy jeszcze wcześniej, zanim sklep online oficjalnie ruszył.
Czy po ponad półrocznej działalności ta forma sprzedaży spełniła Państwa oczekiwania?
Rozwój sprzedaży online przebiega zgodnie z przewidywaniami, jest dynamiczny i napawa optymizmem na przyszłość. Jeśli chodzi o funkcjonowanie sklepu, to wielkich zaskoczeń nie było. No może poza ogromem pracy organizacyjnej i technicznej, aby sklep osiągnął wysoki poziom użyteczności i spełniał oczekiwania naszych wymagających klientek.
Jaką odwiedzalnością mogą się Państwo pochwalić? Czy są prowadzone statystyki pod tym kątem?
Prowadzimy szczegółowe analizy odwiedzalności, sprzedaży i konwersji m.in. za pomocą Google Analytics. Jednak dane te mają charakter wewnętrzny.
Jaki procent obrotów generuje e-sklep względem sklepów stacjonarnych?
Obecnie sklep online generuje sprzedaż na poziomie dobrego salonu stacjonarnego. W ciągu najbliższych miesięcy planujemy stać się najskuteczniejszym punktem sprzedaży w firmie.
Czy w sklepie internetowym dostępna jest cała oferta marki Caterina?
W ofercie sklepu nie ma wszystkich produktów, ale dbamy o to, by zatowarowanie sklepu było jak największe. W tym celu wykorzystujemy stany magazynowe niektórych salonów stacjonarnych, dzięki czemu obniżamy koszty utrzymywania stoku i zwiększamy dostępność produktów dla naszych klientek.
Przy każdym produkcie widnieje bardzo szczegółowy opis np. materiałów. Czy taka forma się sprawdza i jest w stanie zastąpić klientowi bezpośredni kontakt z towarem?
Staramy się dostarczyć naszym klientkom maksimum informacji o produktach. Dbamy też o profesjonalny kontakt e-mailowy i telefoniczny. W miarę możliwości ułatwiamy zwrot lub wymianę towaru
, który nie będzie spełniał oczekiwań (np. ze względu na niewłaściwy rozmiar). To wszystko sprawia, że klientki, choć nie mogą dotknąć produktów, czują się bezpiecznie dokonując zakupów online.
Co czeka klientów e-sklepu, czego nie można spotkać w sklepach stacjonarnych?
Kluczowe dla naszej firmy jest zachowanie spójności w działaniach marketingowych sklepu online i sklepów stacjonarnych. Dlatego podstawowe ceny online są takie, jak w salonach stacjonarnych. Niemniej jednak od czasu do czasu organizujemy akcje promocyjne zachęcające do dokonywania zakupów online. Na nadchodzący sezon przygotowaliśmy kilka niespodzianek.
Czym e-sklep Caterina wyróżnia się na tle innych sklepów w sieci?
Kładziemy ogromny nacisk na jakość całego procesu sprzedaży. Po pierwsze zadbaliśmy o przyjazny i elegancki sklep, w którym klientki mają pełną informację o produktach, widzą dobrej jakości zdjęcia oraz intuicyjnie dokonują zakupów. Po drugie profesjonalna obsługa, czyli wyszkoleni pracownicy z pełną wiedzą o produkcie, umiejący fachowo doradzić klientkom i życzliwie wesprzeć zarówno w zakupie, jak i zwrotach, wymianach czy reklamacjach.
Jakie plany związane z e-sklepem mają Państwo w najbliższej perspektywie? Może otwarcie takiej formy sprzedaży za granicą?
E-sklep Caterina cały czas się rozwija i planujemy przede wszystkim inwestować w jego funkcjonalność by maksymalnie ułatwiać dokonywanie zakupów naszym klientkom. Już teraz w naszym sklepie zakupów dokonują klientki z różnych krajów Europy, a nawet USA. Internet stwarza niemal nieograniczone możliwości ekspansji marketingowej, zatem otwarcie się na rynki zewnętrzne wydaje się być naturalnym krokiem w rozwoju.
Tagi: