Pasja do tworzenia wyjątkowych wydarzeń, kluczem do sukcesu

2017-01-23 | 10:00

Star Center - agencja zajmująca się obsługą galerii i centrów handlowych. O tym, czym charakteryzuje się tego typu klient i jakie są obecne trendy w branży eventowej opowiada prezes firmy - Iwona Górna.

Star Center to agencja marketingowa stworzona z myślą o galeriach i centrach handlowych. Skąd pomysł na skupienie swojej działalności wyłącznie na tego typu odbiorcy?

Jako główne, możemy podać dwa powody – pierwszy związany z doświadczeniem zawodowym a drugi z zainteresowaniami. Przez 4 lata pracowałam jako dyrektor marketingu w CH Lublin Plaza. Prawie dekadę temu, kiedy zaczynałam tę pracę, rynek eventów w galeriach i ogólno rozumianego marketingu dla centrów dopiero startował. Jako osoba zamawiająca usługi czułam, że nie są one wystarczająco dobre i ich poziom mógłby być wyższy. Stąd też decyzja, żeby wziąć sprawy w swoje ręce i założyć agencję, której polem działania będą właśnie galerie. Dodatkowym elementem było tutaj także zainteresowanie marketingiem i pasja do tworzenia nowych rzeczy, bo teraz tę pasję przekuwam na tworzenie wyjątkowych i nowatorskich wydarzeń.

Organizują Państwo różne rodzaje eventów, od urodzin galerii, przez koncerty i loterie po pokazy mody. Jakie Państwa zdaniem są obecne trendy w kwestii organizacji wydarzeń? Na co klienci szczególnie zwracają uwagę?

Rodzaj wybranego eventu determinuje wiele czynników. Trendy nie są niestety czynnikiem, który jest w czołówce.

Galerie z wieloletnim stażem na rynku, bardziej od trendów chcą produkt, który spełnia wymogi kultowego już hasła „coś czego jeszcze u nas nie było”. Inne z kolei znajdujące się w otoczeniu dużej konkurencji, za wszelką cenę chcą wyróżnić się od innych. Dla nich trendy schodzą na dalszy plan, a istotne staje się rozróżnienie oferty od konkurencji.

Kiedy już pierwsze wytyczne zostaną spełnione rusza poszukiwanie czegoś co można nazwać nowymi trendami. Wśród nich na pewno wyróżnić mogę nowoczesne technologie. Ten rynek jest niezwykle dynamiczny i praktycznie co roku dostarcza pakiet nowości będąc tym samym źródłem ciekawych wydarzeń. Na przestrzeni kilku lat zauważamy także rosnącą ilość wydarzeń o charakterze prospołecznym i kulturalnym, choć te ostatnie nie występują w takiej ilości, żeby można było je nazwać trendem. To raczej ciekawe początki wychodzenia z ofertą do tej pory zamkniętą w ramach teatrów i galeriach sztuki.     

Współpracują Państwo z wieloma centrami handlowymi, więc liczba wydarzeń organizowanych przez Państwa z pewnością też jest bardzo duża. Czy pamiętają Państwo jakieś nietypowe wydarzenie, które szczególnie zapadło w Państwa pamięci? Czego dotyczyło?

W pamięć zapadło jedno wydarzenie, to event w tematyce poszukiwań osławionego złotego pociągu z pod Wałbrzycha. Klient prosił o coś ciekawego będącego na czasie. O złotym pociągu było wówczas bardzo głośno, stacje radiowe robiły śmieszne konkursy, pojawiały się reklamy wprost nawiązujące do tego tematu. My też postanowiliśmy pójść w tę stronę i stworzyliśmy event z atrakcjami związanymi ze złotym pociągiem. Wyjątkowość tego wydarzenia polegała na tym, ze wszystkie atrakcje eventu zostały wymyślone i zaprojektowane zupełnie od nowa i miały swoją premierę na evencie. Event cieszył się dużym zainteresowaniem, a klient był zadowolony więc każdy skorzystał na historii złotego pociągu mimo tego, że finalnie go nie odnaleziono.  

Specjalizują się Państwo w obsłudze centrów handlowych. Jest to dość specyficzny klient. Czym się charakteryzuje?

Najkrócej mówiąc niezwykłą dynamiką i różnorodnością. Mamy w naszym portfolio ponad pięćdziesiąt obiektów z całego kraju, od morza aż po Tatry. I tak samo jak różne są gusta i nastroje społeczne tak samo różnorodne są gusta naszych klientów z różnych regionów. To co doskonale sprawdza się w zachodniej Polsce raczej nie będzie dobrze odebrane w nieco bardziej konserwatywnych regionach wschodnich. To determinuje konieczność tworzenia zupełnie innej oferty dla obiektów, które pozornie są do siebie podobne, ale faktycznie różnią się od siebie w bardzo wielu aspektach.

Państwa firma zajmuje się także obsługą mediów społecznościowych. Czy mogliby Państwo scharakteryzować trendy, które dominują obecnie w tej dziedzinie?

Na to pytanie odpowiem najpierw krótko uwzględniając media społecznościowe jako ogół a potem skupiając się wyłącznie na tych wykorzystywanych w galeriach. Ogólny trend to dążenie do zastąpienia treści statycznych materiałami video. Video posty, video reklamy i coś co za chwilę będzie jeszcze bardziej popularne czyli transmisje na żywo oglądane z poziomu postu np. na Facebooku. Ten ogólnoświatowy trend raczej nie szybko zagości w galeriach bo transmisja „live” z eventu to spory koszt i jednak nieco bardziej zaawansowany zabieg techniczny niż zwykłe wrzucenie zdjęć do albumu.  

Skupiając się na tych „galeryjnych” mediach z bólem stwierdzam, że ciężko mówić o trendach jako takich. Zdecydowana większość obiektów nadal nie wykorzystuje w pełni potencjału jakie dają media społecznościowe bardziej traktując je jako tablice ogłoszeń dla najemców na zmianę z fotorelacją niż pole, na którym mogliby budować relację ze swoimi klientami. Nie dotyczy to oczywiście każdej galerii, bo są tacy wśród naszych klientów u których świadomość wykorzystania Facebooka jest bardzo duża, ale to wciąż jest zbyt mała liczba, żeby można było mówić o dynamice zmian i trendach.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Star Center

Pasja do tworzenia wyjątkowych wydarzeń, kluczem do sukcesu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.