Paulina Gaworzyńska, Czas na Herbatę: Tradycyjne punkty sprzedaży nie tracą na zainteresowaniu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-09-30 | 09:37
W wrześniu marka Czas na Herbatę wkroczyła w dorosłość - już od 18 lat działa na polskim rynku. Takie rocznice to zawsze dobry moment na podsumowania. Dziś Czas na Herbatę to 40 salonów firmowych, 63 salony partnerskie, ok. 215 rodzajów herbat i 330 tys. zadowolonych klientów rocznie. To 18 lat działalności przekłada się na aż 120 mln filiżanek herbaty i 15 mln filiżanek kawy zaparzonych przez sympatyków sieci. O tym jak firma się przez ten czas zmieniła, czym zyskuje sympatię klientów i jak rozwija się obecnie opowiada Paulina Gaworzyńska, specjalista ds. marketingu, Progressive "Czas na Herbatę".

We wrześniu marka Czas na Herbatę wkroczyła w pełnoletniość. Jak świętowali Państwo ten niezwykły jubileusz?
 
Chcieliśmy należycie uczcić nasze osiemnastolecie, oczywiście wspólnie z Klientami. Z tej okazji przygotowaliśmy między innymi specjalne, urodzinowe kompozycje herbaciane, a w dniach 18-27 września przy każdym zakupie minimum 100 g herbaty rozdawane były jubileuszowe puszki. Ponadto przewidzieliśmy atrakcje dla najmłodszych oraz degustacje naszych najpopularniejszych naparów. W urodzinowej promocji uczestniczyły wszystkie salony firmowe, a także wybrane salony partnerskie.
Przez 18 lat zdążyli Państwo zyskać zaufanie dużej grupy konsumentów. Jak mogą Państwo podsumować swoją dotychczasową działalność?
 
W 1998 roku, już rok od powstania samej marki Czas na Herbatę, otworzyliśmy nasz pierwszy salon firmowy na wrocławskich Bielanach. Od samego początku kierowała nami pasja i zamiłowanie do dobrej herbaty i tak też jest po dziś dzień. Obecnie w Polsce posiadamy 40 salonów firmowych oraz 63 punkty partnerskie, które opatrzone są logo naszej marki. Stale zwiększająca się sieć dystrybucji pozwala nam pozyskiwać blisko 330 tysięcy klientów rocznie, co w perspektywie 18 lat daje 120 milionów kubków wypitej herbaty oraz prawie 15 milionów filiżanek kawy. Jesteśmy dumni z dynamiki rozwoju, jaka szczęśliwie towarzyszy nam już od tych 18 lat.
Choć firma ma już długoletnią tradycję to cały czas stawiają Państwo na rozwój – w tym miesiącu ruszył program lojalnościowy dla klientów sklepu online. Czy mogą Państwo powiedzieć o nim kilka słów więcej?
Bardzo zależy nam na tym, aby proponować Klientom ciągle nowe rozwiązania i udogodnienia związane z zakupami. Nasz program lojalnościowy to doskonałe narzędzie, dzięki któremu każdy zakup daje dodatkowe korzyści. Klient, będący uczestnikiem programu, otrzymuje punkty bonusowe uprawniające do płacenia zgromadzonymi punktami za kolejne zakupy w sklepie. Już przy samej rejestracji Klient otrzymuje 100 punktów, natomiast za każde wydane 1,00 zł przysługuje 1 punkt bonusowy. Bardzo zależy nam na opinii Klientów, dlatego też za wystawienie recenzji produktu na naszej stronie internetowej przysługuje dodatkowo 50 punktów. Ostatni krok to wymiana zgromadzonych punktów: za każde 10 przysługuje 1 złotówka na zakupy w naszym sklepie.
Czy Państwa sklep internetowy cieszy się dużym zainteresowaniem w porównaniu do sklepów stacjonarnych?
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Nasi Klienci korzystają z niego równie chętnie, co ze sklepów stacjonarnych. Tradycyjne punkty sprzedaży w naszej branży nie tracą na zainteresowaniu, bowiem Klienci mają w nich bezpośredni dostęp do wszystkich kompozycji herbacianych oraz kaw, dzięki czemu mogą sprawdzić aromat wybranego produktu i poradzić się sprzedawcy. Natomiast ze sklepu internetowego najczęściej korzystają osoby, które na co dzień nie maja dostępu do naszych sklepów stacjonarnych, a znają i doceniają smak naszych produktów.
Kiedy rozmawialiśmy w ubiegłym roku, wspominali Państwo o uruchomieniu bloga. Jak rozwinął się ten kanał komunikacji z klientami?
Nasz blog od tamtego czasu bardzo intensywnie się rozwinął. Wpisy pojawiają się kilka razy w miesiącu. Publikujemy na nim treści bardzo zróżnicowane, jednak przyświeca im wspólny cel – jak największa przydatność dla czytelników. Znajdziecie na nim m.in. opisy poszczególnych kompozycji herbacianych, praktyczne poradniki np. o właściwym przechowywaniu herbat, a także rozmaite ciekawostki na temat kultury przygotowywania i picia herbaty w różnych zakątkach świata.
Jakie są Państwa plany rozwoju na drugą połowę roku?
Planujemy dynamizację wszystkich naszych działań, szczególnie zależy nam na pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych.
Jeśli chodzi o nasze nowe punkty - niedawno otworzyliśmy sklep w Centrum Handlowym Plaza w Poznaniu, kolejnym krokiem było pojawienie się Plazie, jednak tym razem w Rybniku.  Ponadto przeprowadziliśmy remont w naszym sklepie w jednym z łódzkich centrów handlowych, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni.
Czego możemy Państwu życzyć z okazji 18. urodzin?
Dalszych sukcesów na rynku, aktywnego rozwój, ale przede wszystkim jeszcze więcej zadowolonych Klientów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Paulina Gaworzyńska, Czas na Herbatę: Tradycyjne punkty sprzedaży nie tracą na zainteresowaniu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.