Pandemia koronawirusa wymusiła radykalne zmiany

2021-02-08 | 09:00

Pandemia wywarła ogromny wpływ na funkcjonowanie branży retail oraz bezpośrednio powiązanych z nią sektorów gospodarki. Dodatkowo, znaczącej zmianie uległy również zwyczaje konsumentów - podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe Ilona Szafer, Senior Asset Manager w Savills Investment Management, przedstawiciel właściciela Galerii Katowickiej

Galeria Katowicka, jedno z najprężniej działających centrów handlowo-rozrywkowych w Aglomeracji Śląskiej, zawsze wyróżniała się rozbudowaną ofertą pozahandlową. Była miejscem, w którym dzieją się ważne dla społeczności lokalnej wydarzenia, zapewniała odwiedzającym szeroką i różnorodną ofertę: od warsztatów kawowych po premiery Teatru Śląskiego. Pandemia koronawirusa wymusiła radykalne zmiany, zawiesiła wszystkie dodatkowe aktywności, powodując koncentrację niemal wyłącznie na funkcji handlowej – przy zachowaniu najwyższych standardów reżimu sanitarnego. Bezpieczeństwo odwiedzających i personelu najemców oraz komfort zakupów, stanowią priorytet.

Niezależnie jednak od aktualnej sytuacji, centra handlowe pozostaną obiektami kojarzonymi z rozrywką i miło spędzanym wolnym czasem, a nie wyłącznie zakupami. Gdy będziemy żegnać ograniczenia wywołane pandemią i odbudowywać życie społeczne, rola galerii handlowych będzie w tym procesie bardzo istotna. W Galerii Katowickiej jesteśmy tego świadomi i już teraz opracowujemy strategię, która pomoże nam w szybkim tempie odbudować świadomość szerokiej oferty kulturalnej i rozrywkowej w obiekcie.

Branża eventowa została zamrożona jako jedna z pierwszych, a przeprowadzone analizy pokazują, że przychody w tym sektorze spadły o prawie 80%. Centra handlowe, również mocno dotknięte kryzysem wywołanym pandemią, były znaczącym i stabilnym odbiorcą różnorodnych wydarzeń. W związku z obostrzeniami i różnego rodzaju ograniczeniami oraz brakiem możliwości organizacji eventów w dotychczas znanych formatach, zarządcy centrów handlowych stanęli przed wyzwaniem modyfikacji strategii działań. W „nowej rzeczywistości” kluczowe stało się wsparcie sprzedaży oraz pobudzanie odwiedzalności. W Galerii Katowickiej również poszliśmy tą ścieżką i zdecydowanie zwiększyliśmy liczbę akcji pro-sprzedażowych, zachęcających klientów do odwiedzin i przynoszących wymierne korzyści zarówno konsumentom, jak i naszym najemcom.  Stopniowo powracamy także z innymi formami aktywności na terenie obiektu – przykładem może być grudniowa akcja „Święta bez stresu”, w trakcie której klienci otrzymywali nasze wsparcie w wyborze prezentu w określonym budżecie, choć i w jej przypadku, część atrakcji dostępnych jest w wersji online, a działania w Galerii stanowią ich dopełnienie. Mamy nadzieję, że gdy tylko zmieni się sytuacja związana z pandemią, powoli uda się powrócić do poprzedniej formuły wydarzeń. Bardzo ciężko jest jednak prognozować, kiedy dokładnie to nastąpi. Należy przy tym pamiętać, że niektóre rozwiązania, łączące fizyczne uczestnictwo w poszczególnych wydarzeniach z wirtualną rzeczywistością pozostaną już z nami na stałe.

Mimo dużej konkurencji ze strony e-commerce, zakupy w centrach handlowych nadal pozostają preferowaną formą dla większości Polaków. Zakupy to przecież nie tylko transakcja handlowa, ale też wartości dodatkowe, jak choćby interakcje z innymi ludźmi. Centra handlowe w 2021 muszą skupić się na przeżyciach i emocjach, których e-commerce dostarczyć zwyczajnie nie jest w stanie. Należy przy tym bezwzględnie pamiętać o bezpieczeństwie i komforcie wszystkich osób odwiedzających centra handlowe. Przestrzeganie reżimu sanitarnego oraz wdrożenie szeregu rozwiązań i działań, mających na celu zapewnienie ochrony klientom, stanowi absolutny priorytet – na którego bazie możemy odbudowywać odwiedzalność galerii handlowych.

Musimy także pamiętać, iż powrót do poziomu odwiedzalności i wyników sprzedaży sprzed pandemii to długofalowy proces, który nie przebiega jednolicie. Niebagatelne znaczenie będą miały także kolejne ograniczenia i ponowne zamknięcie centrów handlowych. Ich wprowadzenie znacznie utrudnia ponowne rozpędzenie się całej branży.

Mimo tych wszystkich przeciwności, spoglądam w przyszłość z dużym optymizmem. Myślę, że 2021 będzie kolejnym rokiem, w którym głównym celem będzie budowanie i utrzymanie lojalności Klienta. Taką relację opartą na zaufaniu buduje się latami, wykorzystując różne działania: od przemyślanej akcji lojalnościowej, jak KatoKarta w Galerii Katowickiej, przez CSR, aż po otwartą i dwustronną komunikację z Klientem. I właśnie na budowaniu szczerej, partnerskiej i dwukierunkowej relacji z klientem skupimy się w Galerii Katowickiej w pełnym wyzwań 2021 roku.


Tagi: Branża rozrywkowa Galeria Katowicka Ilona Szafer
Oceń artykuł:

Fot: Galeria Katowicka Źródło: Galeria Katowicka

Pandemia koronawirusa wymusiła radykalne zmiany

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.