W wrześniu marka Czas na Herbatę wkroczyła w dorosłość - już od 18 lat działa na polskim rynku. Takie rocznice to zawsze dobry moment na podsumowania. Dziś Czas na Herbatę to 40 salonów firmowych, 63 salony partnerskie, ok. 215 rodzajów herbat i 330 tys. zadowolonych klientów rocznie. To 18 lat działalności przekłada się na aż 120 mln filiżanek herbaty i 15 mln filiżanek kawy zaparzonych przez sympatyków sieci. O tym jak firma się przez ten czas zmieniła, czym zyskuje sympatię klientów i jak rozwija się obecnie opowiada Paulina Gaworzyńska, specjalista ds. marketingu, Progressive "Czas na Herbatę".
We wrześniu marka Czas na Herbatę wkroczyła w pełnoletniość. Jak świętowali Państwo ten niezwykły jubileusz?
Chcieliśmy należycie uczcić nasze osiemnastolecie, oczywiście wspólnie z Klientami. Z tej okazji przygotowaliśmy między innymi specjalne, urodzinowe kompozycje herbaciane, a w dniach 18-27 września przy każdym zakupie minimum 100 g herbaty rozdawane były jubileuszowe puszki. Ponadto przewidzieliśmy atrakcje dla najmłodszych oraz degustacje naszych najpopularniejszych naparów. W urodzinowej promocji uczestniczyły wszystkie salony firmowe, a także wybrane salony partnerskie.
Przez 18 lat zdążyli Państwo zyskać zaufanie dużej grupy konsumentów. Jak mogą Państwo podsumować swoją dotychczasową działalność?
W 1998 roku, już rok od powstania samej marki Czas na Herbatę, otworzyliśmy nasz pierwszy salon firmowy na wrocławskich Bielanach. Od samego początku kierowała nami pasja i zamiłowanie do dobrej herbaty i tak też jest po dziś dzień. Obecnie w Polsce posiadamy 40 salonów firmowych oraz 63 punkty partnerskie, które opatrzone są logo naszej marki. Stale zwiększająca się sieć dystrybucji pozwala nam pozyskiwać blisko 330 tysięcy klientów rocznie, co w perspektywie 18 lat daje 120 milionów kubków wypitej herbaty oraz prawie 15 milionów filiżanek kawy. Jesteśmy dumni z dynamiki rozwoju, jaka szczęśliwie towarzyszy nam już od tych 18 lat.
Choć firma ma już długoletnią tradycję to cały czas stawiają Państwo na rozwój – w tym miesiącu ruszył program lojalnościowy dla klientów sklepu online. Czy mogą Państwo powiedzieć o nim kilka słów więcej?
Bardzo zależy nam na tym, aby proponować Klientom ciągle nowe rozwiązania i udogodnienia związane z zakupami. Nasz program lojalnościowy to doskonałe narzędzie, dzięki któremu każdy zakup daje dodatkowe korzyści. Klient, będący uczestnikiem programu, otrzymuje punkty bonusowe uprawniające do płacenia zgromadzonymi punktami za kolejne zakupy w sklepie. Już przy samej rejestracji Klient otrzymuje 100 punktów, natomiast za każde wydane 1,00 zł przysługuje 1 punkt bonusowy. Bardzo zależy nam na opinii Klientów, dlatego też za wystawienie recenzji produktu na naszej stronie internetowej przysługuje dodatkowo 50 punktów. Ostatni krok to wymiana zgromadzonych punktów: za każde 10 przysługuje 1 złotówka na zakupy w naszym sklepie.
Czy Państwa sklep internetowy cieszy się dużym zainteresowaniem w porównaniu do sklepów stacjonarnych?
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Nasi Klienci korzystają z niego równie chętnie, co ze sklepów stacjonarnych. Tradycyjne punkty sprzedaży w naszej branży nie tracą na zainteresowaniu, bowiem Klienci mają w nich bezpośredni dostęp do wszystkich kompozycji herbacianych oraz kaw, dzięki czemu mogą sprawdzić aromat wybranego produktu i poradzić się sprzedawcy. Natomiast ze sklepu internetowego najczęściej korzystają osoby, które na co dzień nie maja dostępu do naszych sklepów stacjonarnych, a znają i doceniają smak naszych produktów.
Kiedy rozmawialiśmy w ubiegłym roku, wspominali Państwo o uruchomieniu bloga. Jak rozwinął się ten kanał komunikacji z klientami?
Nasz blog od tamtego czasu bardzo intensywnie się rozwinął. Wpisy pojawiają się kilka razy w miesiącu. Publikujemy na nim treści bardzo zróżnicowane, jednak przyświeca im wspólny cel – jak największa przydatność dla czytelników. Znajdziecie na nim m.in. opisy poszczególnych kompozycji herbacianych, praktyczne poradniki np. o właściwym przechowywaniu herbat, a także rozmaite ciekawostki na temat kultury przygotowywania i picia herbaty w różnych zakątkach świata.
Jakie są Państwa plany rozwoju na drugą połowę roku?
Planujemy dynamizację wszystkich naszych działań, szczególnie zależy nam na pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych.
Jeśli chodzi o nasze nowe punkty - niedawno otworzyliśmy sklep w Centrum Handlowym Plaza w Poznaniu, kolejnym krokiem było pojawienie się Plazie, jednak tym razem w Rybniku. Ponadto przeprowadziliśmy remont w naszym sklepie w jednym z łódzkich centrów handlowych, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni.
Czego możemy Państwu życzyć z okazji 18. urodzin?
Dalszych sukcesów na rynku, aktywnego rozwój, ale przede wszystkim jeszcze więcej zadowolonych Klientów.
Tagi: